۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۳-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۴۱۲۷
انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۳-۰۸-۱۳۹۳

بارش برف پاییزی سمنان را سفید پوش کرد

بارش باران در روزهای تاسوعا و عاشورا سوگواران حسینی در این استان را غافلگیر کرد و عزداران در زیر بارش باران با برپایی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در آیین های عزاداری شرکت کردند.
ایرنا - بارش نخستین برف پاییزی مناطق شمالی استان کویری سمنان را سفید پوش کرد و هوای این منطقه را به شدت کاهش داد.

با ورود یک سامانه بارش زا به استان سمنان دیشب بیشتر نقاط این استان شاهد بارش باران و برف بود.

بارش باران در روزهای تاسوعا و عاشورا سوگواران حسینی در این استان را غافلگیر کرد و عزداران در زیر بارش باران با برپایی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در آیین های عزاداری شرکت کردند.

مردم مناطق چاشم، پشت کوه، خطیر کوه و سایر نقاط شمالی استان سمنان دیشب و امروز بارش نخستین برف پاییزی را شاهد بودند که این امر موجی از شادی را بین مردم به ویژه دامداران و کشاورزان فراهم کرد.

هواشناسی استان سمنان اعلام کرده بود این سامانه بارش زا از دوشنبه تا پنجشنبه در این استان فعال است و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش باران و برف می شود و دمای هوا در این مدت بین شش تا 12 درجه کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان به ایرنا گفت: در برخی نقاط استان به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات دمای هوا به صفر و زیر صفر می رسد و کشاورزان، باغداران، عشایر، گلخانه داران و زنبورداران تمهیدهای لازم را اتخاذ کنند.

غلامرضا حسنی غربا تاکید کرد: در این مدت خسارت ناشی از وزش باد و آبگرفتگی معابر و مسیل ها در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

استان سمنان در سال جاری با خشکسالی شدید همراه است و میزان نزولات آسمانی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 40 درصد کاهش دارد و این امر سمنان را در صدر استانهای خشک کشور قرار داده است.
برچسب ها: برف پاییزی ، سمنان
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم