۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۶ - ۱۶-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۴۳۶۵
انتشار: ۰۱:۴۶ - ۱۶-۰۴-۱۳۹۳

ویندوز XP پاشنه آشیل کسب و کارهای تجاری

این بدافزار دارای الگوریتم خاصی در زمینه تولید دامنه‌‏های اینترنتی است که به کمک آن می‏‌تواند به صورت خودکار و تصادفی آدرس‏‌ها و لینک‏‌های اینترنتی ایجاد کند و سپس با اتصال به آنها فایل‌‏هایی را روی سیستم‏‌های آلوده دانلود کند.
برآوردهای یک مطالعه نشان می‏‌دهد مهم‌ترین بدافزارهایی که در سه ماهه دوم سال جاری کسب و کارهای تجاری را هدف حملات خود قرار داده‌‏اند از جنس یک کرم رایانه‏‌ای هستند که از حفره‌‏های امنیتی ویندوز ایکس پی استفاده می‌‏کند.


به گزارش ایتنا از و به نقل از وب‏سایت theinquirer، شرکت ترندمیکرو (Trend Micro) اعلام کرده است سه بدافزاری که در سه ماهه دوم سال جاری بیشترین حملات را به کسب‌وکارهای تجاری داشته‏‌اند از جنس یک کرم رایانه‌‏ای هستند که کارکنان ویندوز ایکس پی را هدف گرفته است.

این کرم که با نام‌های داون‌اد (DOWNAD) یا کانفلیکر (Vonfliker) شناخته می‌‏شود، می‏تواند از طریق یک لینک اینترنتی آلوده به بدافزار، اسپم و یا حافظه‏های بیرونی کل شبکه رایانه‌‏ای کسب و کارها را هدف حمله قرار دهد.

یکی از دلایل آسیب‏‌پذیری ویندوز ایکس پی در مقابل این تهدید این است که به خاطر حفره‏ امنیتی که در خدمات سرور MS۰۸-۰۶۷ آن به وجود آمده است به برنامه‏‌های و کدهای خودسر اجازه اجرا می‏‌دهد.

این بدافزار دارای الگوریتم خاصی در زمینه تولید دامنه‌‏های اینترنتی است که به کمک آن می‏‌تواند به صورت خودکار و تصادفی آدرس‏‌ها و لینک‏‌های اینترنتی ایجاد کند و سپس با اتصال به آنها فایل‌‏هایی را روی سیستم‏‌های آلوده دانلود کند.

ترند میکرو در بررسی‏‌های خود دریافته است ۴۰ درصد اسپم‌‏های حاوی بدافزار از طریق همین کرم داون‌اد تولید شده‌‏اند.
این شرکت امنیتی همچنین دریافته است در این دوره ۳ بدافزار FAREIT، MYTOB و LOVGATE بیشترین فعالیت را داشته‌‏اند که هر سه آنها به کرم داون‌اد مربوط هستند.

بدافزارهای CUTWAIL و Gameover ZeuS نیز از دیگر بدافزارهایی هستند که جزء مهم‌ترین منابع ارسال اسپم‌‏های آلوده هستند.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر