۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۶-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۱۰۴۸
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۶-۰۷-۱۳۹۳

الحیات:سفر «حیدر العبادی» به ایران

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» در خبری به نقل از منابع آگاه سفارت عراق در تهران نوشت که عبادی دوشنبه 28 مهر به تهران سفر خواهد کرد.
یک روزنامه فرامنطقه‌ای چاپ لندن اعلام کرد که زمان سفر نخست‌وزیر عراق به ایران دوشنبه آینده است.

به گزارش فارس، زمان سفر «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق به ایران در رسانه‌های عربی مختلف دوشنبه آینده اعلام شد.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» در خبری به نقل از منابع آگاه سفارت عراق در تهران نوشت که عبادی دوشنبه 28 مهر به تهران سفر خواهد کرد.

پیش از این خبرگزاری فارس به نقل از منابع آگاه عراقی از قریب‌الوقوع بودن این سفر خبر داده بود.(جزئیات بیشتر)

الحیات نوشت: این نخستین سفر عبادی پس از نخست‌وزیری به ایران است و پیش‌بینی می‌شود که وی با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کند و مشارکت ایران در جنگ با داعش را نشان دهد.

بر اساس این گزارش، سفر عبادی به تهران به دلیل ایجاد هماهنگی میان مواضع دو کشور به ویژه درباره فعالیت گروه‌های تروریستی و نقش ایران در مقابله با این ترورست‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفر نخست وزیر عراق به کشورمان با توجه به همسایگی این کشور و نیز اقدامات اخیر گروهک تروریستی داعش در بخش های مختلف عراق و نیز انفتاح سیاسی این کشور طی مدت اخیر که منجر به انتخاب رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر شد از اهمیت خاصی برخوردار است.

با روی کار آمدن نخست وزیر جدید و کنار رفتن نوری مالکی برخی محافل و رسانه‌های غربی تلاش کردند با ادعای تفاوت نگاه نوری مالکی و حیدر العبادی در خصوص رابطه با جمهوری اسلامی ایران، نوعی فاصله بین دو کشور در دوره کنونی را القا کنند که این سفر در این چارچوب قابل توجه است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین سفرش بعد از تصدی سمت وزارت خارجه و بعد از اینکه حیدر العبادی مسئول تشکیل کابینه در عراق شد، سفری سه روزه به عراق، سلیمانیه و اربیل داشت و با مقامات عراقی از جمله نخست وزیر جدید در خصوص راه های گسترش مناسبات و تحولات منطقه ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.
ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان