۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
کد خبر ۳۵۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۴۳۹۷
انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۳

واکنش معاون ظریف به بسته شدن رایزن فرهنگی ایران در سودان

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: رایزنی های رسمی بین دو کشور برای عبور از موضوع فعالیت مراکز فرهنگی دو کشور در تهران و خارطوم جریان دارد.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: به دشمنان اجازه نخواهیم داد درگیری شیعی و سنی را در سودان ایجاد کنند.

به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در واکنش به بسته شدن رایزن فرهنگی ایران در سودان گفت: شرایط سودان را درک می کنیم.

وی افزود: افراطیون نخواهند توانست روابط خوب دو کشور را خدشه دار کنند. اتهام بی‌اساس برخی رسانه ها و افراد در سودان با هدف انحراف افکار عمومی از مشکل اصلی جهان اسلام یعنی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در شرایطی که صهیونیست ها در جنگ اخیر غزه از سوی مقاومت و مردم فلسطین به شکلی آشکار و به سختی شکست خورده اند به دشمنان اجازه نخواهیم داد درگیری شیعه و سنی در سودان ایجاد کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: رایزنی های رسمی بین دو کشور برای عبور از موضوع فعالیت مراکز فرهنگی دو کشور در تهران و خارطوم جریان دارد.
ارسال به دوستان
چگونه کبد خود را سالم نگه داریم؟ کشف شمشیر برنزی متعلق به رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال پیش سازمان حج و زیارت: اعزام زائران ایرانی به سوریه به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد نروژ / فرود اضطراری یک هواپیما بخاطر پیدا شدن موش زنده در غذای مسافر ترامپ: برای مناظره دوم با هریس خیلی دیر شده؛ وقت نداریم آموزش و پرورش: هنوز ۷۹۰ هزار دانش‌ آموز در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند هریس دعوت سی‌ان‌ان برای مناظره دیگری با ترامپ را پذیرفت فرود بالون کره شمالی در ساختمانی دولتی در سئول/ منطقه قرنطینه شد مشاور امنیت ملی آمریکا: حملات به حزب الله در لبنان ممکن است به توقف خشونت ها منجر شود تغییر ساعت کار اداره‌های اردبیل تا ۴ مهر کمک‌های مردمی پرویز پرستویی در کوره پزخانه‌ای در زاهدان محل خاکسپاری پیکر محمود حکیمی تساوی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در خانه هوادار به فولاد هم باخت/ سه امتیاز شیرین یحیی از دل تیم بحران‌زده رحمتی وزیر خارجه اوکراین: روسیه برای حملاتی به تاسیسات هسته‌ای اوکراین قبل از زمستان برنامه‌ریزی کرده