۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۰-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۳۶۵۳
انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۰-۰۴-۱۳۹۳

انتصاب رییس سازمان امنیت عربستان

  ایرنا – ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی روز سه شنبه شاهزاده ˈخالد بن بندرˈ را به عنوان رییس سازمان امنیت این کشور منصوب کرد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، این انتصاب 3 ماه پس از برکناری شاهزاده ˈبندر بن سلطانˈ خلف وی صورت گرفت که مسئول تلاش های عربستان برای حمایت از گروه های تروریستی مخالف ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه بود.
 
شاهزاده خالد که پیشتر نظامی بوده، سال گذشته (2013) سمت های معاون وزیر دفاع و فرماندار ریاض را به طور هم زمان به عهده داشته است که یکی از برجسته ترین مقام هایی به شمار می روند که بر عهده اعضاء بلندپایه خاندان حاکم گذاشته می شود.
 
شاهزاده ˈبندر بن سلطانˈ که پس از ماه ها اقامت در خارج از کشور به منظور درمان پزشکی در ماه آوریل از این مقام برکنار شد، با انتقاد شدید به علت اداره بحران سوریه روبرو بود، بر اساس این فرمان، به عنوان مشاور ویژه پادشاه و نماینده ویژه وی منصوب شد.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی ˈسپاˈ عربستان سعودی، سلطان مقام خود را به عنوان دبیر کل شورای امنیت ملی نگه خواهد داشت.
ارسال به دوستان
عفونت ادراری چه علائمی دارد؟ چرا ما انسان‌ها زانوهای بهتری تکامل نداده‌ایم؟ با پروژه جدید منصوری آشنا شوید ؛ وسپا الکتریکا موناکو ادیشن (+عکس) پدیده‌ای که زمین را برای ۹ روز متوالی لرزاند! رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک سپاه پاسداران (+عکس) مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار شد افشاگری درباره دستمزد نجومی بازیگران زن؛ چه کسی در صدر لیست است؟ آیت‌الله بهجت کلوچه‌پز می‌شد اگر این سفر را نمی‌رفت! یک شاهنامه‌پژوه: شاهنامه افسانه و اسطوره نیست؛ تاریخ کهن ایرانیان است راز صدای آدم فضایی‌ها در ته این گودال برملا شد اتوبوس و مترو رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان از فردا یکشنبه ۵ اپلیکیشن برای بهبود تمرکز؛ دیگر کارهایتان را به‌تعویق نیندازید خط و نشان نیروهای مسلح ایران برای اسرائیل : ۲۱ موشک بالستیک به نمایش درآمد رشد نهال‌های در سایه با آینه‌کاری کف جنگل! دیدنی های امروز؛ از آغاز عرضه جهانی آیفون 16 تا تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی