۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۰۷۸۴
تعداد نظرات: ۱۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۴-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۰۷۸۴
انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۴-۰۷-۱۳۹۳

از ماجرای زهرا امیر ابراهیمی تا فیلم اتاق عمل

چرا خودمان برای شرافت خودمان احترام قائل نیستیم؟
عصرایران - سال 1385 ، یک فیلم خصوصی منتسب به زهرا امیر ابراهیمی در فضای مجازی منتشر شد و به سرعت شیوع پیدا کرد. او در آن زمان به دلیل بازی در سریال "نرگس"، به شدت مشهور شده بود اما ناگهان در اوج محبوبیت و در حالی که آینده درخشانی برای او در سینمای ایران پیش بینی می شد، فاجعه رخ داد و سرنوشت یک دختر ایرانی به کلی دگرگون شد.

فاجعه اما فقط برای امیر ابراهیمی نبود. هر چند او در این ماجرا درگیر آبرویش شد و نهایتاً ترک وطن کرد، اما واقعیت این است که در این میان ، فاجعه دیدگان اصلی ، همه ما مردمی بودیم و هستیم که آن فیلم دیدیم، منتشر کردیم، دست به دست پخش کردیم و موبایل به موبایل پراکندیم تا خدای ناکرده کسی نباشد که فیلم خصوصی یک شهروند را ندیده باشد! حتی در آن زمان، سی دی فروشان غیرقانونی هم در کنار گوش عابران زمزمه می کردند که فیلم زهرا امیر ابراهیمی را هم دارند.

این نوشتار ، قصد بازخوانی ماجرای زهرا امیرابراهیمی را ندارد چه آن که اولاً هر چه بوده تمام شده است و ثانیاً آنچه او انجام داده بود، کاری بود که خیلی های دیگر هم مرتکبش می شوند ولی هیچگاه عیان نمی شود و به حکم ستار العیوبی، نباید هم بشود.

این یادداشت به بهانه انتشار فیلمی از یک زن در اتاق عمل یکی از بیمارستان های جنوب کشور نوشته شده است که نشان می دهد از سال 85 تا کنون ، وضعیت اخلاقی جامعه لااقل در خصوص حفظ حریم ها ، بهتر نشده است. در این ماجرا، متأسفانه کادر پزشکی از این زن در حالت نامتعارفی تصویر برداری کرده و سپس یکی از آنها ، فیلم را در فضای مجازی پخش کرده است. بلافاصله بعد از این ماجرا ، دهها سایت ، لینک دانلود این ویدئوی شرم آور را منتشر کردند و در فاصله اندکی ، جست و جوی کلمات مربوط به این ماجرا به طرز وحشتناکی در گوگل، یاهو و ... افزایش یافت به طوری که وبمستر گوگل، بعضاً تا 1750 درصد افزایش جست و جو برای کلمات مرتبط را گزارش کرده است. در شبکه های اجتماعی نیز صدها جوک درباره آن زن ساخته و منتشر شد.

نکته مشترک در فیلم زهرا امیر ابراهیمی و زن اتاق عمل ، این است که تماشاگران و پخش کنندگان این دو فیلم ، همواره از این دو نفر و کار آنها سخن می گویند و ای بسا منکوب و تحقیرشان می کنند ولی از این نکته غافل می شوند که کار خود آنها به مراتب بدتر و زشت تر است.
اگر کسی به واسطه غریزه جنسی ، کاری ولو اشتباه در خلوت خود انجام بدهد، تنها مرتکب یک خطا - آن هم بین خود و خدای خود - شده است اما کسی که از این ماجرا ، مخفیانه فیلم می گیرد یا آن را برای اولین بار منتشر می کند و تمام کسانی که آن را پخش می کنند و به یکدیگر نشان می دهند، مرتکب اقدام شرم آوری به نام "زیر پا گذاشتن شرافت خود"شان شده اند.

فرقی هم نمی کند که شغل، تحصیلات یا جایگاه اجتماعی افراد چه باشد ؛ همه می توانند شرافت خود را نادیده بگیرند و آرام آرام تبدیل به فردی بدون شرافت انسانی تبدیل شوند، بی آن که خود بدانند.

می شود به راحتی فیلمی که از فضای خصوصی دیگران به موبایل یا ایمیل ما رسیده است را پاک کنیم و حتی خودمان هم آن را نبینیم. اما بعضی هایمان ناگهان خود و شخصیت خودمان و شرافت انسانی مان را فراموش می کنیم و چنان تصاویر خصوصی دیگران را به دوستان و آشنایان نشان می دهیم یا ارسال می کنیم که گویا سخن از انیمیشن تام و جری است!

هیچ وقت هم فکر نمی کنیم که آن "انسان"ی که فیلمش را می بینیم و برای دیگران می فرستیم و نیز خانواده و اطرافیانش با کارهای ما در چه وضعیت اسفناکی قرار می گیرند.
باز هیچ وقت فکر نمی کنیم که با توجه به رشد فزاینده فناوری های جدید، ممکن است روزی خود ما یا یکی از اطرافیان ما، مقصر یا غیر مقصر، قربانی چنین وضعیتی شویم.

خیلی از ما ، وقتی درباره جامعه صحبت می کنیم ، مصلح وار سخن از انحطاط  اخلاقی جامعه می گوییم و سری به تأسف تکان می دهیم ولی اگر ساعتی بعد ، فیلم خصوصی یک "انسان" به دست مان برسد، برای این که بین دوستان مان متاعی برای عرضه داشته باشیم، آن را برای دیگران می فرستیم و ای بسا با خود می گوییم این شخص را که کسی نمی شناسد... و چنین می شود که دست به دست می گردد تا به اطرافیان او هم برسد و آبرو و زندگی اش از بین برود؛ به همین سادگی و به خاطر این که ما ، کمی بخندیم.

وحشتناک نیست؟ و آیا هر کدام از ما که فیلم و عکس های خصوصی دیگران را منتشر می کنیم یا برای ماجرای آنها جوک درست می کنیم و به هم می فرستیم، سهامدار انحطاط اخلاقی جامعه نیستیم؟ و مگر جز این است که جامعه از من و تو و دیگرانی تشکیل شده است که اتفاقاً همه مان خودمان را موجودی جدا از جامعه می پنداریم و همیشه دیگران و کلیت جامعه را متهم می کنیم؟

برای خودمان، برای شرافت و انسانیت مان و برای خانواده و فرزندان مان ، چنین فیلم هایی را نبینیم و به دیگران نفرستیم. آسیب جامعه آلوده، اگر به فوریت و به طور مستقیم دامن شخص ما را نگیرد، می تواند برای فرزندان ما که در جامعه ای که برایشان می سازیم زندگی کنند، بسیار خطرناک باشد و دامنگیر آنها باشد.
ندیدن و نفرستادن این فیلم ها و عکس ها ، کار سختی نیست. خودمان به خودمان احترام بگذاریم. 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۵۶
در انتظار بررسی: ۵۱۷
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
Germany
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
136
3671
کاملا درسته!
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
اینهایی که منفی میدهند یعنی چی؟ موافقن؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
من با متن شما موافقم و همچنین با همین که فقط نصیحت میکنیم اما خودمون عمل نمیکنم هم موافقم فقط یه نکته شاید بعضی دوستان بهشون بربخوه:
در ماجرای فیلم اخیر که تقریبا فقط جوونا ازش جک ساختن و اونو دست مایه طنز خودشون قرار دادن باید بگم که این اتفاق فقط و فقط به دلیل کمبود تفریح و سرگرمی در کشور ماست
جوون ما چون تو زندگیش چیزی به اسم تفریح و خوشی نداره متأسفانه از هر چیزی جک و خنده میسازه
من نمیخوام بگم اون کسایی که جک ساختن و فیلم منتشر کردن بی تقصیرن نه ولی این نکته رو هم باید در نظر گرفت
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
من با نظر امید موافق نیستم چرا باید به صرف بعضی بهانه ها توجیه گر وضع موجود بود از نظر شما نبود تفریح چیه ؟ هر کسی به یک شکلی برای خودش تفریح و سرگرمی داره اگه یه روز خدای نکرده این بلا سرمون بیاد باز هم میگیم جای خالی تفریح دیگران پر شد ؟ بله اینجا دیگر از شرف و انسانیت چیزی نمیماند
dariush
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
با این نوشتار موافقم ولی جناب امید خان شما میگید چون جوونا تفریح ندارن با آبروی دیگران بازی میکنند ؟؟؟؟
کمی بیشتر فکر کن
سامان
| Germany |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
سایت محترم عصر ایران ویا هر سایت دیگه با نشر اینگونه موارد موجب نشر منکرات میشود وباعث مراجعه بیشتر کاربران به اینگونه ودیوها میگردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
واقعا افسوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
اينايي كه منفي ميدن احتمالا همونهايي هستند كه اين فيلم رو انتشار ميدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
ایناهایی که منفی دادند احتمالا فیلم بردار هستند!!!
masoud
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
چرا اینقدر دیر این مطلبو می ذارین؟ همون روز باید این اگاهی داده بشه. بازم ممنون
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
حتما!!! نیست مثل کشورای متمدن جوونا وقت بیکاری شونو صرف مطالعه می کنن.
سرگرمی!!!!!!!! الی ماشاءالله جوونای مملکت ما فقط سرگرمن. همه عشقشون شده دیدن این فیلما و وایبر بازی و گشت زدن توی سایتای ....
همین عصر ایران ده کلمه اول جستجو شده در ایران و جهان رو با هم مقایسه کرده بود.
ما از ملت های شاهکاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
41
1499
انتظاری که از یک تحصیلکرده آن هم در رشته پزشکی میره به مراتب بیشتر از قشر متوسط جامعه هست. وقتی ایشون انقدر ساده پیش خودش فکر می کنه که صورت بیمار که مشخص نیست پس آبرویی از ایشون نمیره و مشکلی پیش نمیاد بگذار فیلمش رو بگیرم و پخش کنم! دیگه چه انتظاری از عموم مردم میره ؟
پاسخ ها
موسوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
براي همين ميگويد عالم شدن چه اسان ادم شدن چه مشكل انسان هر درجه علمي هم كه برسد ولي ادميت نداشته باشد نه تنها علمش بدرد نمي خودر بلكه زيان اين علم بيشتر از سود ان است
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
کاملا درسته بهتر با این کادر پزشکی برخورد شدیدی بشه نه از نوع توبیخ با درج در پرونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
سوال من اینه که آبروی کی رفته شما جوش می زنی؟
مهران
| Canada |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
تو از کجا میدونی صورتشو نشون نداده ناقلا
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
چه ربطی داره مگه میزان شعور آدما متناسب با میزان تحصیلاتشون تقسیم میشه
حسین
| France |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
صرفا هرکی تو اتاق عمل باشه پزشک نیست پرستار داریم تکنسین اتاق عمل داریم هوشبر داریم خدمه و ... پس لزوما تقصیر پزشک نیست
reza
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
36
1311
با متنی که گذاشتید موافقم.ولی ما ایرانیان در این چند سال گذشته خیلی از صفاتی که روزگاری برای انها بنام بودیم از دست داده ایم.جای تاسف دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
عزیزم در گذشته هم همین بودیم فرصت بروز نداشتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
چه خوبه برگردیم به صفات گذشتمون
سخته اما کار نشد نداره
مهراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
24
1239
درود به انسانیتت نویسنده این متن .. ما تو خلوت 100 تا گناه بیشتر از این انجام میدیم.. و نگرانیم که نکنه یکی بفهمه.. اما با ابروی دیگران خیلی راحت بازی میکنیم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
ما جامعه ای ریا کار شده ایم.خیلی از گناهان رو تو خلوت انجام میدیم که البته نباید انجام بدیم اما پیش همدیگه چنان سجاده آب می کشیم که انگار پیامبر زاده هستیم و بعد می گردیم کوچکترین ضعف سایر افراد را از رسانه های عمومی به همه مردم نشان بدیم و آبروی آنها را ببریم
مهراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
113
درود به انسانیتت نویسنده این متن .. ما تو خلوت 100 تا گناه بیشتر از این انجام میدیم.. و نگرانیم که نکنه یکی بفهمه.. اما با ابروی دیگران خیلی راحت بازی میکنیم..
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
941
183
اقا اين كارى كه اين خانوم كرده هر جاى ديگه دنيا هم بود پخش مى شد
چون چيز غير عادى بود
بيكارى چه كارا كه نمى كنه اميدوارم ريشه فقر و فساد و بيكارى ريشه كن بشه و جوونامون همگى خوشبخت بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
اگر تجهیزات پیشرفته ای بیاد و از زندگی خصوصی شما فیلم تهیه بشه و در شبکه های اجتماعی توزیع بشه بازم می گی که عادیه!!!
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
من هم با نظرت موافقم آقا ارش. دوستان لطفا ژست روشن فکری نگیرید. شاید انتشار همین فیلم هم درس عبرت واسه بقیه بشه و هم تلنگری برای مسئولان. ضمنا فرد مورد فیلمبرداری ناشناخته است.
موسوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
بيكاري و فقر چه ربطي به بي شرفي و بي وجداني دارد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
شما فرمودید عادیه یعنی اگر همچین صحنه ای از سوی خانواده شما هم باشه عادیه ! واقعا با این تفکر چی بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
جناب آرش خان در کمتر نقطه ای در جهان این اتفاق می افتد چون در تمام جهان راه کاری وجود دارد.
ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
شما چند نفر (ناشناس، احمد، موسی) چرا متن رو درست نخوندید
متن بالا رو درست بخونید
اون که گفته چیز غیر عادی بود
یعنی یه موضوع معمولی و عرف نبوده
چرا متن رو درست تحلیل نمیکنین و نمی‌خونیم فوراً میخواین جواب بدین
این هم یه کار زشت ما ایرانیها که هنوز به درک مطلب نرسیدیم و جواب میدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
فکر کنم تفکر جنابعالی هم یکی از اثار فقر و فساد و بيكارى باشه!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
آرش خان تا حالا در خلوت خودت کار خطایی نکردی ؟ اگر بگویی نه یا دروغ گویی یا معصوم
پيروزي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
35
574
سلام ، انتشار اين فيلمها خطا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
از اظهار نظرتون مچکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
به نظر بنده اصلا نشان دادن این کار خلافی نبود چون درس عبرتی می شه برای دیگران ثانیا مگه تصویر کسی نشان داده شده که اینطوری قضاوت می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
خطا نبود عبرت انگيز هم بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
7
83
واقعا جای تاسف داره، همه فکر می کنن که این اتفاق فقط برای دیگران هستش. در حالی که اگر به ضمیر خودمون رجوع کنیم می بینیم که در روز ممکنه خیلی کارهای اشتباهی انجام بدیم که اگر جلوی دوربین بره مثل همین باعث آبرومون میشه. واقعا متاسف باید بود برای دکتر مملکتمون که این فیلم را گرفته و پخش کرده مقصر اصلی این اتفاق همین دکتر هستش که سوگند پزشکی که خورده را زیر پا گذاشته و مشکلی را که برای بیمارش پیش اومده فاش کرده.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
107
اینا رو ول کن بابا !
نماینده مجلس رو ببین داره به ساپورت گیر میده الان هم برای هر ساختمان داره نماینده گشت ارشاد ( مدیر ساختمان) میزاره که ماهواره ها رو براشون جمع کنه و بعدا هم به بی حجاب های ساختمان تذکر بده
کارون
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
96
سال ها ست چیزی به نام حریم خصوصی وجود ندارد مخصوصا برای طبقه فرو دست.
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
14
221
الان دیگه در اتاق عملها قدغن شده دانشجوو یا کارآموز پزشکی با مبایل حین عمل جراح و بدون اجازه خود بیمار عکس بگیرد ویا فیلمبرداری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
دیگه الان؟!!!
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
ما از دنیای متمدن خیلی عقبیم عکس افراد حوزه شخصی اونهاست هیچ توجیهی برای پخش اون وجود نداره و اونهائی که این چیزارو توی دنیا عادی میدونن بگن کجا رفتن ؟ یکی تو فرودگاه تورنتو به سر دختر کوچک و شیرینی دست کشید پلیس دوساعت داشت اونو سین جیم میکرد از همون اول یاد میدن که هر کسی حریمی داره و دیگران حق ندارن به این حریم تجاوز کنن که شرف و انسانیت زنده بمونه
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
26
380
سلام - کاری که منتشر کننده آن فیلم انجام داده به مراتب بدتر از آن فرد است.
به نظر من باید با منتشر کننده و فیلمبردار به شدید ترین وجه برخورد شود.
حمید
United States of America
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
10
299
متن واقعا زیبا بود
متاسفم برای کادر اتاق عمل اون بیمارستان که موجب این تخلف شده دکتر و بیمارستان ظاهرا محرم هستند اما چه میتوان گفت به این آدم نادان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
13
263
باید همگی شرمسار باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
23
195
من فقط برای یک نفر فرستادم ولی هنوز که هنوزه از کارم ناراحت هستم
پاسخ ها
منصور نوين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
اون يه نفرم شايد براي صد نفر فرستاده باشه و اون صد نفر هم شايد...
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
عصر ایران اکثر مشتریات اهل فیلم رد و بدل کردنن ها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
85
79
دوست عزیز اسم نبر الان هر کسی اون اولی رو ندیده باشه میره سرچ میکنه ... ادبیات نوشته کاملا قلط هست دقت کن...
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
غلط عزيزم نه قلط
2014
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
حرف شما مصداق پاک کردن صورت مسئله هست. هنر اینه که در عین معرفی راه درست و غلط ما راه درست رو انتخاب کنیم و هدف این یادداشت هم همینه. کسی که متن رو بخونه و باز هم بره دنبال راه غلط، یه مشکل اساسی داره.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
مجید جان غلط است نه قلط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
"قلط "چی؟ غلط نیست؟ چ خ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
املای متن شما هم کاملا "غلط" است
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
من دو تا حرفشو زدم تو گوگل بقیش اومد ولی حواستون باشه قلط تایپ نکنید .خخخ
قلط قلط قلط
سوژه تو این مملکت اینجوری درست میشه دیگه
tarabi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
60
با بزرگنمايي اشتباه ديگران هيچ كرامتي نصيب ما نمي شود و بايد توجه داشته باشيم كه سعادت هر فرد در گروه خوشبختي و سعادت كل جامعه مي باشد، و اي كاش درك ميكرديم براي لحظه اي تفريح و سرگرم شدن اينگونه از شرافت انساني خود و جامعه براحتي گذر نكنيم و دقت ميكرديم كه براي آيندگان خود چه فرهنگ و اخلاق زشتي را به ارث مي گذاريم.
سعید رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
11
155
خدایا هزاران هزار بار شکرت که نه دیدم و نه پخش کردم ... الهی شکرت
ناشناس
Germany
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
10
164
آیا خدا نکرده این فیلم خودمان بود راضی به پخشش بودیم؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
24
133
خیلی دلم میخواد بدونم این یکی دو نفری که به کامنتا منفی دادن چه جور آدمهائی هستند یعنی مخالف لزوم حفظ شرافت و آبروی انسانها هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
آقا به منفیا چیکار داری ؟ خب هر کس نظری داره دیگه ! تو نظر خودتو اعمال کن. وانگهی تعداد منفیا خیلی کمه خ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
11
95
مشکل از اینجاست که مسببشو شناسایی کنن هم نهایتش از کار برکنار و شایدم تبعید بشه
برای چنین جرائمی مجرم هزینه زیادی نمیده
مگه در مورد خانم امیر ابراهیمی چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
مسبب به کنار
گناه کسايي که منتشرش کردن کمتر از فيلمبردار نيست
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
163
ضمنا شما اگه دلت واقعا میسوزه ازیک روانشناس متخصص درامور روابط جنسی دعوت کن تا در مورد این مسایل توضیح کامل بدهد و کلا بخشی از مطالب خود را به اموزش مسایل جنسی اختصاص دهید. ضمنا قدری هم در جهت بالا بردن شعور ملت دربرخورد با این مسایل تلاش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
بالا بردن چی؟؟شعور اجتماعی باید اول تعریف بشه برای مردم بعدا بالا ببرنش
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
بله کاملا درست میگی پخش این فیلم بسیارتاسف بار است امافاجعه بزرگتر جامعه ایست که شرایطش به گونه ایست که این اتفاق افتاده
ناشناس
Turkey
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
92
37
عصر ایران باعث شدی اونهایی که از فیلم زن اتاق عمل خبر نداشتن هم خبردار بشن و آمار جستجوی گوگل رو بالا ببرن. ممنون !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
6
27
like
فرزان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
9
57
پخش فیلم واقعا زشت و زجرآور بود ولی بنظرم جوکها و کلیپهایی که در این مورد داره پخش میشه بسیار شرم آوره متأسفم واسه سازندگان این جوکها و این کلیپها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
59
من ضمن تائید کلیه مفاد بالا به صراحت و با افتخار اعلام می‌نمایم این فیلم و ویدئو های مشابه دیگر را به خداوندی خدا و به حقانیت شرافت انسانی نه تا آخر تماشا کردم,نه آن را فوروارد کردم و نه برای دیگران تعریف.تنها و تنها آن را حذف کردم و از کار منتشرکنندگان آن شرم کردم,خدایا یعنی می‌شود به وضعیتی برسیم که برای یک لحظه تامل کنیم ممکن است قربانی بعدی ما یا یکی از نزدیکانمان باشد.
نصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
6
57
دوستان و هوطنان عزیز
بیاییم با همدیگر با کلیک نکردن بر روی این اخبار و ندیدن و دنبال نکردن آنهاٰ به سمت جامعه ای اخلاقی برویم.
john
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
4
39
خیلی منطقی بود.....
نام نویسنده این قبیل گزارشات و مقالات خوب رو بنویسید تا بشناسیمش....
عالی بود...
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
7
83
آن كادر پزشكي وكسي كه اين كار را كرده بايد مجازات شود
واز اين به بعد اگر بانويي براي زايمان ويا بيماري زنان برود اتاق عمل ديگر مصونيت نخواهد داشت واين بدترين حالت براي بيمار ميباشد :
حس عدم اعتماد كه هم با آبرويش سر وكار دارد وهم با سلامتي اش
سايت عصر ايران باتشكر از مطلبتون ،لطف كنيد واين را به گوش وزارت بهداشت برسانيد كه تضمين جان وآبروي زنان در اتاق عمل با چه كساني است ؟؟؟وميبايست از كادر اتاق عمل قبل از عمل موبايل ها گرفته شود...
واقعا فاجعه اخلاقي هست
تاسف بر پزشكاني كه بايد امين بيمار باشند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
35
83
در مورد فیلم خانم امیر ابراهیمی درست می فرمایید. اما عصر ایران عزیز در فیلم اتاق عمل فرد ناشناخته است و به نظر من انتشارش کار بسیار خوبی بود تا ما و ان ها مدام نگویند همه چیز گل و بلبل است. فضای واقعی جامعه و جوانان همیشه پشت خط قرمز ها و مصلحت ها و... بوده است. حداقل شاید مسئولین بیشتر به خودشان بیاید. من به شخصه با انتشار این فیلم موافقم. حرفای دیگه هم هست که اگر بزنم نظرم منتشر نخواهد شد بخاطر همون خط قرمز ها و مصلحت ها و...
ناشناس
Kazakhstan
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
45
متاسفانه ما داریم " ستار العیوب " را فراموش میکنیم . نمیدونم آخرش به کجا میخایم برسیم . فرهنگ و دین ما مملو از احادیث و روایات از لزوم حفظ آبروی افراد ولو با اطمینان از وقوع ناپسند است و البته اینکه معیار پسند و ناپسند در این چند سال اینقدر تغییر کرده سخن مفصلی است . فقط میتونم بگم متاسفم .
به کجا داریم میریم ....
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
55
از نویسنده متن سپاسگزارم و خوشحالم که هیچ وقت به خودم اجازه ندادم این 2 فیلم رو ببینم و دیگران رو از این کار منع کردم ...خندیدن به چه قیمتی !!!
ایراندوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
22
آیا تا کنون کسی به این فکر افتاده که چرا اینگونه مسایل در کشور ما اتفاق می افتد و خیلیها هم برای دیدن آنها به دری میزنند.واقعا این گونه اتفاقات ریشه در پایه گذاری شخصیت آدمای این ماجرا است کسانی به دنبال فاش کردن حریم خصوصی دیگران هستند که دارای ضعف شخصیتی می باشند وبدرستی قادر به حل مشکل خود با جامعه ومردم نیستند با اینگونه روشهای غیر انسانی اقدام به خالی کردن عقده درون میپردازند وتا شاید آنچه را که در گذشته به سرش آمده به فراموشی بسپارد اینگونه افراد همیشه به دنبال انتقام از مردم وجامعه خود میباشند واین روش را به عنوان دفاع از خود میدانند که واقعا" از آن به عنوان بدترین ناهنجاری در یک جامعه می توان نام برد .واقعا" جای تاسف دارد که حیثت کشور ومردم توسط افرادی مریض حال به بازی گرفته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
26
بیگ لایک.....
واقعا درسته نمیدونم چطوری راحت میتونیم با ابروی مردم بازی کنیم!
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
21
نشده نشد و نخواهد شد
درست نخواهد شد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
33
واقعا سپاسگزارم برای متن زیبا و تکان دهنده تان، و خدا را شاکرم که هنوز در این مرز و بوم انسان هایی هستند که دلشان برای انسانیت میتپد و بر چنین ماجراهایی نه تنها که نمی خندند، که به سوگ می نشینند، امیدوارم تلنگری باشد برای همه ما
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
27
خلوت های ما با خودمان چگونه است! فکر کنید این اتفاق برای شما یا یکی از نزدیکانتون رخ بده! چه حسی دارید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
27
احسنت و آفرین. خدایی حرف دل من بود. عمیقا متاثر بودم به خاطر این قضیه. عمیقا.
ناشناس
Germany
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
32
از زمان قضیه زهرا امیر ابراهیمی قانونی در مجلس تصویب شد که برای افرادی فیلم ها یا مطالب خصوصی دیگران را در فضای عمومی منتشر می کنند مجازات سختی پیش بینی شد. به نظر میرسه که در مورد این شخص ، فرقی نمیکنه زن یا مرد همین مجازاتها اعمال بشه
علی
Kazakhstan
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
39
بردن آبروی مردم از کشتن بدتر است . واقعا این پزشک یا دانشجو به اشد مجازات برسد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
31
استفاده از اصطلاح "سهامدار انحطاط اخلاقی جامعه" بسیار بجا و درست است. هر کس باید از خودش شروع کند. من نمی خواهم سهامدار انحطاط اخلاقی جامعه خود باشم.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
52
11
عصر ایران واقعا که؟!!!!!! پس لینک دانلودت کو؟
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
46
اون سالی که فیلم ابراهیمی پخش شد.یاس یه آهنگی خوند که هر کسی شنید پشیمون شد چرا فیلمو دیده ...ولی همه یادشون رفت دوباره ...اگه دین ندارین لااقل آزاده باشین....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
نه دین دارند و نه آزاده اند اصلا این واژه ها دیگر دراجتماع معنای خودشو ازدست داده.متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
4
26
وقتش نرسيده به خودمون بيايم
فقط ادعا فقط ادعا داريم
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
21
حرفتان متین اما باید برای حل مشکل جوانان ، مشکلات آنها دیده شود بهتر است راه بهتری برای دیده شدنمشکلات جوانان پیشنهاد کنید؟
ناشناش
Netherlands
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
23
9
باید به همه ی کامنت ها به جز ارش منفی داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
9
9
من فقط برای یک نفر فرستادم ولی هنوز که هنوزه از کارم ناراحت هستم
شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
4
19
ضمن تشکر ازاینکه مورد اخلاقی مهمی رامطرح کردید اما فکر میکنم برای طرح این مطلب از یک نکته اخلاقی دیگر غفلت شده وانهم اینکه ماجرای (ز - ا ) که ازسال 85 تابه حال مشمول مرورزمان شده بود دوباره یاداوری شد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
21
مسئله اینه که فقط سطحی نگریم و ریشه یابی نمیکنم،اصلا چرا باید یه نفر همچنین کاری بکنه ! اینها ریشه ای و از علتهاش میتونه مدیریت و محدودیتهای نا صحیح اجتماعی باشه!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
41
من فیلم اون خانوم بازیگر رو سال 85 نگاه نکردم.الان هم همچین فیلمی رونگاه نمیکنم.بعضی از ما ایرانی ها خیلی وقته خدا رو فراموش کردیم و شرافت پیشمون متاعی بی ارزش شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
23
واقعا جای تاسفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
6
38
اون بی شرفی که فیلم گرفته باید مجازات شه
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
5
64
سلام
چرا اون کادر پزشکی که به راحتی این فیلم رو پخش کردن توبیخ نمی کنند؟
چرا اینقدر راحت با آبروی یک شخص بازی میشه؟
اگر فردی این اشتباه رو انجام داده چطور به خودمون اجازه میدیم این کار رو پخش کنیم.
مگه گفته مولا علی(ع) نیست که اگه فردی رو شب هنگام در حال گناه دیدی صبح به اون فرد با همون نگاه برخورد نکنیم چون ممکنه توبه کرده باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
16
کاملا موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
26
واقعا من هم متاسفم ، خیلی از این قضایا ناراحت هستم. چرا باید همچین فیلم هایی از اتاق عمل آن هم به دست یک پزشک که امین و یاور مردم هست بیرون بیاد.
واقعا متاسفم که جامعه ما به داره به کجا میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
27
48
چهره ای در فیلم نیست پس آبروی کسی زیر سوال نمیرود! نتها یک معزل اجتماعی نشان داده شده است که جای تحقیق و بررسی دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
"معزل" شما هم جای تحقیق و بررسی دارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
29
یادمان نرود خود ما کارهای بسیار بدتر از این تا به حال انجام داده ایم و کسی نفهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
24
واقعا من هم متاسفم ، خیلی از این قضایا ناراحت هستم. چرا باید همچین فیلم هایی از اتاق عمل آن هم به دست یک پزشک که امین و یاور مردم هست بیرون بیاد.
واقعا متاسفم که جامعه ما به داره به کجا میره
ناشناس
Belgium
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
31
به نطر من خیلی باعث خجالته که آدمی که از شرافت انسانی حرف میزنه، نام ببره از کسانی که ازشون فیلمی پخش شده. نویسنده این مطلب می تونست آنالیز خودش رو به طور کلی و بدون نام بردن کسی انجام بده. کلیت بحث درسته ولی مثال زدن با قید کردن نام افراد درست نیست.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
20
از ماست که بر ماست.همه ی ما به وقتش خیلی ادعای شخصیت و شعور میکنیم.ولی هیچوقت سعی نمیکنیم این شعور اجتماعی رو به زندگیمون تعمیم بدیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
25
از ماست که بر ماست.همه ی ما به وقتش خیلی ادعای شخصیت و شعور میکنیم.ولی هیچوقت سعی نمیکنیم این شعور اجتماعی رو به زندگیمون تعمیم بدیم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
37
تعریف این فیلم رو از خیلی ها شنیدم و خدا روشکر میکنم که هیچوقت وسوسه نشدم ببینم وندیدم وتف به شرافت اون کسی که این فیلم رو گرفت وپخش کرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
4
27
عزیزان فکرکنیداین اتفاق برای خودمون بیوفته همین
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
26
باسلام
يكي از بهترين مطالبي بود كه طي چند وقت اخير از سايت شما منتشر گرديد. اميدوارم در عرصه فرهنگ با چنين رويكردهاي درستي بتوانيد در جهت ارتقاي سلامت اخلاقي، آگاه سازي و اعتلاي فرهنگ، اقدامات موثري را انجام دهيد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
27
به لطف خدا نه اون یکی را دنبال کردم ونه این موارد را. نابود باد بد اخلاقی
سما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
36
عرض تسليت براي مرگ شرافت و انسانيت و ...... ما ايرانيا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
46
به نظر شما وقتی بیماری حتی در مورد خصوصی ترین اجزا بدن خود دیگه حق اعتماد به بعضی از پزشکان و پرستاران را نداشته باشد چطور تو این جامعه باید حرف از انسانیت زد؟!
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
46
از نويسنده اين مقاله و سايت عصر ايران ك منتشر كننده اين مطالب بود تشكرميكنم و دوستاني ك نظر مثبت به اين مقاله دادن هم تشكر ميكنم.اميدوارم روزي بشه از كارهاي غلط دور و برمون در جهت پخش ابروي هموطنانمون دست بكشيم...هركي ميدونه ابرو چيه ميدونه چي ميگم،ابرو و شرفات خود را شوخي نگيريد.
از عصر ايران هم متشكرم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
15
شمارو به خدا یه بار جلوی خودمونو بگیریم و کمتر آبروی این هم وطن و کشورمونو ببریم واگه این فیلم تو گوشی یا رایانه یا هر جای دیگه دارین حذفش کنین
ناشناس
Netherlands
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
2
11
به قول ابوسفیان در فیلم باشکوه محمد رسول الله ص که گفت شرافت من در پشت شتران من است اتفاقی که برای مردم ما افتاده است متاسفانه شرافت برخی در پشت ظواهر و مادیات آنان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
14
5
همه این مشکلات نشان از ضعف قانون است .حدود اسلامی باید اجرا شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
5
متشکر
به نکته درستی اشاره کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
11
6
همیشه نیمه خالی لیوان رونگاه میکنیم شایددلشون سوخته گفتند آموزشیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
20
کدوم رسانه به این موضوع پرداخت ؟
کدومشون جرات عصرایران رو داشتن ؟
واقعا احسنت به شهامتتون.
دمتون گرم
محسن حقیری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
25
ترویج فحشا از خود فحشا بد تر است .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
1
9
با سلام
احسنت بر نويسنده محترممقاله
اميدوارم با كارهاي فرهنگي جلوي اين اقدامات ناشايست گرفته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
17
4
کسانی که اینجا نظر گذاشتین چرا تریپ روشن فکری میذارین از نظرات پیداس هر کدوم 100 بار اون فیلمو دیدن شما اگه خیلی فهمیده هستین چرا نگاه کردین
عاصی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
15
حتی اگه بقول یه سری از دوستان عبرت انگیز باشه که از نظرمن نیست حق فیلمبرداری از اون شخص رو نداشتن،چه کسی بهشون این اجازه رو داده که ازش فیلم بگیرن؟
رعایت حریم خصوصی هر فرد لطف نیست وظیفه ی هر کسیه
حتی بیان کردنش هم وحشتناکه چه برسه به پخش فیلمش
مهدی ص
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
19
دوستانی که این فردو به تمسخر میگیرند ایا خودشون مرتکب چنین کارایی در خلوت خود نشده اند اگه جوابشون منفیه قطعا در دوران مجردی روابط نامشروع داشته اند که شرم اورتر از این عمل است دوستانی که این فیلمو پخش کردند در صورت خودکشی این دختر به نوعی قاتلند چهرش برا شما مشخص نبوده خویشاوندش که از این اتفاق مطلع بودند ومیشناسنش؟ خدارو شکر نه دیدمش نه برا کسی فرستادمش -امیدوارم با تلاش رسانه هایی همچون عصر ایران در اینده حداقل یکم صفت انسانیت و شرافت خودمونو ارتقاء بدیم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
18
کار این خانوم دکتره داره زجرم میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
72
6
شایدبه مزاج بعضیا خوش نیاد ولی همونطور که فیلم ابراهیمی درس عبرت شد برای خیلی ها،این فیلم هم درس عبرتیه برای اون کسانیکه که دست به هرزه گری میزنن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
خجالت بکش ناشناس !
حسام حماصی ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
10
سلام.
مانده خاکستر گرمی جایی! متن زیبا درست و بهنگامی بود ولی تاثیرش چقدر می تونه باشه. واقعا می شه در شوره زار گیاهی پروراند. چی شد که خشکسالی اومد و سرزمین سبزمون رو نمکزار گرفت. در مورد اخلاق و پشتوانه های اخلاقی امروز در عصر ارتباطات باید بحث کرد. ناکارآمدی پشتوانه های سنتی اخلاقی در دنیایی امروز کاملا روشنه. لطفا هدف رو دقیق تر انتخاب کنید.
