۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۳۴۳۸
انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰-۰۲-۱۳۹۳

خوراکی‌های مفید برای بیماران قلبی

متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا توصیه می‌کنند افرادی که سابقه سکته قلبی دارند برای بهبود وضعیت سلامت‌ خود در بلندمدت از انواع فیبر خوراکی بیشتر مصرف کنند.

به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد افرادی که از سکته قلبی جان سالم به در می‌برند در صورت دنبال کردن رژیم غذایی با فیبر بالا 9 سال بیشتر عمر می‌کنند. طبق این بررسی هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر خوراکی با کاهش 15 درصدی خطر مرگ ارتباط دارد. همچنین به گفته کارشناسان، فیبر غذایی وضعیت کلسترول و فشارخون را نیز بهبود می‌دهد.

میوه‌هایی از قبیل موز و سیب، سبزیجات ریشه‌ای همچون هویج و سیب‌زمینی و غلات منبع غنی از فیبرهای خوراکی هستند.

متخصصان آمریکایی همچنین اظهار داشتند:‌ رژیم غذایی با میزان فیبر خوراکی پایین با یبوست و بیماری‌های روده مرتبط است اما می‌تواند مشکلات بیشتری را برای قلب و عروق نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، گروه مطالعاتی دانشکده سلامت عمومی هاروارد به بررسی اطلاعات بیش از 4000 زن و مرد که دچار سکته قلبی بودند، پرداخته و نوع رژیم غذایی آنان را مطالعه کردند. به گفته متخصصان، احتمال افزایش طول عمر پس از سکته قلبی با میزان مصرف فیبر خوراکی مرتبط است که مصرف غلات بیشترین تاثیر را در این زمینه دارد.

ارسال به دوستان
6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک