۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۶۸۴۷
انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۳

شماره جدید «همشهری اقتصاد» منتشر شد


اقتصاد ایران آنلاین: «همشهری اقتصاد» در بیست و پنجمین شماره خود با عنوان "معمای جهش نقدینگی در ایران" به آسیب‌شناسی تحولات سیاست‌های پولی و بانكی در ایران و سهم دولت ها از درآمدهای نفتی و نقش آن ها در افزایش نقدینگی پرداخته است.
 
"پنهـان کاری سرمایه داری" پرونده ویژه این شماره از مجله همشهری اقتصاد است. "23 نکته‌ای که هواداران سرمایه‌داری به شما نمی‌گویند" به همراه آثاری از محمدحسین مهدوی عادلی، مهرداد شهابی، محمدحسین ادیب، قدیر نصری، علی اکبر حافظیه،  امیر دبیری مهر و سعید لیلاز مطالبی است که در این شماره مورد بررسی قرار گرفته است.
 
همچنین "تاثیر سبک زندگی در شکل گیری انتخاب مصرف" عنوان پرونده ویژه این مجله درباره اقتصاد مقاومتی است. در این پرونده گفت و گو و آثاری از حسین راغفر، ابراهیم رزاقی، بهروز علیشیری، سیده فاطمه مقیمی، محمدرضا واعظ، احسان خاندوزی و مصطفی شریف را می‌خوانیم.
 
گفت و گو با دکتر فرشاد مومنی؛ اقتصاددان و استاد دانشگاه با عنوان "با پدیده شکست سیاستگذاری روبه‌رو شده‌ایم" از دیگر مطالب این شماره است؛ مصاحبه‌ای مشروح که در آن اساسی ترین مشکلات اقتصادی کشور و راه برون رفت آن از طریق اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی موشکافی شده و اینکه چرا بعد از جنگ 8 ساله با عراق و با وجود داشتن فرصت های خوب نتوانستیم به اقتصاد توسعه یافته تبدیل شویم مورد بررسی قرار گرفته است.
 
"اقتصاد دولتی قطعا پیشرفت نمی‌کند" عنوان گفت و گوی دیگری با غلامرضا حیدری کرد زنگنه؛ رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور است. در این گفت و گو دلایل ناکارآمد بودن مدیریت دولتی در ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
 
همچنین در این شماره از همشهری اقتصاد گفت و گو با آلبرت بغزیان، محمدرضا فرزین، فرشاد فاطمی و چندین گزارش، میزگرد و یادداشت از دیگر کارشناسان و اساتید اقتصادی را می ‌خوانیم.
 
شماره تابستان مجله همشهری اقتصاد  در 180 صفحه و به قیمت 4000 تومان به روی دکه‌های روزنامه‌فروشی آمده است.
برچسب ها: همشهری اقتصاد
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم