۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۲۱۷۷۴
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۲

6 کشته و 60 زخمی در انفجار مقابل دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت (+عکس)

سفارت ایران در بیروت در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال انفجارهای روز چهارشنبه مقابل دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، هیچ یک از دیپلمات ها و کارکنان رایزنی دچار جراحت خطرناکی نشدند.
وقوع 2 انفجار در نزدیکی دفتر رایزنی فرهنگی ایران در شهر بیروت، 6 کشته برجای گذاشت.

به گزارش عصر ایران، رویترز نوشت: در این دو انفجار همزمان در منطقه بئر حسن بیروت 6 نفر کشته شدند که دو نفر از آنها، دو عامل انتحاری انفجارها بودند. هلال احمر لبنان هم تعداد زخمی ها را 60 تن اعلام کرد.

گروه "عبدالله عزام" هم با انتشار متنی در شبکه اجتماعی توئیتر مسؤولیت انفجار امروز بیروت را برعهده گرفت. این گروه تندروی اسلامی قبل از این هم مسؤولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته بود.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم اعلام کرد تعدادی از کارکنان دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت به طور سطحی زخمی شده اند.

سفارت ایران در بیروت در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال انفجارهای روز چهارشنبه مقابل دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، هیچ یک از دیپلمات ها و کارکنان رایزنی دچار جراحت خطرناکی نشدند.

این دو انفجار با فاصله 50 متری از یکدیگر روی دادند. انفجار نخست توسط عامل انتحاری انجام شد.



علاوه بر دفتر رایزنی فرهنگی ایران، دفاتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و صداوسیما نیز در منطقه محل انفجار قرار دارند.

آمار تلفات این حادثه اولیه است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

ایرنا نوشت:  شدت انفجار به حدی بود که به ساختمانها و خودروها آسیب وارد شده و شیشه ساختمانها شکسته شد.  بر اثر این انفجار ، تمامی سیستمهای برقی ، رایانه ای و ارتباطی دفتر نمایندگی ایرنا در بیروت قطع شده است .



شبکه اسکای نیوز هم گزارش داد: این دو انفجار به ترتیب توسط خودور و موتورسیکلت بمب گذاری شده انجام شدند.

قبل از این هم در  دو انفجار انتحاری متوالی مقابل ساختمان سفارت ایران در بیروت پایتخت لبنان، شمار زیادی از جمله رایزن فرهنگی ایران کشته شدند.


















برچسب ها: لبنان ، رایزنی ، فرهنگی ، بیروت
ارسال به دوستان