۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد ۳۳۱۰۴۲
انتشار: ۰۴:۵۸ - ۲۸-۰۱-۱۳۹۳

مادر مرواریدهای جهان (+عکس)

با تأیید طبیعی بودن مروارید توسط آزمایشگاهی در لندن، تحقیقات تکمیلی در سوئیس با استفاده از اشعه ایکس انجام شد که نشان می‌دهد، قطر مروارید 17.4 میلیمتر است.
ایسنا: مراحل شکل‌گیری بزرگترین مروارید طبیعی جهان درون یک صدف لب طلایی حدود 10 سال بطول انجامیده است.

شکل‌گیری مرواریدهای طبیعی در اندازه‌های بزرگ سال‌ها زمان برده و نمونه بسیار نادری نیز محسوب می‌شوند.

این مروارید بر روی یک گوشواره نصب شده بود و صاحب آن هرگز تصور نمی‌کرد که مالک یکی از نادرترین گونه‌های مروارید جهان باشد.

اگرچه ظاهر مرواریدهای نصب شده روی گوشواره شبیه مروارید‌های پرورشی بود، اما ظاهر نسبتا طبیعی یکی از آنها باعث شد که برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه‌هایی در انگلیس و سوئیس ارسال شوند.

با تأیید طبیعی بودن مروارید توسط آزمایشگاهی در لندن، تحقیقات تکمیلی در سوئیس با استفاده از اشعه ایکس انجام شد که نشان می‌دهد، قطر مروارید 17.4 میلیمتر است.

مروارید 33.14 قیراطی توسط یک صدف مروارید‌ساز لب‌طلایی (Pinctada maxima) تولید شده و مراحل شکل‌گیری آن حدود 10 سال بطول انجامیده است.

قرار است این مروارید نادر در حراجی وولی و والیس به فروش گذاشته شود و پیش‌بینی می‌شود که با قیمتی در حدود 200 تا 420 هزار دلار فروخته شود.



برچسب ها: مروارید ، عکس
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر