۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۵۳۰۷
انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۳

دردهای ناگهانی قفسه سینه را جدی بگیرید

وی خاطرنشان کرد: داشتن فعالیت ورزشی کافی در طول هفته و مصرف آسپرین در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

یک متخصص قلب و عروق، بیماری‌های قلبی را شایع‌ترین عامل مرگ و میر در جهان و کشورهای توسعه یافته دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر طه احمدی نژاد از اقدامات موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش مصرف سیگار، کنترل چربی و فشار خون، درمان دیابت، افزایش فعالیت‌های فیزیکی و کاهش وزن برشمرد.

وی آنژوپلاستی (گذاشتن استنت) و عمل باز را به عنوان درمان فوق تخصصی بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این نوع درمان، هزینه گزافی را به بیماران تحمیل می‌کند.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: طی سال‌های 1980 تا 2000 در کشور آمریکا مرگ و میر بیماری‌های قلبی بیش از 50 درصد کاهش یافته است که اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در آن داشته است.

احمدی‌نژاد نقش مراکز بهداشتی روستایی و شهری را در کاهش بیماری‌های قلبی - عروقی موثر دانست و افزود: ترک سیگار 36 درصد، کنترل فشار خون 25 درصد و کنترل و درمان چربی خون بالا طی پنج سال، بیش از 30 درصد از سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: داشتن فعالیت ورزشی کافی در طول هفته و مصرف آسپرین در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه زمان طلایی برای نجات جان بیمار در سکته‌های قلبی تنها 20 دقیقه است، تصریح کرد: دیر رساندن بیمار به اوژانس منجر به ایست قلبی و مرگ بیمار می‌شود، لذا بروز دردهای ناگهانی در قفسه سینه هشدار دهنده بوده و باید بیمار سریعا به مراکز درمانی منتقل شود.

برچسب ها: قفسه سینه ، حمله قلبی
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)