۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۰-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۳۹۰۱۱
انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۰-۰۸-۱۳۹۳

جعفری و یک دنیا خاصیت

جعفری حاوی مقادیر فراوانی از پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که از سلول ها در برابر اکسیاسیون و پیشرفت سرطان هایی مانند پروستات، ریه و روده بزرگ محافظت می کند.
این گیاه طعم تقریبا تند و ارزش غذایی زیادی دارد. جعفری سرشار از فولات، ریزمغذی هایی انن کلسیم و آهن، روغن فرار (اسانس گیاهی) و ویتامین C و K می باشد و خیلی آسان کشت می شود.

جعفری همانند مریم گلی، پونه کوهی، زردچوبه و زنجبیل در گروه سبزیجات درمانی قرار دارد.

خواص درمانی جعفری:

جعفری دارای خواص ضدالتهاب، آنتی اکسیدانی، ضدسرطان، افزایش دهنده قدرت ایمنی، شل کننده عضلات و محرک، پاک کننده و مرطوب کننده است.

گیاه معجزه آسا:


این گیاه می تواند در درمان طبیعی دردهای قاعدگی، گرفتگی عضلات و نیز پیشگیری از بی نظمی های مربوط به تغییرات هورمونی در سیکل های این دوران مفید واقع گردد. از جعفری در درمان عفونت گوش و شب کوری نیز استفاده می کنند. خوردن جعفری بهترین درمان گیاهی برای از بین بردن بوی بد دهان است.

ضد سرطان:

جعفری حاوی مقادیر فراوانی از پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که از سلول ها در برابر اکسیاسیون و پیشرفت سرطان هایی مانند پروستات، ریه و روده بزرگ محافظت می کند.

حفاظت از قلب:

جعفری خام یک تصفیه کننده حون طبیعی است که می تواند سموم و رسوب کلسترول در داخل رگ ها را حل کرده و ازما در مقابل بیماری های بسیار جدی قلبی و عروقی محافظت نماید. جعفری همچنین موجب تقویت و افزایش قابلیت ارتجاعی و رگ های خونی می شود.

سرشار از ویتامینK:


جعفری سرشار از ویتامین K است که نفش مهمی در هضم کلسیم دارد و در نتیجه سبب سلامت استخوان ها، بهداشت دهان و دندان و بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود.

منبع: تکتا
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)