۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۰۱۱۵
انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۲-۰۱-۱۳۹۳

واردات اولین محموله‌های قطعات هواپیما به شرط عملی‌ شدن تفاهمات ژنو

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: مجوزهای واردات اولین محموله‌های لوازم یدکی و قطعات هواپیما در اوایل اردیبهشت یعنی حدود دو هفته آینده نهایی می‌شود.

علی‌محمد نوریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ورود اولین محموله‌های لوازم یدکی هواپیما به شرط عملی‌ شدن تفاهماتی است که در ژنو صورت گرفته و ظاهرا قرار است مجوزهایی که در رابطه با تفاهمات ژنو بوده ظرف دو هفته آینده نهایی شود که پس از آن عملیات ورود محموله‌های لوازم یدکی و قطعات بتدریج آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با این محموله‌ها حدود 80 درصد هواپیماهای زمین‌گیر و غیرفعال را عملیاتی کنیم که البته این موضوع بستگی به نوع لوازم یدکی مورد نیاز این هواپیماها دارد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه اولویت اصلی در حمل‌ و نقل ایمنی است، گفت: باید تمام برنامه‌ها و اقداماتی که منجر به افزایش ایمنی پرواز می‌شود انجام شود که در راستای افزایش ایمنی اولین گام تعمیر و نگهداری مناسب و آموزش نیروهای متخصص در این زمینه است.

نوریان اظهار کرد: برنامه‌هایی برای ایمنی صنعت هوایی از سال‌های گذشته آغاز شده که باید در سال 93 تکمیل شود و بر اساس توصیه‌های ایکائو و کارخانه‌های سازنده هواپیما در تلاش هستیم این موارد به بهترین شکل انجام شود.

وی اظهار کرد: توجه و اهمیت به وضعیت اقتصادی ایرلاین‌ها، ارتقای ایمنی و آموزش کارکنان، تعویض قطعات نامناسب هواپیما و بحث نوسازی از جمله موارد مهم و قابل توجهی است که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)