۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد ۳۶۰۳۷۱
انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۳

اسپاگتی با کوفته قلقلی

اسپاگتی جزو غذاهای پر طرفدار است. ما نیز در این مطلب به یک روش آسان و خوشمزه و سرشار از فیبر اشاره می کنیم.

اسپاگتی جزو غذاهای پر طرفدار می باشد ما نیز در این مطلب به یک روش آسان و خوشمزه و سرشار از فیبر اشاره می کنیم.می توانید در زمان کوتاه آماده و نوش جان کنید.

مواد لازم:

3/1 فنجان بلغور

2/1 فنجان آب داغ

120گرم گوشت گوساله چرخ شده

120گرم سوسیس تند

1عدد پیاز متوسط

2عدد سفیده تخم مرغ

3حبه سیر له شده

  يك قاشق چاي خوري پودر آویشن خشک

نصف قاشق چايخوري  نمک

 نصف قاشقپودر فلفل

1فنجان آرد کامل

4فنجان سس مارینارا(روغن زیتون ،سیروپیازخرد شده،گوجه فرنگی پوست کنده و پخته،پونه،ریحان،جعفری،نمک و فلفل)

نصف  فنجان ریحان یا جعفری تازه خرد شده

نيم  کیلو اسپاگتی سبوس دار

نصف فنجان پنیر پارمسان

طرز تهیه:

برای تهیه کوفته قلقلی:بلغور و آب داغ را در یک کاسه ریخته و سی دقیقه بگذارید تا خوب خیس بخورد.فر را در دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید.روی ظرف داخل فررا کمی چرب کنید.

گوشت چرخکرده ،سوسیس خرد شده،پیاز،سفیده تخم مرغ،سیر،آویشن،نمک،فلفل،آرد سبوسدار وبلغور خیس خرده را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید.

بعد به صورت کوفته قلقلی های به قطر 2.5 سانتی درست می کنیم.بعد به مدت 25 دقیقه در فر داغ شده بپزید.قابلمه را از آب با کمی نمک پر کنید و بگذارید بجوشد بعد اسپاگتی ها را در آن ریخته برای 8 تا 10 دقیقه بجوشانید.

کوفته قلقلی ها را در ظرف سس ریخته حرارت دهید تا سس غلیظ شود.در آخر هم اسپاگتی را در ظرف مناسب ریخته کوفته های آغشته شده با سس را روی آن بریزید و نوش جان کنید.

منبع:webmd.com

گروه ترجمه خانواده ایرانی

برچسب ها: آشپزی ، کوفته ، اسپاگتی
ارسال به دوستان
اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر ۵ روش ژاپنی برای آرامش ذهن نگهبان 700 سالۀ معبد «آنگکور وات» از زیر خاک بیرون آمد(+عکس) «شاهنشاه ایران و جهان»؛ مردی که سه امپراتور روم را به زانو درآورد