۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۳۰-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۲۰۴۱
انتشار: ۱۲:۵۲ - ۳۰-۰۷-۱۳۹۳

تور ، از کجا آمده و توریست کیست؟

تور ، کلمه ای است که گردشگران و علاقه مندان به سفر ، آن را زیاد به کار می برند (اعم از تور خارجی و تور داخلی). توریسم به معنای گردشگری نیز از این کلمه اقتباس شده است که از کلمه tour و ریشه لاتینی turns به معنای دور زدن و رفت و آمد است.

جالب است که این کلمه ، مانند معنایش همیشه در سفر بوده است به گونه ای که از یونانی به اسپانیایی و فرانسوی راه یافته و از آنجا وارد ادبیات انگلیسی شده (لینک منبع) و سپس به عنوان واژه ای جهانشمول، وارد فرهنگ لغات بسیاری از زبان ها مانند فارسی شده است.

تور ، از کجا آمده و توریست کیست؟

هر چند تور در فارسی نیز معادل سفر و گردشگری است اما در اصطلاح عمومی، تور به سفرهای گروهی که توسط آژانس های گردشگری برگزار می شود، اطلاق می گردد ، اعم از "تور خارجی" و "تور داخلی".  

هر چند گردشگری قدمتی به سابقه تاریخ بشر دارد ولی کلمات "توریسم" و "توریست" در سال 1937 توسط "جامعه ملل" رسماً مورد استفاده قرار گرفتند. بر این اساس، توریست ، کسی است که به منظور تفریح، دید و بازدید،درمان یا هر علت دیگر، حداقل به مدت 24 ساعت و حداکثر برای 12 ماه، از محل زندگی اش به جای دیگری سفر کند.

کسی که سفری کمتر از 24 ساعته داشته باشد، توریست محسوب نمی شود و کسی هم که بیش از یک سال در جایی خارج از موطن خویش اقامت گزیند، بسته به نوع اقامتش، می تواند مقیم، مهاجر، پناهنده، دارنده ویزای تحصیل یا کار و ... باشد.

ادامه دارد...

عصر ایران / سرویس تفریح و سفر*


*این سرویس در حال پیش تولید و در مرحله آماده سازی برای راه اندازی است.

ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم