۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۰-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۱۶۴۹
انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۰-۰۵-۱۳۹۳

پورتال اطلاعاتی زنان کشور راه اندازی می شود

بررسی طرح ها و لوایح تامین امنیت زنان در برابر خشونت ، حمایت از کودکان، بیمه زنان خانه دار، افزایش زمان مرخصی زایمان و اعمال حق عائله مندی در حقوق کارمندان زن در دست بررسی این حوزه برای تصویب است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از راه اندازی پورتال اطلاعاتی زنان کشور در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان اردبیل افزود: در این پورتال اطلاعات تمامی زنان کشور در همه حوزه ها و تخصص ها ثبت می شود. وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بانک اطلاعاتی در خصوص زنان استان های مختلف کشور نداشته ایم ، ادامه داد: این موضوع باعث بروز مشکلاتی در نحوه گزینش و معرفی بانوان برجسته و نخبه به پست های مهم شده است.

وی گفت: با راه اندازی پورتال اطلاعاتی بانوان کشور تمامی اطلاعات مربوط به زنان برجسته ، نخبه ، خانه دار و شاغل قابل دریافت می شود. مولاوردی افزود: در این پورتال بخش هایی نیز برای ارتباط با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری و خود رییس جمهوری تعبیه شده و بانوان می توانند از طریق این پورتال با این نهادها ارتباط داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات این حوزه گفت: بررسی طرح ها و لوایح تامین امنیت زنان در برابر خشونت ، حمایت از کودکان، بیمه زنان خانه دار، افزایش زمان مرخصی زایمان و اعمال حق عائله مندی در حقوق کارمندان زن در دست بررسی این حوزه برای تصویب است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم در این جلسه میزان اشتغال به کار زنان استان را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: ۴۴/۲۵ درصد از زنان استان بیسواد هستند که میانگین کشوری بیسوادی زنان ۹/۱۸ درصد است. ماریا موسوی با اشاره به ازدواج ۹درصدی دختران استان اردبیل در سنین زیر ۱۵ سال افزود: میانگین ازدواج دختران در کشور در سنین زیر ۱۵ سال پنج درصد است.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی استان اردبیل گفت: هم اکنون استان اردبیل با معضلات اجتماعی زیادی در حوزه بانوان دست و پنجه نرم می کند و در حال حاضر رتبه ۱۱ کشوری را در بحث طلاق به خود اختصاص داده است.
برچسب ها: پورتال ، زنان کشور
ارسال به دوستان
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود