۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۰-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۰۵۵
انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۰-۰۵-۱۳۹۳

حیدرالعبادی جایگزین نوری مالکی شد

العبادی اکنون معاون اول رییس مجلس عراق است. وی در سال 1952 در بغداد متولد و مدرک دکترای خود را از دانشگاه منچستر اخذ کرد.
ˈفواد معصوم رییس جمهوری عراق به دنبال معرفی حیدرالعبادی از سوی پارلمان این کشور، وی را مامور تشکیل کابینه دولت جدید عراق کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های پارلمانی عراق روز دوشنبه اعلام کردند که ائتلاف ملی این کشور ˈحیدر العبادیˈ را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای احراز پست نخست وزیری در عراق معرفی کرده است.

العبادی اکنون معاون اول رییس مجلس عراق است. وی در سال 1952 در بغداد متولد و مدرک دکترای خود را از دانشگاه منچستر اخذ کرد.

العبادی که یکی از شخصیت های عراقی است، پیشتر در پیامی که بر روی صفحه توییترش قرار گرفت، اعلام کرد که نیروهای دولتی در پایتخت در حالت آماده باش هستند.

ˈنوری مالکیˈ که از انتخابات ماه آوریل (اردیبهشت) در سمت نخست وزیر عراق ایفای نقش می کند، از سوی برخی جناح های سیاسی و گروه های مذهبی برای کناره گیری از قدرت تحت فشار قرار دارد.

منتقدان مالکی، وی را به اتخاذ رویکردهای فرقه گرایانه متهم می کنند.

کشمکش های سیاسی عراق در حالی رخ می دهد که این کشور طی ماه های گذشته با افزایش حملات گروهک تروریستی داعش در مناطق شمالی و غربی روبه رو بوده است.

پیشروی های داعش در نزدیکی شهر ˈاربیلˈ مرکز اقلیم کردستان عراق سبب شد تا آمریکا برای نخستین بار از زمان خروج نظامیانش از این کشور، بار دیگر با حملات هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی، درگیر مداخله نظامی در عراق شود.
برچسب ها: مالکی ، فؤاد معصوم
ارسال به دوستان