۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۰-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۷۷۷۴
انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۰-۱۱-۱۳۹۲

چطور بدافزارها شناسه و رمز عبور را از کاربر می‌گیرند

بررسی‌های جدید نشان داد که 44 درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربردی و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.
بررسی‌های جدید نشان داد که ۴۴ درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربری و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.

به گزارش فارس، کارشناسان امنیتی بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کردند که تعداد ابزارها آلوده و ویروسی مخصوص سیستم‌عامل اندروید با رشدی قابل ملاحظه به بیش از 700 هزار مورد رسید.

کارشناسان با مطالعات جدید خود اعلام کردند که بیش از 718 هزار نوع ابزار و نرم‌افزار کاربردی آلوده به ویروس را برای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده‌اند که برخی از این ابزارها می‌توانند اطلاعات شخصی کاربر و رمزهای عبور وی را سرقت کنند.

این طور که کارشناسان امنیتی گزارش داده‌اند، بیش از 509 هزار نوع از این ابزارها و نرم‌افزارهای آلوده در نیمه نخست سال2013 شناسایی شده است.

بسیاری از این ابزارها و برنامه‌ها ظاهری شبیه به ابزارهای کاربردی معمول دارند و کاربران از روی شکل ظاهری و قابلیت‌های این محصولات نمی‌توانند بفهمند که ابزار یاد شده آلوده است.

"جی‌دی شری"(JD Sherry) مدیر شرکت امنیتی Trend Micro که این بررسی را انجام داده است توضیح داد: «با توجه به ساختار شبکه‌ای تعریف شده برای اندروید، وصله کردن حفره‌های امنیتی مربوط به آن به سختی صورت می‌گیرد و استفاده گران اینترنتی به راحتی می‌توانند به آن نفوذ کنند».

بررسی‌های جدید نشان داد که 44 درصد ابزارهای آلوده مخصوص اندروید کاربر را مجبور می‌کنند شناسه کاربردی و رمز عبور خود را در سایت‌های دروغین وارد کنند.
برچسب ها: بدافزار ، رمز عبور ، کاربر
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر