۱۱ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۱ دی ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۱۱۳
تعداد نظرات: ۱۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۱۱۳
انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۳

درباره "به جهنم" روحانی

برای مردم ، ادبیات احمدی نژاد امری عادی و البته تأثر انگیز شده بود اما حتی نزدیک شدن به چنان ادبیاتی از سوی "شیخ دیپلمات"‌ قابل قبول نیست.
عصرایران - رئیس‌جمهور با انتقاد از «مذاکره‌هراس»هاگفت: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است. (عصرایران 93/5/20)

مخالف بر دو نوع است:‌ اول آن که از سر دلسوزی یا باور یا هر علت دیگری جز "لجاج و منافع شخصی و گروهی" ، نقدی بر عملکردها دارد و اگر توضیح قانع کننده دریافت کند، می پذیرد.

دوم این که اساساً با عملکرد کاری ندارد، نه چشم بینایی دارد و نه گوش شنوا ؛ بلکه در صدد تخریب و به زیر کشیدن رقیب است تا خود به جای وی بنشیند و صاحب قدرت شود (یا قدرت از کف رفته را باز به چنگ آورد).

واقعیت این است که اغلب مخالفان شناخته شده دولت روحانی از دسته دوم اند. آنها ولو به بهای از دست رفتن منافع ملی، همچنان سیاسی کاری های خود را ادامه می دهند تا بلکه با تحمیل هر هزینه ای هم که شده، بار دیگر به قدرت بازگردند و بار بندند. برای آنها یک دولت شکست خورده و یک ملت تحت تحریم که نتیجه اش تصدی قوه مجریه توسط خودشان باشد ، بهتر از دولت سربلند و ملت در رفاهی است که دیگری رئیس جمهورش باشد.

چنین منتقدانی ، نه "منتقد" که "مخرّب" هستند و ما نیز معتقدیم که "به جهنم" که ناراضی اند زیرا ملت ایران که ضامن قدرت یافتن آنها نیستند و قرار نیست ملتی در رنج باشند تا طایفه ای آزمون پس داده و رد شده، کامروای قدرت و ثروت شوند.

اما یک نکته را باید مد نظر داشت و آن این که روحانی ، رئیس جمهور همه مردم ایران است، چه آنان که به وی رأی داده اند ،‌چه آنان که به فرد دیگری رأی داده اند و چه کسانی که اصلاً رأی نداده اند. او رئیس جمهور منتقدان و تخریبگران خود نیز هست. بنابر این باید در ادبیاتی که به کار می برد ، دقت کند و حرمت "همه" را پاس بدارد.
دعوت جبهه تخریب به جهنم ، هر چند حرف دل بخش عمده ای از مردمی است که سال ها در جهنم افراطیون سوخته اند و ساخته اند ،‌ اما نباید از زبان رئیس جمهوری باشد که مظهر وفاق ملی است.

وانگهی چنین ادبیاتی ، گزک به دست همان تخریب گران می دهد که خود را به عنوان منتقد جا بزنند و مظلوم نمایی کنند ؛‌همان هایی که ادبیات سخیف احمدی نژاد برایشان نوش بود و گوارا و هرگز به او و همقطارانش که با "آن ادبیات از یاد نرفتنی" سخن می گفتند ،‌اعتراض نداشتند!

روحانی باید یادش باشد که یکی از مؤلفه های دوران احمدی نژاد ،‌ ادبیات نازل و دون شأنی بود که رئیس جمهور سابق به کار می برد و مردم ،‌به چنان طرز حرف زدنی حساسیت پیدا کرده اند.

 برای مردم ، ادبیات احمدی نژاد امری عادی و البته تأثر انگیز شده بود اما حتی نزدیک شدن به چنان ادبیاتی از سوی "شیخ دیپلمات"‌ قابل قبول نیست.

روحانی به جای این که از دست این جریان تمامیت خواه عصبانی شود و بهانه به دست شان بدهد،‌ کافی است گوشه ای از کارنامه شان را به مردم بنمایاند تا مردم بدانند آنان که اظهار دلواپسی می کنند و این روزها ، ترس و لرز برشان داشته ، نه از خاموشی سانتریفیوژها که از خاموشی منافع میلیاردی خود نگرانند: کسانی که تا دیروز با جلو انداختن امثال بابک زنجانی، نفت کشور را می بردند و می فروختند و پولش را پس نمی دادند، کسانی که از صدقه سر تحریم ، با طرف های خارجی زد و بند می کردند و قطعات صنعتی را با ده برابر قیمت به کشور خودشان می فروختند ، کسانی که به اسم طرح های فرهنگی ، بودجه های میلیاردی می گرفتند و خوش به حال شان می شد و ... .

روحانی به جای این که عصبانی شود و لب به سخنانی بگشاید که در شأن اش نیست ، بهتر است این مسائل را بازگو کند و پرونده های آنان را به دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی و قضایی بسپارد تا دلواپسی های دروغین یادشان برود و یادشان بیاید که الان باید دلواپس جوابگویی به 8 سال غارت بی وقفه مملکت باشند.

سیدمحمد خاتمی ، در 8 سال ریاست جمهوری اش ، اشتباه بزرگی را مرتکب شد. او با جریان تخریب با تساهل و نجابت برخورد کرد در حالی که وظیفه داشت به عنوان رئیس جمهور ایران ،‌از منافع ملت ایران در برابر جریان ویرانگر تخریب محافظت کند.

دعوت از روحانی برای درشت سخن نگفتن با تخریب گران،‌ به معنای تکرار تجربه خاتمی نیست بلکه به این معناست که اتفاقاً نباید به این جریان رسمیت بخشید و بهانه به دست شان داد بلکه باید با آنان به زبان حقوق سخن گفت چرا که کارنامه شان ، نشان می دهد که در این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و باید پاسخگوی حقوقی کارهایی که کرده اند باشند.

فحش دادن و ایراد اتهامات بی پایه و اساس،‌ "مزیت نسبی" جریان تخریب است. فروغلتیدن در عرصه ای که حریف در آن تبحر ویژه دارد ، کار انسان عاقل نیست بلکه باید حریف را به عرصه ای کشاند که مزیت نسبی در آن متعلق به خود است.
در مثل مناقشه نیست:‌ فحش دادن انسانی درستکار به زنی بدکاره که "تو چنینی و چنان" ، هر چند منطبق بر واقع باشد اما نه در شأن گوینده است و نه زن بی عفت را می آزارد بلکه بر عکس از این که می تواند در میدان بی حیایی، با او در افتد و پیروز شود خوشحال می شود.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۴۰
در انتظار بررسی: ۷۱۴
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
319
1459
آقای روحانی باید بدونن برای مردم ادبیات و تفکرات رئیس جمهور قبلی کارآمد و مفید نبود . برای همین هم مردم به تغییر رای دادن. امیدوارم این موضوع توسط ایشان مدنظر قرارگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
خیلی زشت و زننده بود کلا هرکی تو ایران رییس جمهور میشه ب مخالفش توهین میکنه و جو گیر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
مخالف داريم تا مخالف
مثلا در عراق داعش مخالف است و آقای سيستاني هم مخالف است. يكي قتل عام ميكند و ديگري انتقاد.
با اولی نبايد دوستانه صحبت كرد. اينها ذلت مردم ايران برايشان اهميتي ندارد و بنابراين بايد ادبيات فرق كند.
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
کاملاً در شأن کسانی بود که مخاطبش بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
موافقم اما نکته مهم دیگری که باید آقای روحانی حواسشش را که خیلی به آن جمع کند این است که احمدی نژاد با حربه عصبانی کردن آقای موسوی در منظره توانست آن جو منفی را راه بیاندازد و دقیقاً همین ترفند یعنی عصبانی کردن آقای روحانی از سوی هوادران رئیس جمهور سابق در دست اجراست.پس آقای روحانی به هوش باشند و بدانند همه اینها برای این است که ایشان را عصبانی کنند تا بتوانند از تبعات این عصبانیت علیه ایشان استفاده نمایند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
زشت و زننده؟؟
من پسر 33 ساله اي هستم که نه کار درست حسابي دارم نه زن و بچه نه اميد نه زندگي
فقط هم به خاطر امثال آقايون دلواپسه
به جهنم محترمانه ترين کلمه اي بود که رييس جمهور به اين جماعت پست گفت
ادب بيش از حد هم خروج از اعتداله
گرچه بي ادبي نديديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
ایشون خوبه حالا ب زور بیشتر از 50 درصد رای آورده
ولی خودشو اکثریت میدونه و خیلی راحت ب بقیه مردم توهین میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
مخالف های ایشون رو با داعش مقایسه می کنین!!
متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
قتل عام !!!!!!
فعلا اجازه انتقاد به مذاکرات و توافق ژنو ممنوع شده این وضع مخالف هاس
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
سعدی:
سگی پای صحرا نشینی گزید

به خشمی که زهرش ز دندان چکید

شب از درد بیچاره خوابش نبرد

به خیل اندرش دختری بود خرد

پدر را جفا کرد و تندی نمود

که آخر تو را نیز دندان نبود؟

پس از گریه مرد پراگنده روز

بخندید کای مامک دلفروز

مرا گر چه هم سلطنت بود و بیش

دریغ آمدم کام و دندان خویش

محال است اگر تیغ بر سر خورم

که دندان به پای سگ اندر برم

توان کرد با ناکسان بدرگی

ولیکن نیاید ز مردم سگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
نصف حق شان بود !! تا کی باید در مقابل این ترسوها منفعل بود. آفرین بر روحانی که وارد فاز تهاجمی شده اند. درود و حمایت ملت پشت سر ایشان است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
از بهروز بخاطر قرار دادن اين شعر زيبا از سعدي سپاسگزارم .بسيار لذت بردم
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
شعر سعدي در متن آقاي بهروز بجا و زيبا بود . با تشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
111
1198
کاملادرست و منطقی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
از رییس جمهوری که ادعای ادب و اعتدال میکنه بعیده
ادب مرد به از دولت اوست پس چرا خودتون رعایت نمیکنید
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
پارگراف آخر معركه بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
خیلی هم خوب و بجا بود. دستش درد نکنه.
علی عسک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
این جماعت دلواپس منافع خیلی پر روتر از انند که با این حرفها از روبروند برای انها فقط و فقط منافع شخصی ملاک است و منافع ملی و میهنی پشیزی ارزش ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
101
1544
به نظر من یک مقدار کمش لازم بود.
در ضمن حرف زشتی ایشان نزدند. از این تیپ سخنان رهبری هم استفاده می کنند.
حضرت علی و بزرگان دین هم استفاده کرده اند بنا براین قاطع صحبت کردن را با ادبیات لمپنی قاطی نکنید.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
رهبری از این تیپ سخنان ، در مورد کفار و دشمنان اسلام و کشور استفاده می کنند . رئیس جمهور محترم در مورد منتقدین به مذاکره و روش آن استفاده کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
خوارج از کافر بدترند
مستوفی
| Netherlands |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
دو رویی این جماعت اظهرمن الشمس هستش ، دورو و منافق از کافر هم بدتر هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آقاي عليرضا، چيزهايي که به بهانه فتنه و ... به مخالفين که اتفاقا از دوستان انقلاب هم هستند گفته مي‌شه، خيلي چيزهاي خوشگلتري نيست.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
البته این منتقدان هم کم از دشمنان و کفار ندارند. چه آنان به مردم خودشان خیانت نکرده اند ولی اینان به مردم خود خیانت کرده و تورم ساخته اند.
هدهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
حضرت علی و بزرگان برای دشمنان از این ادبیات استفاده می کنند ایشان برای خودی ها که منتقدن برعکس ایشان با دشمنان با لطافت برخورد کرده اند
رحماء بین الکفار و اشداء بینهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
90
580
با آن که دل من هم مثل خیلی ها از شنیدن حرف های رئیس جمهور خنک شد ولی به طور منطقی حق با شماست و فکر می کنم جناب دکتر روحانی به جای خنک کردن دل اکثریت مردم سعی کند شان مقام ریاست جمهوری را به این جایگاه بازگرداند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
خنک کردن دل اکثریت مردم ؟!!!! ایشان با حدود رأی 300 هزار بالاتر از حد نصاب رأی آورد . اون هم در اولین دوره انتخابشان . شما الآن این اکثریت رو از کجا آوردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آقا رضا
تو خوبي
ايشاله هم فکرات ديگه خواب رياست جمهوري رو ببينند
تلاش هاي شکست خورده شونم واسه همينه از همين آتيش گرفتن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
رضا جان معنی اکثریت رو می دونی؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
نمیدونم تو وامثال تو ـقا رضا اکثریتو چی میدونی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
فرق من و امثال من با برخی اینه که ما اگه دیدیم فرد مورد حمایتمون داره اشتباه میکنه و از ادعاها و شعارهایی که داده داره عکسش عمل میکنه ضمن اینکه دیگه ازش حمایت نمیکنیم بلکه انتظار داریم از شورای محترم نگهبان که در وقتش به وظیفه قانونی خودش عمل کنه و در صورت ورود دوباره ایشون به عرصه انتخابات، موارد واضحی از جمله مخالفت با قانون و ولایت و . . . رو لحاظ کنه و عدم صلاحیت رو دقیقا مثل آقایان هاشمی و مشایی ، رو پیشونی احمدی نژاد هم بکوبونه . اما شما چی ؟ آیا حاضرید وقتی دیدید فرد مورد حمایتتون داره عکس حرف ها و وعده هاش عمل می کنه بهش اعتراض کنید و ازش جواب بخواهید ؟! مگر آقای روحانی تو تبلیغاتش حرف از دولت راستگویان و کرامت انسانی و شأن اخلاق و این حرف ها نزد ؟! آیا جواب 4 نفر که نسبت به موضوع مهم کشور یه مقدار حالا درست یا غلط حساسیت نشون می دن و ابراز نگرانی می کنن اینه که برو به جهنم ؟!!! بابا انصافتونو !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
84
1085
اي کاش خاتمي هم کمي از اقتدار روحاني رو داشت دمت گرم رئيس جمهور عزيز حرف دل اکثريت ملت خسته از دست چماقدارها رو زديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
واقعاً همینه، باید از روحانی و اقتدارش حمایت کرد اگه می خواهیم به وعده هایش عمل کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
درود بر رئیس جمهور قاطع و شجاع ما. مرحبا.
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
42
404
عالی...!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
29
511
صحبت کردن اقای روحانی بیش از اینکه مصرف داخلی داشته باشد بیشتر پیامی بود برای دیگر کشور ها که ما اماده هستیم تا رابطه دوستانه ای همراه با حفظ منافع ملی داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
412
48
اگر انتقاد شوند ملاک شناخت حسن نیت و سوئ نیت در انتقادات باشد، علی الاصول 99 درصد انتقادات را بد بینانه تلقی خواهد کرد. اساسا هیچ معیاری برای سنجش نیت در انتقاد نیس. لطفا ریس جمهور محترم کمی مودب باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
بله قران هم استفاده می کند اما بجای خود! اشداء علی الکفار رحماء بینهم نه اینکه به دشمن لبخند بزند و به منتقدانی از ملت خودش توهین و دشنام دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
56
623
منطق شما را قبول ندارم . با انسان های زبان نفهم که منافع خود را منافع همه مردم تعریف می کنند باید با زبان خودشان سخن گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آفرين گل گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
... ادبیات اعتدال مثل ادبیات اصلاحات وجریان انحرافی همه از یک قماشند و از یک ابشخور تغذیه میکنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
احسنت
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
34
453
به نظر من لازم بود که بااین ادبیات برخوردمی کرد.کلوخ انداز راپاداش سنگ است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
47
363
ایرانی جماعت اونم از نوع تخریب گرش هیچ نیازی به احترام نداره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
ايراني جماعت؟؟؟
شايد تو درخور احترام نباشي ولي لطفن جمع نبند.
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
بله متاسفانه باید جمع بست، فضای فرهنگی و اخلاقی کنونی چندان قابل دفاع نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
البته منظور ایشان از ایرانی جماعت , جمعیت عوام و کم سواد هست وگرنه ایرانیان باهوش و باسواد هم کم نیستند.
ناشناس
Netherlands
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
35
408
عصر ایران برای اولین بار باهات موافق نیستم این جماعت دزد و بی ادب هستند باید در مقابل شان مثل خودشان رفتار کرد دزد باید در گوشه زندان باشد نه آزاد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
136
56
فحش دادن و ایراد اتهامات بی پایه و اساس،‌ "مزیت نسبی" جریان تخریب است. فروغلتیدن در عرصه ای که حریف در آن تبحر ویژه دارد ، کار انسان عاقل نیست بلکه باید حریف را به عرصه ای کشاند که مزیت نسبی در آن متعلق به خود است.
بسیار خوب گفتید. ای کاش رییس جمهور بخواند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
35
285
دلم برای روحانی می سوزد ببینید چقدر بهش فشار آورده اند که این گونه سخت گفت امیدوارم رئیس جمهور عزیز مطلب بالا را بخوانند چون روش مقابله با این دزدان و غارت گران همین است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
27
304
اتفاقا سخنان ایشان بسیار به جا ومنطقی بود باید با هر کس به زبان خودش حرف زد تا سر جایش بنشیند اینها از کفار هم بدترند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
23
296
کمی اقتدار لازمه کار سیاسیه. دمش گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
92
65
می دانیم که رئیس جمهور عزیزمان با مشکلات فراوانی روبه روست اما ما او به به چشم یک حقوق دان نگاه می کنیم نه یک سرهنگ می خواهیم او همان حقوق دان خوش بیان ما باقی بماند
ایران اسلامی سربلند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
15
182
بهتر است گوشه ای از افتخارات و ابتکارات این دوستان رونمایی شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
13
161
مطالبی بسیار متین ، وزین ومنطقی ومتقن میباشد وجهنم رفتن نیز برای مخالفین گروه دوم که همان مخرب ها هستند می باشد که الحق جهنمی هستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
9
133
بنام خدا
بابا مردم ديگه خسته شدن
حمید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
21
238
روحانی متشکریم
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
19
342
"به جهنم" رو حانی را نپسندیدم اما در مقام یک شهروند می گم: به جهنم که می ترسند به جهنم که دلواپس می شند .
از این جهنمی که 8 سال برای ما درست کردند بزار فقط اسمش اونارو آزار بده
خدا به زمین گرم بزندشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
با همه حرفاتون موافقم جز جمله اول
اتفاقن بدجوري پسنديدم
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
لایکککککککک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
اتفاقا از هر کی پرسیدم از اون تیکه حرف روحانی حال کرده. میگن دمش گرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
9
130
این بخش از متن عالی بود:

فروغلتیدن در عرصه ای که حریف در آن تبحر ویژه دارد ، کار انسان عاقل نیست بلکه باید حریف را به عرصه ای کشاند که مزیت نسبی در آن متعلق به خود است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
13
139
اون مثال آخر درباره زن بدکاره عالی بود. وصف حال خیلیها است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
21
253
سخنان احمدی نژاد رو با روحانی مقایسه نکنید .
اون نتیجه ی کارش این همه تحریم بود و بد بختی برای یک حرف غیر قابل دفاع ... و مزخرف
ولی روحانی برای شکستن این تحریمها تلاش می کنه
اونی از این تحریمها استقبال می کنه که آخر برج حقوقش رو دریافت می کنه .
از این بدتر حق کسانی بود که با مذاکرات مخالفند .
دم آقای روحانی گگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگرم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
مرسی
ناشناس
Germany
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
27
76
بسیار عالی و مفید بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
37
117
من هم موافقم . به روحانی با افتخار رای دادم .
به متانتش در برابر انتقادات در مناظره و صبور'ش در برخورد با مخالف رای دادم .
ممکنه این فقط یک تشر ساده برای پا پس کشیدن برخی افراد باشه ولی این روحانی با این الفاظ , اون روحانی که من بهش رای دادم نیست .

امیدواریم رییس جمهور عزیز بیش از پیش در بازگشت شان ریاست جمهوری که افرادی مثل خاتمی اون رو بالا بردن سعی و تلاش کنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
21
256
به جهنم ، به درك ، بريد بميريد تا مردم از دستتون راحت شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
حرف منم همینه. ترسوهای رانت خوار. مملکت رو نابود کردن حالا شدن قدیس میگن بما فحش دادید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
76
36
كاملا موافقم عصر ايران
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
144
جناب آقای رییس جمهور اگر لیست مفسدین اقتصادی را با تعامل مثبتی که با قوه محترم قضایی دارید از رسانه اعلام فرمایید و سریع به تخافات آنها رسیدگی شود انگاه تعداد دلواپسان واقعی انگشت شمار خواهند بود و مسلما آنها انسانهای واقعگرا و منطقی هستند و می شود به نتیجه بهتری رسید و ایرانی در شان ایرانیان ساخت.
رييس زاده عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
9
225
وقتي ... مي گويد ترس ما از گاوي است كه شاخ هاي تيزي دارد و عقل ندارد روحاني بايد با چه ادبياتي با انها سخن بگويد؟ به نظر حقير اقاي روحاني پا را از دايره ادب بيرون ننهاد تنها كمي عصباني شد از دست قومي كوتاه فكر كه كشور را در 8 سال گذشته به ورطه نابودي بردند و از پررويي هم هيچ كم ندارند كارهاي ناراستشان و كجي انديشان انقدر زياد است كه اقاي روحاني را به سخنان گزنده و تلخ واداشت خوب اگر واقعا در قضيه هسته اي كه فقط و فقط انتقاد مي كنند راه حلي دارند چرا به ملت نمي گويند چرا فقط هياهو مي كنند و در راه رسيدن به توافق هسته اي اختلال مي كنند چرا 8 سال گذشته را فراموش كردند ما كه فراموش نكرديم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
احسنت علیرضا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
58
مثل پایانی رو خوب اومدی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
8
150
8سال سکوت خاتمی کشور را بیچاره جهنم هم برای مخالفان زیاد کاسبان تحریم نمیدانند مردم چه رنجی میکشند روحانی محکم باش
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
5
140
خداوند در سوره آل عمران آيه 119 در مقابل لجاجت‌هايي که با ايشان مي‌کنند مي‌فرمايد: قل موتوا بغظيکم. يعني همون عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد. کسي که بخواهد جلوي منافع ملي بدون دليل بايستد و هيچ جور حرف حساب قبول نکند و سنگ‌اندازي کند، بايد کمي قاطعانه برخورد شود تا راه براي نقد معقول باز شود.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
9
55
در مثل مناقشه نیست:‌ فحش دادن انسانی درستکار به زنی بدکاره که "تو چنینی و چنان" ، هر چند منطبق بر واقع باشد اما نه در شأن گوینده است و نه زن بی عفت را می آزارد بلکه بر عکس از این که می تواند در میدان بی حیایی، با او در افتد و پیروز شود خوشحال می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
11
138
راستی دستاور اصلی تیم مذاکره کنندۀ قبلی که الان به همه چیز انتقال می کنند، به جز چانه زنی در مورد محل مذاکره، چه چیز دیگری بود؟؟؟؟!!!!
اگر همان تیم مذاکره را ادامه می داد تا الان به چه دستاورد جدیدی دست یافته بود؟؟؟
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
تا الان مذاکرات چه دستاوردی داشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
چه دست آوردی داشته؟؟ کم کمش کلی سرمایه بلوکه شده به کشور بازگشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
دستاوردش اینه که مثل دوره ی دوستان شما الان باید دلار به ۷۰۰۰ می رسید و مردم در صف مرغ انسانیت را لگد می کردند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
165
آقاي روحاني براي دفاع از منافع مردم اين کلمه رو به کار بردند و بايد زودتر هم به کار مي بردند. يک مشت آدم نمک به حرام زالو صفت خون مردم رو تو شيشه کردند
مردم رو به بدبختي کشوندند؛ ملت رو افسرده و غمگين کردند و...
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
134
اخه صبر کردن هم حدی دارد. وقاحت گروه تمامیت خواه بی پایان است . سالها مردم را غارت کرده اند و حال طلبکار هم هستند. عکس العمل اقای روحانی که مردی ارام است به نهایت پررویی و وقاحت انان است.
و مردم میدانند چه کس یا کسانی از این گروه حمایت میکرده اند و میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
195
19
آره این ادبیات مال احمدی نژاده, ولی احمدی نژاد در مورد خارجیها اینطور بی پروا حرف می زد. به یاد ندارم در خصوص منتقدین داخلی چنین الفاظی را بکار برده باشد.
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
واقعا به یاد ندارین ؟؟!!!
خس . خاشاک گفتن ایشون که شهره افاق شد ، بماند باقی چیزها ی دیگه که گفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
شما دچار آلزایمر شدید عزیز من اون جمله آب رو بریزید هونجا که.... یا اون ممه رو .....
ناشناس
Germany
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
119
13
اگر اطرافیانش پاکدست هستند و داستان رانت 650 میلیون یورویی وجود نداره (که یکی اش معلوم شد مابقی اش مشخص نیست) هر چی پرونده تو دستش از فساد مالی رقبا داره رو کنه تا معلوم بشه کی به کیه
داد و بیداد کردن ولی دست به یقه نشدن مختص اشخاصی است که یا از خودشان مطمئن نیستند یا از دوستانشان یا از توان حریف برای مقابله بی خبرند و نمی دونند تو دستش چی داره شاید هم خبر دارند که از رویارویی مستقیم ابا دارند و فقط سعی می کنند با ارعاب طرف را دور کنند مثل لیست مفسدین اقتصادی
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
3
127
تمام مشکلات دوران آقی خاتمی از همین مماشات و حفظ وفاق بود وقتی طرف مقابل قواعد بازی دیپلماتیک را بلد نیست گاهی لازم تلنگری بخوره و حواسش چمع شه
منظور آقای روحانی از جهنم کنایه به جای گرم در حال حاظر بود و گرنه بدخواهان این ملت که حتما به جهنم می روند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
58
25
عصرایران من که متوجه نشدم که چکاره هستی اینقدر مسئله رو بزرگش نکن جوسازی کارخوبی نیست دامن زدن به این مسائل جزهدردادن وقت مردم چیز دیگری نداره دیگه تمامش کن
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
103
واقعا نباید با فاحشه جماعت دهن به دهن شد !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
99
ادبیات اعتدال بدرد دل واپسان نمی خوره . اصلا حالیشون نمیشه ومیشه زمان خاتمی ما که دلمان خنک شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
5
118
عبارت "به جهنم!" با "برو به جهنم" فرق دارد. دقت کنید... این دعوت جبهه تخریب به جهنم نیست. بی تفاوتی و بی اهمیتی است نسبت به رفتار و گفتار و کردار و لرزیدنشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
بیچاره جهنم! این خوارج جهنم رو هم خراب میکنن!
سهراب
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
148
ما به همین دلیل به روحانی رای دادیم.
دقیقاً برای مقابله با شبه داعشی ها.
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
4
87
صبر تحمل درهرانسان يك استانه اي دارد كه لبريز ميشود اقاي روحاني هم ازاين قاعده مستثني نيست وقتي مقام عظماي ولايت دولتو تيم مذاكره كننده را موردتائيد قرار ميدهند يعني حجت برمردم تمام است وقتي رئيس جمهور دردهاي مردم را ميبيند وكارشكني عده ديگررا به خاطر مردم از كوره درميرود امروز كساني كه حرف مقام رهبري را قبول نميكنند ودل ايشان را به درد مياورند بدانند كهدر خط فكري شهدا وملت نيستند ومردم حق دارند انهارا كاسبان تحريم بنامند
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
71
خداوند در سوره آل عمران آيه 119 در مقابل لجاجت‌هايي که با ايشان مي‌کنند مي‌فرمايد: قل موتوا بغظيکم. يعني همون عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد. کسي که بخواهد جلوي منافع ملي بدون دليل بايستد و هيچ جور حرف حساب قبول نکند و سنگ‌اندازي کند، بايد کمي قاطعانه برخورد شود تا راه براي نقد معقول باز شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آفرین. کسی که به رهنمودهای رهبر در حمایت از مذاکرات توجه نمیکنه و در عین حال خودشو تنها مسلمون واقعی میدونه جاش جهنمه
هدهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
119
22
نمی دونم چرا تمام مخالفان دولت را یک عده سودجو و منافع طلب و متضرر از رفتن احمدی نژاد می دانید و هر کس انتقادی کرده به او انگ رانت خوار می زنید و لایق به جهنم بودنش و متحجر و بدون شناسنامه و تغدیه شونده از جای معدود می خوانیدش
یعنی یک نفر هم نیست که واقعا دلش سوخته باشد و بدون غرض نقد کرده باشد؟؟؟
پس اگر یک نفر هم بین منتقدین باشد که نیتش خیر باشد جناب آقای روحانی به احترام یک نفر هم حق ندارد این همه توهین در این یکسال به منتقدینش کند.
کیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
8
110
خوب گفت ، اینا باید یکی باهاشون محکم برخورد کنه. همیشه یا دلواپسن یا میترسن. برن به جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
این حرف به ضرر خود روحانی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
124
مرسي آقاي روحاني حرف دلمو زدي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
هر حرف دلی رو نباید به زبون آورد وگر نه همه به هم فحش می دن!
dada
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
81
10
متاسفانه خیلی ها از دو طرف خوشحالند و هر کدام نظر احساسی خود را دارند ولی اینها بعدا می فهمند این از علامت ها و رفتار دیکتاتور مابانه به شمار می رود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
10
119
بخدا من از نزديك با يكي از اينها آشنايي دارم به خاطر يه پست كوچيك كه در اين دولت از دست داده حاظره كشور به نابودي بره ولي اين پستشو بدست بياره
حاظره 70 ميليون نفر متضرر بشن ولي اين به پستش برسه

تنها نقطه ضعف اين گروه اين است كه كارنامه و خيانته هاي 8 سال گذشته اشون رو كنن
مثل احمدي نزاد كه هر روز يه موضوعي رو براي تنش آفريني درست ميكرد تيم روحاني لازم نيست تنش درست كنه اما ايشون هم ميتونه هر روز يكي از اختلاس ها و خيانته هاي اين قومو رو كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
حاظره!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
154
18
خوبه ایشون حقوقدانن!!!
حالا فرض کنید این ادبیاتو سید احمد خاتمی یا حمید رسایی در مورد دولت استفاده می کردن چه غوغایی می کردن دوستان به اصطلاح اصلاح طلب...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
118
با جماعت چماقداری که سر راه خوشی مردم رو می بنده و ناامنی ایجاد می کنه
با کسانی که سالها ثروت مردم رو رغارت کردند و حالا با کمال پررویی از رئیس جمهور منتخب مردم طلبکارهم هستند
با کسانی که همه تریبونها رو در اختیار دارند و هرچه می خواهند میگن
با وارثان احمدی نژاد که هنوز هم میراث نداشته شون رو می خوان
چجوری باید حرف زد؟؟
نجابت خاتمی جواب نمیده روحانی ادامه بده حقشونه
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
209
29
پیشنهاد می کنم آقای رئیس جمهور از ملت عذر خواهی کند
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
شما ها كه ايران را به سمت پرتگاه هدايت كرديد بايد عذرخواهي كنيد
کیانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
آقای بهمن ایشون به ملت چیزی نگفتن که بخوان عذرخواهی کنن. مخاطب ایشون ملت نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
اول بابت هشت سال غارت بیت المال عذرخواهی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
46
35
عالي عالي عالي
واقعاً ممنون از اين مقاله...حرف دل ما و تنها و مهمترين انتقاد به خاتمي
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
11
134
عالی بود از این بدتر حقشان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
رحمان جان
اگر این استدلال شما باب شود آنها هم اگر بر سر کار بیایند می توانند از همین استدلال علیه شما استفاده کنند.
رئیس جمهور نباید توهین کند.
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
87
کلام اقای روحانی فریاد خشم اکثریت مردم مظلوم ایران بر سر کسانی است که سالها
این کشور را غارت کرده اند و حامیان انان است. صدای خشم مردم را باید بشنوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
63
برعکس باید با این گونه آدم ها این طوری صحبت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
74
10
به هیچ روی این صحبتها در شان رئیس جمهور نیست و اقای روحانی باید از نزدیک شدن به ادبیات لمپنی احمدی نژادی خودداری کند که ادب مرد به زدولت اوست
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
77
16
به عنوان کارشناس وزارت خارجه عرض میکنم ادبیات بکار گرفته شده اخیر در سخنان رئیس جمهور زیبنده و شایسته جایگاه ایشان نبود. انتظار می رود مقامات محترم با سخنان سنجیده و زیبا با دیگران سخن بگویند . باید فرقی بین این و آن باشد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
25
18
باسلام

درود بر عصر ایران که با این موضوع خیلی منطقی برخورد کردن.
ناشناس
Canada
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
32
15
ممنون آقای روحانی و ممنون عصر ایران
آقای رئیس جمهور خواهشمندم به ادبیات همیشه خودتان یعنی آقای دکتر روحانی حقوقدان عزیز و پر صلابتمان برگردید
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
59
11
با سلام.من به روحانی رای ندادم ولی به او احترام دارم.چون شخصیت محترمی هستند.و د رجوار کسانی که او را نقد می کنند سعی میکنم از او حمایت منطقی نمایم.ولی این حرفها جای برای حمایت ندارد.این حرفها در شان رئیس جمهور ایران نیست.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
66
8
آقای رئیس جمهور عزیز

جسارتا باید عرض کنم که من هم اعتقاد و انتظار دارم که جنابعالی مانند افراطیون سخن نگوئید مگر نمی دانید که : ادب مرد به زدولت اوست
این گونه سخن گفتن در شان شما و ملت ایران نمی باشد
با تشکر - یک اصولگرای اصلاح طلب
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
65
7
آقای روحانی عنوان نمودند که سیاست مدار هستند . آیا اینگونه صحبت کردن از یک سیاست مدار درست است؟ به نظر می رسد در نحوه بیان مطلب باید تجدید نظر نمود . هرکس در شئن خودش باید صحبت کند .
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
80
آقا جون خس و خاشاک لمپنی یادتون رفته! روحانی تنها خواست قاطعیت موضع خود را نشان دهد تا حساب کار دستشان بیاید و به نظر من کار خوبی کرد. ممونم که امید را به ایران بازگرداندی
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
6
60
شما مردم ایران رو نشناختین ! اکثریت کامنت حمایت کردن ، لطفا حرف بی خود نزنید
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
5
66
برای من واقعا تعجب برانگیزه که شما از این حرف آقای روحانی و این ادبیات ناراحت شدین؟! 8 سال اصلاحات و اون ادبیات نشون داد که اصلا در ایران جواب نخواهد داد. ایشون حرف زندهای نزدن. بندهدر زندگی 1 چیز را یاد گرفته ام که حق گرفتنیه نه دادنی. پس در مقابل هر کس باید مثل خودش رفتار کرد.
رضا
United States of America
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
78
11
یادتون باشه روحانی به خیلی از وعده هایی که موقع انتخابات دادند عمل نکردند و انگار نه انگار که تعهداتی قبل از انتخابات داده بودند. و انتقادات زیادی به همین خاطر بهشون وارده. به همین دلیل به نظر من سخنان دیشب روحانی مثل رئیس جمهور سابق رگه هایی از شعارهای پوپولیستی می داد که برای راضی کردن عده ی زیادی از مردم که به تعهدات انجام نشده معترض هستند انجام شد که مسلماً شعور سیاسی مردم این روزها بالاتر این حرفهاست که به راحتی خام این شعارهای پوپولیستی بشن.
majid
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
74
10
آقای روحانی فرمودید حقوق دان هستید نه سرهنگ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
66
9
کاش ریس جمهور محبوب و شجاع که وظیفه خطیر مذاکرات برای رفع تحریم را دارند از این ادبیات استفاده نمی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
70
7
معمولا این جنجال ها با یک عذرخواهی ساده حل خواهد شد.
رئیس جمهور نشان داده است که توان عذرخواهی را دارد و باید مجددا این توان خود را در این قضیه نشان دهد تا به همه نشان دهد دولت تدبیر اگر هم خطایی کرد عذرخواهی می کند و گزک را از دست مخالفان می گیرد.
امیدوارم دولت روحانی وارد فاز لجبازی با مخالفان نشود چون اگر مخالفین بتوانند برای دولت حاشیه سازی کنند، شکست محبوبیت قطعی خواهد بود.
انشالا که با تدبیر عمل شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
70
جای خوارج و نفاق و تفرقه جهنمه. مگه روحانی اشتباه گفته؟ عین حقیقته. بعنوان جوانی که عمر و همه چیمو با رانت ها و تورم و رکود و خرافات خراب کردن میگم برم به جهنم که لیافتشونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
58
موافقم اما گاهی اوقات باید چوب بدرای تا گربه دزده فرار کند هیچ چاره ای نیست اینها به ادبیات احمدی نژادی عادت کرده اند و تنها آن زبان را می فهمند
ناشناس
Austria
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
7
76
به نظرتون از اين آقايون به ظاهر منتقد و دلواپس دشمن تر واسه كشورمون پيدا مي شه؟!!!خودتون قضاوت كنيد،كدوم دشمني مي تونست اين همه ضربه كه اين آقايون به مملكتمون زدند را وارد كنه؟...
استاد دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
10
93
براي نجات كشور از دست كاسبان تحريم دكتر روحاني بايد سرسخت تر ازين هم برخورد كند
ممم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
8
75
آفرین رییس جمهور خودم خوب گفتی ولی دیگه بهونه دستشون نده دوست داریم
دوستدار همه ادمهاى معتدل
United States of America
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
8
11
از نويسنده مقاله محترم مقاله بابت پرداختن به اين موضوع متشكرم.
تنها ايرادى كه به اين مقاله دارم تقسيم منتقدان (يا بر اساس اين مقاله: مخالفان) به دو گروه است. واقعيت اينست كه گروه سومى هم وجود دارد. موضوعات انسانى اينگونه نيست كه منتقد را الزاما بتوانى قانع كنى. يا اگر (با بهترين دلايل بنظر خودمان) قانع نشد حتما در صدد به زير كشيدن ما باشد. بلكه اين گروه سوم بر اساس چهار چوب فكرى خود ميتواند نظر ديگرى داشته باشد. مثالهاى بسيارى در مورد اين گروه سوم ميتوان در ميان جامعه شناسان، اقتصاد دانان، سياست مداران و حتى پزشكان و مهندسان يافت. بطور مثال شما چگونه ميتوانيد كسى را كه رنگ زرد را دوست دارد قانع كنيد كه رنگ سبز را بپسندد؟ زندگى ٢+٢=٤ نيست كه فقط يك جواب مشخص داشته باشد كه اگر كسى قانع نشد حتما قصد و غرضى پشت ان باشد.
متاسفانه، در بيشتر اوقات، ما مردم و متاسفانه سياسيون كشور در گروه دوم جاى ميگيريم. سعى كنيم از گروه دوم نباشيم.
به اميد بهترين روزها براى ايران عزيز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
11
128
با یک عده باید با زبان و ادبیات خودشان صحبت کرد..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
22
147
اگر رئیس جمهور محبوب به این شکل با دلواپسان و مال مردم خورها و تشنه قدرتها و مال بچه های یتیم خورها برخورد کند صد درصد در کلیه کارهای کشور و غلبه بر مشکلات موفق و پیروز خواهند شد به امید ان روزهای طلایی
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
3
8
گفتن : به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید، درست نیست ولی در مقابل اشتباهات دیگران از جمله حمایت از کسانی که کشور را به رشد اقتصادی منفی 6% کشاندند، واقعا چیزی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
5
10
اتفاقا" به نظر من لازم بود جناب آقاي روحاني با اين قدرت كلام و لحن صحبت مي كردند چون براي بعضي ها لازم بود آقاي روحاني مچكريم
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
20
8
هیچگاه احمدی نژاد به مخالفان منفعت طلبش دشنام وفحش نداد .
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
3
هیچگاه احمدی نژاد به مخالفان منفعت طلبش دشنام وفحش نداد .
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
3
قرآن یادمان داده که اشدّاء علی الکفار باشیم و راحماء بینهم نه اشداء بینهم رحماء علی الکفار.

در ضمن وظیفه است که حق دیگران را پایمان نکنیم و تهمت نزنیم:
رئیس جمهور قبلی با مخالفان داخلی اش اینطور صحبت نمیکرد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
5
ما ترکها مثلی داریم میگیم " دانیش آبرین گتسین " یعنی حرف بزن بذار آبروت بره ...
رتبه‌بندی ۱۰ شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) بهترین «خانه‌های تعطیلات» جهان در سال ۲۰۲۴ (+عکس) روش های نوین مشتری‌یابی در فروش نقدی بر پویش "2 درجه کمتر" از منظر علم ارتباطات جدایی انسان از توسعه ایران! وزارت خزانه داری آمریکا هک شد هزاران نفر از مردم کره جنوبی به دنبال سانحه هواپیمایی رزرو پرواز خود را لغو کردند نماینده کارگران: قدرت خرید حداقل مزد کارگران یک چهارم شد رئیس سازمان انرژی اتمی: مشکل غرب با شخص اسد نبود، به‌خاطر همراهی او با انقلاب اسلامی بود خسارات ۲۸.۳ میلیون دلاری سازمان فرودگاه‌ های اسرائیل نحوه نگهداری از چمن ورزشگاه آزادی، پس از دیدار منتخب سرخابی‌ها و منتخب ستارگان ۹۸ (فیلم) نماینده مجلس: متوسط قیمت مسکن در تهران ۹۰ میلیون تومان و هزینه ساخت ۱۵ میلیون تومان است (فیلم) جزئیات جلسه پزشکیان با مقام معظم رهبری خاطره ضرغامی از حذف شدن افسران لایق نظامی به دلیل سخت گیری‌های گزینش! (فیلم) ادعای معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل: حوثی‌ها به طور کامل توسط ایران تامین شده