۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۴۹۶۰۶
انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۳

ممنوعیت استفاده از آی پد و مک بوک در ادارات دولتی چین

کارشناسان معتقدند افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های سایبری گسترده دولت آمریکا از شهروندان و دولت ها در سراسر جهان عامل این تصمیمات قاطع و سرسختانه مقامات چینی است. اپل هنوز واکنشی در مورد این خبر از خود نشان نداده است.
دولت چین در ادامه روند ممنوع کردن استفاده از تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری خارجی اعلام کرد کارکنان نهادهای دولتی از این پس حق استفاده از سخت افزارهای شرکت اپل را در محل کارشان ندارند.

به گزارش فارس به نقل از رویترزٰ، ۱۰ محصول ساخت شرکت اپل دیگر در ادارات دولتی چین مورد استفاده قرار نخواهند گرفت که از جمله مهم ترین آنها می توان به تبلت آی پد و لپ تاپ های مک بوک اشاره کرد.

فهرست یاد شده که توسط وزارت دارایی و کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین منتشر شده توسط تمامی نهادهای دولتی محلی و ملی باید اجرا شود.

دولت چین دو روز قبل استفاده از نرم افزارهای ضدویروس کاسپراسکای و سمانتک که توسط روسیه و آمریکا تولید می‌شوند را ممنوع کرد و از نهادهای دولتی خواست تا از این پس از نرم افزارهای امنیتی ساخت خود چین استفاده نمایند. همچنین استفاده از ویندوز ۸ هم در ادارات دولتی این کشور ممنوع شده است.

کارشناسان معتقدند افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های سایبری گسترده دولت آمریکا از شهروندان و دولت ها در سراسر جهان عامل این تصمیمات قاطع و سرسختانه مقامات چینی است. اپل هنوز واکنشی در مورد این خبر از خود نشان نداده است.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر