۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۹۴۹۹
انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۳

دسترسی چینی‌ها به اینترنت محدود شد

به گفته "GreatFire.org"، گروهی که سانسور اینترنتی در چین را بررسی و ثبت می‌کند، گوگل عملا در چین قابل استفاده نبوده از کار افتاده بود.
دولت چین در آستانه بیست و پنجمین سالگرد کشتار میدان تیان‌آنمن دسترسی به اینترنت را در این کشور به شدت محدود کرد.

به گزارش ایسنا، سانسور شدید اینترنتی در راستای تدابیر گسترده امنیتی صورت گرفته که دولت چین در آستانه بیست و پنجمین سالگرد کشتار میدان تیان‌آنمن اتخاذ کرد.

طبق گزارش‌ها در این مدت کاربران چینی امکان دسترسی به صفحه اصلی گوگل و سرویس‌های مختلف آن از جمله جی‌میل، ترجمه، عکس و جستجو را نداشتند.

به گفته "GreatFire.org"، گروهی که سانسور اینترنتی در چین را بررسی و ثبت می‌کند، گوگل عملا در چین قابل استفاده نبوده از کار افتاده بود.

یک سخنگوی گوگل اعلام کرد که این شرکت عملا ارتباطی با سانسور گسترده‌ در چین نداشته و آزمایش‌های جامع هیچ نتیجه‌ای را که نشان از وجود اختلال از سوی گوگل باشد، نشان نداده‌اند.

به گزارش دویچه وله، در روز چهارم ژوئن ۱۹۸۹ ارتش چین برای سرکوب اعتراضات دانشجویی در طرفداری از دمکراسی، چندین تانک را روانه میدان تیان‌آنمن، محل تجمع دانشجویان کرد. در جریان این اعتراض‌ها که با حضور صدها هزار نفر شکل گرفت، چند صد تا چند هزار نفر کشته شده و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

برچسب ها: چینی‌ها ، اینترنت
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر