۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۹۶۹۱
انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۳

بیمه گر ژاپنی شرکت بیمه آمریکایی را خرید

با این نقل و انتقال که بزرگترین معامله در بخش بیمه عمر ژاپن به حساب می آید، سیزدهمین شرکت بزرگ بیمه در جهان با دارایی در حدود ۴۲۴ میلیارد دلار تشکیل می شود.
صنعت بیمه- "دای-ایچی لایف" یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در ژاپن توافق کرد که شرکت "پروتکتیو لایف" آمریکا را به مبلغ 5.7 میلیون دلار خریداری کند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از نیویورک تایمز، این اقدام بیمه گر ژاپنی در راستای توسعه فعالیت های شرکت های بیمه این کشور در خارج از مرزها به شمار می آید. طبق این توافق، بیمه گر ژاپنی 70 میلیون دلار به صورت نقدی برای خرید نزدیک به 34 درصد از سهام شرکت پروتکتیو لایف می پردازد.

"پروتکتیو لایف" یک موسسه مالی است که در "بریمنگام" در ایالت "آلاباما" آمریکا واقع شده است. این شرکت در سال 1907 میلادی تاسیس شد و هم اکنون محصولات خود را در 50 ایالت عرضه می کند. طبق گزارش منتشر شده در سال 2012 میلادی، این شرکت بیش از دو هزار و 200 کارمند دارد و میزان درآمد آن 3.62 میلیارد دلار در سال است. میزان دارایی های این شرکت آمریکایی نیز 57.4 میلیارد دلار اعلام شده است.

طبق بیانیه مشترک منتشر شده توسط دو شرکت، با این نقل و انتقال که بزرگترین معامله در بخش بیمه عمر ژاپن به حساب می آید، سیزدهمین شرکت بزرگ بیمه در جهان با دارایی در حدود 424 میلیارد دلار تشکیل می شود.

دای-ایچی لایف، سومین بیمه گر عمر ژاپن از نظر درآمد است. این شرکت در سال 1902 میلادی تاسیس شد و عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه را نیز در این کشور در اختیار دارد. سود خالص این بیمه گر ژاپنی در سال 2013، 32.4 میلیارد ین و میزان دارایی های کل آن، 35.7 تریلیون ین گزارش شده است. دای-ایچی لایف بیش از 61 هزار کارمند دارد.

در بیانیه منتشر شده همچنین آمده است، "جان دی جانس" رئیس پروتکتیو لایف و مدیر اجرایی این شرکت و تیم مدیریتی کنونی همچنان هدایت این شرکت را از مقر آن در آمریکا ادامه خواهند داد.
پیش از دای-ایچی لایف، شرکت های دیگر ژاپنی نظیر "نیپون لایف" و "توکیو مارین هولدینگ" به بازار ایالات متحده وارد شده بودند.
ارسال به دوستان