ناشناس
Puerto Rico
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
8
همه درست ! علت چیه؟
ناشناس
Puerto Rico
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
7
همه درست ! علت چیه؟
ناشناس
Puerto Rico
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
13
نکته اینحاست که کمبود جامعه چیست ؟ همه کسانی که دم از شرافت میزنند حودشان با ولع نگاه میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
9
ممنونم از این مقاله های پر محتوایی که عصر ایران منتشر میکنه و انصافا حقایق زندگی ما ایرانیان است.
salimi
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
11
4
خودتون هم ک دارید ب این مسئله دامن می زنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عابدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
15
انسان مصون از اشتباه نیست مواظب آبروی مردم باشید تا مواظب ابرویت باشند
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
15
به نظرمن باید اون پزشک وپرستاررودادگاهی کنند.تادرس عبرتی بشه برای بقیه پزشکای نامحرم.وامیدوارم این بی ابرویی برای خانواده خودشون هم اتفاق بیفته تا درک کنن چی سراون مریض اوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
14
فاین تذهبون؟به کجا میروید؟ این آیه الهی درسوره بقره را یکبار مرور کنید.
ناشناس
Germany
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
15
چه میدونم. آیا کسی پیدا میشه آبروی مسلمونی رو حفظ کنه؟ اون کسی که این فیلم رو پخش کرد فکر میکنه گناهانی که در روز مرتکبش میشه از عمل این شخص کمتره؟ اونایی که این فیلم رو دیدن ناموسن جایی پخش نکنن که شریک گناه نشن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
15
ممنون از متن تاثیر گذار وتفکربرانگیزتون فقط کاش اسم هنرپیشه رو قید نمیکردین .به هر حال هر امر باطلی با ترک ذکرش فراموش میشه .من اون فیلم واین یکی رو ندیدم ونخواهم دید.فقط میخواستم بگم اون موقع توجیه آدما این بود که میخواستیم ببینیم خودشه یا نه.در صورتیکه میگن خداوند ستار هر روز فرشتگان مامور نوشتن اعمال بندگانش رو عوض میکنه تا فرصت تولد واحیا مجدد قلبمونو داشته باشیم و فرشته ها ندونن که این خودشه .همون گنهکار دیروز
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
9
حیف
دیرگزارش
زدین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
22
من متاسفام که نویسنده این مطلب دوباره نام این خانم را مطرح کرد . کاش بدون نام مطلبش را می آورد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
37
روزی که شرف و آبروی دیگران ، شرف و آبروی من باشد ، می توانم بگویم که انسانم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
درود بر تو ...
رجب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
4
7
تقصیر اصلی بر عهده خود شما رسانه هاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
16
سلام من بامتن شما موافقم.وقتی که قشر درجه یک ما باتحصیلات بالا اینچنین میکنند ازبقيه چه انتظارمیرود.به نظرمن باین تیم پزشکی بایدبرخوردبشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
4
25
واقعا کار اون خانم دکتر شرم آوره. نتیجه دیگه ماجرا اینه که تحصیلات الزاما شعور نمیاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
13
شرمنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
2
19
انسانیت از بعضی مردم ما رخت بر بسته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
10
مطلبتون واقعا عالي بود
حسام حماصی ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
1
10
سلام.
مانده خاکستر گرمی جایی! متن زیبا درست و بهنگامی بود ولی تاثیرش چقدر می تونه باشه. واقعا می شه در شوره زار گیاهی پروراند. چی شد که خشکسالی اومد و سرزمین سبزمون رو نمکزار گرفت. در مورد اخلاق و پشتوانه های اخلاقی امروز در عصر ارتباطات باید بحث کرد. ناکارآمدی پشتوانه های سنتی اخلاقی در دنیایی امروز کاملا روشنه. لطفا هدف رو دقیق تر انتخاب کنید.
ناآشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
3
20
باسلام
هیچوقت نشده فیلمی اینچنینی رو پخش کنم البته ادعا نمی کنم که ندیدم ولی باور کنید حتی پخش اس ام اس های قومیتی هم خطرات و اثرات فردی و جمعی خاص خودش رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
5
26
بخدا کسانی که فیلم ناموس مردمو دیدن منتظر باشند!!!!دنیا مکافات عمل رو ..................
الف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
1
23
كادرعمل جراهي همه مجرمند بايد دستگير ومجازات و اخراج شوند وبه مردم كزارش شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
10
8
انتشار این فیلما جنبه مثبت هم داره اگر بفهمن اونایی که باید بفهمن
ناشناس
United States of America
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
1
17
متن خیلی خوبی بود اما به نظر منم اسم بردن از کسی که فیلم ازش منتشر شده بود درست نیست .
احمد علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
2
7
درود بر شما، مطالبي مرقوم فرموديد كاملاً صحيح هستند و جا دارد همه ي آحاد جامعه در مورد آن بينديشند و مسئولانه با آن برخورد نمايند. آيه اي در قرآن هست كه اشاره به اين مسئله مي كند مه تغيير در اجتماع در پي تغيير در تك تك افراد جامعه رخ خواد داد و آنگاه اراده ي خداوند نيز به آن تعلق خواهد گرفت. ممنونم