۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۷۰۷۹
انتشار: ۲۱:۴۴ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۲

ساخت فیلتر هوای خودرو در خانه جرم است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: افراد سودجویی به طور غیرقانونی و تحت عنوان مشاغل خانگی، فیلتر هوای خودرو تولید می‏کنند و این عمل جرم محسوب می‏شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران، مسلم بیات امروز افزود: از آنجا که فیلتر هوای خودرو مشمول استاندارد اجباری است و مطابق ماده 9 قانون استاندارد، تولید، تمرکز و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین‏تر از حد استاندارد یا بدون داشتن علامت استاندارد ایران ممنوع است، تولید این کالا در منزل و بدون رعایت ملزومات استاندارد و ایمنی و نیز بدون حضور مدیر کنترل کیفیت غیرقانونی است.

بیات با اشاره به احتمال بروز صدمات جدی به مصرف‏کنندگان این فیلترها ادامه داد: کار این افراد سودجو که متاسفانه از بی‏‏اطلاعی مسئولان برخی جراید کثیرالانتشار و عامه مردم استفاده و حتی به عنوان کار در منزل به چاپ آگهی برای استخدام نیرو اقدام کرده‏اند، جرم محسوب می‏شود و بازرسان و ناظران استاندارد به صورت جدی با آنها برخورد خواهند کرد.

آموزش 110 نفر در دوره آشنایی با تابلو فرمان آسانسور در تهران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران همچنین از آموزش 110 نفر در دوره آشنایی با تابلو فرمان آسانسور در تهران خبر داد.

بیات گفت: دوره آموزشی آشنایی صحیح با نحوه عملکرد تابلو فرمان آسانسور در سطح استاندارد با حضور بیش از 100 نفر در اداره کل استاندارد استان تهران برگزار شد.وی افزود: در این دوره، به بیش از 100 نفر از بازرسان، مدیران فنی، مدیران بخش آسانسور شرکت‏های بازرسی در مورد نحوه کارکرد با تابلو فرمان آسانسور، آموزش‏های لازم داده شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران در ادامه با تاکید بر لزوم آگاه‏سازی و به‏روزرسانی دانش و تخصص متولیان این امر گفت: پس از نیازسنجی‏های انجام شده در جریان بازرسی از آسانسور، در طول دو روز و به مدت 10 ساعت برای 110 نفر از متخصصان ذی‏ربط این دوره برگزار شد.بیات تصریح کرد: مباحثی چون مدارهای سری ایمنی، مدارهای سری stop و تابلوهای دارای درایو 3vf در این کلاس‏های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.
برچسب ها: فیلتر ، هوا ، خودرو
ارسال به دوستان
احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