۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۶-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۶۰۲۴
انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۶-۰۶-۱۳۹۳

حرکت مترو تهران به سمت آموزش ‏های شهروندی

علاوه برآن می‌توان به مواردی همچون ایجاد تعلق اجتماعی در بین مردم، ایجاد و گسترش زندگی اجتماعی مطلوب در شهر، پی‌ریزی شالوده‌‌ای محکم به ‌منظور توسعه پایدار شهری، بهبود زیر ساخت‌های حل مشکلات شهری مثل حمل‌ونقل، بازیافت، حفظ محیط‌زیست و فضای سبز نیز اشاره کرد.
با هدف ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان و با رویکرد سرعت، دقت و سلامت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره ‏برداری راه آهن شهري تهران و حومه در اجرای سومین جشنواره مشکات نقش آفرین شد.

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه؛ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره ‏برداري راه آهن شهري تهران و حومه با تأکید بر ضرورت اجرای آموزش ‏های شهروندی افزود: از جمله کارکردهای آموزش‌های شهروندی و مشارکت‌های اجتماعی، مشخص‌ شدن نیازهای جامعه در بین سطوح و اقشار جامعه، توسعه مشارکت‌های اجتماعی در راستای بازیابی و بازسازی شهر تهران، شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در بستر شهر، توجه مدیران شهری به سرمایه‌های اجتماعی جامعه و رشد و اعتلای آن است.

علاوه برآن می‌توان به مواردی همچون ایجاد تعلق اجتماعی در بین مردم، ایجاد و گسترش زندگی اجتماعی مطلوب در شهر، پی‌ریزی شالوده‌‌ای محکم به ‌منظور توسعه پایدار شهری، بهبود زیر ساخت‌های حل مشکلات شهری مثل حمل‌ونقل، بازیافت، حفظ محیط‌زیست و فضای سبز نیز اشاره کرد.

محمد صائبی با تشریح اهداف برگزاري سومین دوره جشنواره مشکات گفت: این جشنواره با مشارکت سازمان‏ها و شرکت‏های وابسته به شهرداری تهران در محلات 374 گانه در موضوعات گوناگون شهروندی با اهدافی همچون ایجاد اعتماد و همبستگی متقابل بین شهروندان و مدیران شهری، ایجاد شهری پایدار و یادگیرنده، نمونه سازی و الگو سازی فعالیت‏های آموزشی و ترویجی شهروندی، رونق و نشاط آفرینی در فضای آموزشی شهروندی، کشف و معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های گوناگون شهروندان ساکن تهران و ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندی در 20 محور در 6 گروه محیط زیست شهری، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی شهری، سیما و هویت شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، اقتصاد خانواده و شهر ویژه 3 گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان برگزار می ‏شود.

وي با اشاره به حضور بيش از سه ميليون شهروند در ايستگاه ‏ها، متروي تهران را به عنوان بزرگترین سازه اجتماعی شهر تهران در جهت گسترش آموزش ‏های شهروندی دانست و افزود: يكي از كارآمدترين ساز و كارهاي مديريت شهري براي رسيدن به مناسبات اجتماعي مطلوب و كاهش هزينه‏ هاي وارده بر شهر دسترسی به شبکه عظیم شهروندان و ارتقاء سطح فرهنگ شهروندي است از این رو متوليان ذي ربط باید نگاه ویژه‏ای به این عرصه داشته باشند. ما با اجرای آموزش‏های شهروندی جشنواره مشکات در متروی تهران به دنبال توسعه و گسترش فرهنگ شهرنشيني همراه با ارتقاء دانش و تقويت مهارت‏ها هستیم تا شهر و شهروندی خوب را ترسیم كنيم.

شایان ذکر است سومین دوره جشنواره مشكات در گروه‏های سنی کودک (5 تا 12 ساله) در قالب خاطره نویسی و نقاشی ، گروه سنی نوجوانان (12 تا 18 ساله) در قالب داستان کوتاه، کاریکاتور و گروه سنی بزرگسال( از 18 سال به بالا) در قالب کاریکاتور، پوستر آموزشی، ایده خلاقانه و تصویربرداری آغاز شده و علاقمندان فرصت دارند تا آذر ماه آثار خود را ارئه كنند.
ارسال به دوستان