۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۵۶۷۲
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۲

نجات 200 مسافر زمستانی گرفتار در برف و کولاک

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمراز نجات و امدادرسانی به 200 مسافر زمستانی گرفتار در برف و کولاک در مسیرهای سخت گذر و کوهستانی در 24 ساعت گذشته خبر داد.
 
ˈناصر چرخ سازˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طبق اطلاعات دریافتی از امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور مشخص شد شماری از مسافران زمستانی در چهار استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان در محاصره برف و کولاک قرار دارند.
 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با کسب خبر گرفتاری این مسافران زمستانی در چهار استان یادشده و با بهره گیری از یک تفکر سیستمی 20 گروه امداد و نجات به استعداد 100 امدادگر و نجاتگر هلال احمر برای امدادرسانی و ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آنان به جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سخت گذر کوهستانی اعزام شدند.
 
وی اضافه کرد: همزمان با حضور آنان به چهار استان یادشده مقدمات انجام عملیات های اسکان، نجات فنی و رهاسازی خودروی گرفتار در برف و کولاک از سوی امدادگران فراهم شد و آنان توانستند به 30 دستگاه خودرویی سواری و دو دستگاه اتوبوس که در آنان حدود 200 نفر از جمله زنان و کودکان هم حضور داشتند خدمات امدادی ارائه کرده و 20 نفر از سرنشینان این خودروها را که دچار سرمازدگی عمومی و شدید شده بودند را در پایگاه های امدادی اسکان دهند.
 
مرادی پور توضیح داد: در جریان این عملیات امدادرسانی نیروهای امدادرسان از 20 دستگاه خودروی عملیاتی برای رهاسازی خودروهای یادشده استفاده کردند و مقادیری نان، خرما و بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان متاثرین از برف و کولاک توزیع کردند.
 
وی همچنین از هموطنان خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره 112 مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید