۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۷۰۳۰
انتشار: ۱۷:۳۳ - ۳۰-۰۴-۱۳۹۳
ابعاد اقتصادی یک فاجعه انسانی

سقوط اقتصادی، سومین سقوط مالزی ایرلاینز

هر چند که قاعدتاً بیمه باید این خسارت را جبران کند اما به دلیل آن که این رویداد یک حادثه جنگی بود ،‌احتمالاً وکلای هواپیمایی مالزی و شرکت بیمه طرف قرارداد،‌وارد یک نزاع حقوقی می شوند.

هنوز سرنوشت هواپیمای گمشده مالزی در مسیر کوآلالامپور - پکن در هاله ای از ابهام بود که یک فروند هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین هدف یک موشک ناشناس قرار گرفت و همه سرنشینانش در دم کشته شدند.

 
این حادثه باعث شد که تنها ظرف سه روز گذشته ، 11 درصد از ارزش سهام شرکت هواپیمایی مالزی کاسته شود و احتمالاً این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

این تازه اول راه است چه آن که شرکت هواپیمایی مالزی موظف است به ازای هر یک از قربانیان ، 170 هزار دلار غرامت به بازماندگان بپردازد که فقط برای حادثه اوکراین، رقمی بالغ بر 50 میلیون دلار است. هر چند که قاعدتاً بیمه باید این خسارت را جبران کند اما به دلیل آن که این رویداد یک حادثه جنگی بود ،‌احتمالاً وکلای هواپیمایی مالزی و شرکت بیمه طرف قرارداد،‌وارد یک نزاع حقوقی می شوند زیرا اگر شرایط جنگی ثابت شود، بیمه ها از پرداخت غرامت معاف هستند.

علاوه بر این، شرکت هواپیمایی مالزی با یک مشکل دیگر هم مواجه شده است:‌ کنسلی پروازها.
از آنجا که ظرف 4 ماه ،‌ دو حادثه بسیار وحشتناک در این ایرلاین به وقوع پیوسته است، مردم احساس خوبی نسبت به آن ندارند و در شرایط رقابتی که امکان انتخاب سایر ایرلاین ها را دارند،‌ترجیح می دهند با این "خط نفرین شده" ،‌ پرواز نکنند. فشارها بر این شرکت باعث شده است که در سایت خود اعلام نماید هر کس از این شرکت بلیت خریده می تواند بدون کسر شدن درصد قانونی کنسلی ، پروازش را لغو کند.
بدیهی است که در چنین وضعیتی، مسافران جدید نیز تا مدت ها حس خوبی برای پرواز با شرکت هواپیمایی مالزی نخواهند داشت و صد البته ، رقبا نیز از این فضای روانی ، بهترین استفاده را می برند.
تردیدی نیست که از سال 1946 که شرکت هواپیمایی مالزی تأسیس شده ، این بدترین وضعیتی است که مدیران این شرکت با آن مواجه هستند، چرا که بعد از دو سقوط حادث شده ، شرکت هواپیمایی مالزی در حال تجربه سقوط سوم خود یعنی سقوط وحشتناک اقتصادی است.
باید دید مدیران این شرکت چگونه بحران را مدیریت می کنند و آیا خواهند توانست باز هم همان مالزی ایرلاینز همیشگی باشند؟
ارسال به دوستان