۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۰۴۳۲
انتشار: ۱۵:۵۶ - ۲۲-۰۷-۱۳۹۳

ابتلای ۴ ایرانی به بیماری هاری در سال گذشته

سالانه میلیارد ها ریال صرف پیشگیری از بیماری هاری در کشور می شود و کمتر بیماری واگیر در کشور وجود دارد که به اندازه این بیماری برای آن هزینه شود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از 150 هزار مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته در کشور، 4 مورد ابتلا به بیماری هاری داشتیم.

به گزارش فارس، محمدمهدی گویا در افتتاحیه سمینار بین المللی هاری که در تالار مدرس انستیتو پاستور برگزار شد، گفت: از 150 هزار مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته در کشور، 4 مورد ابتلا به بیماری هاری داشتیم.

به گفته محمد مهدی گویا اقدامات لازم و سریع از جمله تزریق واکسن و ایمونوگلوبین به فرد حیوان گزیده را از عوامل عدم ابتلا این افراد به بیماری هاری بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر در کشور 685 مرکز پیشگیری و درمان برای حیوان گزیدگی وجود دارد، افزود: وجود کمیته فنی کشوری هاری و دستور العمل های موجود در جهت حذف بیماری هاری در کشور باعث شده است تا بتوانیم اقدامات موثری برای حذف بیماری هاری داشته باشیم.

گویا در ادامه بیماری هاری را بیماری سختی عنوان کرد و گفت: سالانه میلیارد ها ریال صرف پیشگیری از بیماری هاری در کشور می شود و کمتر بیماری واگیر در کشور وجود دارد که به اندازه این بیماری برای آن هزینه شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه بر همکاری های بین بخشی میان سازمان های دامپزشکی، انستیتو پاستور و وزارت بهداشت برای از بین بردن بیماری هاری تاکید کرد و گفت: از آنجا که یکی از باکیفیت ترین واکسن بیماری هاری حیوانی جهان در ایران تولید می شود، کشور ما ظرفیت های لازم برای حذف بیماری هاری را دارد و وزارت بهداشت حذف این بیماری را در دستور کار خود دارد.

وی همچنین با اشاره به این که واکسیناسیون حیوانات ولگرد می تواند در حذف بیماری هاری تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت : همکاری شهرداری ها در این امر لازم و ضروری است.
ارسال به دوستان
درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها