۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۹۷۹۳
انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰-۱۱-۱۳۹۲

روز هشتم جشنواره فیلم فجر‎ (+گزارش تصویری)

عصرایران ؛ کاوه معین فر - رروز هشتم جشنواره فیلم فجر فیلمهای  نمایش داده شده در سینمای رسانه عبارت بودند از اشباح ( داریوش مهرجویی) کلاشینکف ( سعید سهیلی ) در بخش سودای سیمرغ  ، حق سکوت ( محمد هادی نائیجی ) خانوم ( تینا پاکروان ) در بخش نگاه نو و خانه پدری ( کیانوش عیاری ) در بخش خارج از مسابقه .

اشباح (داریوش مهرجویی) : فیلمی درباره خانواده ای مرفه در زمان رژیم سابق که مشکل اعتیاد به الکل پدر خانواده باعث می شود همسر او ، فرزند پنج ساله اش را به خارج از کشور بفرستد و سالها بعد با بازگشت او و علاقه اش به دختری مشکلاتی دیگر سر باز می کند . در یک نگاه اجمالی متاسفانه این فیلم هم اصلا در حد نام داریوش مهرجویی نیست و پر از معایب فیلمنامه ای است دلم نمی آید بگویم اگر نمی دانستم کارگردانش کیست با دیدن فیلم حدس می زدم که احتمالا کار اول کارگردانی بی تجربه است ، با ذکر دوباره متاسفانه .

حق سکوت (محمد هادی نائیجی) : قصه طلبه ای جوان که به دلیل خرید خانه مشکلات مالی دامنگیر او شده است و تو تلاش برای حل مشکلش دارد ، داستانی ساده و روان که به شکلی مطلوب به تصویر کشیده شده است و اگر چه فیلمی نیست که در گیشه موفق باشد ولی از آن فیلمهایی است که ساخته شدنش خوب است و اساسا نگاهی هم به فروش ندارد و با کارکردی دیگر تولید شده است ، بازیگر نقش طلبه  باورپذیر ایفای نقش کرده است.

کلاشینکف (سعید سهیلی) : فیلمی قصه گو که داستان سرباز جوانی است که مشکل پیش آمده برای خواهرش باعث می شود پست نگهبانی خود را ترک کند و اسلحه اش- کلاشینکف -را هم با خود ببرد و باعث مجموعه ای از اتفاقات شود که در تمامی آنها کلاشینکف نقش مهمی ایفا می کند ، سهیلی دست بر روی آسیبهای از جامعه گذاشته است که دغدغه دور و نزدیک همه ماست ، فیلم با تصحیحی در تدوین آن می تواند بسیار بهتر باشد ولی در کل فیلمی قابل قبول برای سینمای بدنه است و ایکاش کلاشینکف هم خود شخصیتی در فیلم پیدا می کرد و فقط در حد یک ابزار باقی نمی ماند و به احتمال زیاد در اکران هم موفق خواهد بود .

خانه پدری (کیانوش عیاری) : فارغ از تمامی بحثهای حاشیه ای باید اذعان داشت فیلم همان چیزی است که از سینمای عیاری انتظار داریم ، فیلمنامه ای عمیق  ، ساختاری بسیار درست در خدمت موضوع فیلم ، اجرایی حرفه ایی وعالی از مجموعه عوامل فیلم مانند بازیگران ، فیلمبرداری ، صدا ، طراحی صحنه و لباس و تدوینی دقیق و چندین حسن دیگر ... از آن فیلمهایی است که اگر اکران شود پیشنهاد می کنم هر کس که می تواند آنرا ببیند زیرا که با سینمایی طرف خواهید بود که اندیشه بارزترین وجه آنست و حتما در یاد سینمای ایران خواهد ماند .

خانوم (تینا پاکروان) : روایتی مدرن از زندگی سه خانواده در طبقات مختلف جامعه که زن خانه در همگی آنها  تمام و کمال پشتیبان شوهرش است و چون ستونی محکم تلاش در سر پا نکه داشتن خیمه زندگیشان دارد . برای تجربه اول  فیلمساز اگرچه داستان خوبی را انتخاب کرده است اما در ساختار فیلم بیشتر احساس می کنیم  تله فیلمی از تلویزیون را می بینیم که بازیگران حرفه ای و شناخته شده سینما در آن حضور دارند . 

















عکس ها: بنفشه جهانگیری / عصرایران
ارسال به دوستان