۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۷-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۴۷۵۳
انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۷-۰۸-۱۳۹۳

مکزیک: 43 دانشجوی ناپدید شده به قتل رسیدند

تبهکاران دستگیر شده همچنین به دادستان اعتراف کردند که برای سوزاندن اجساد از بنزین، گازوییل، لاستیک، هیزم و پلاستیک استفاده کردند و برای اینکه از خاکستر شدن آنها اطمینان یابند، در طول 14 ساعت و همزمان با ریختن بنزین و مواد آتش زای دیگر ، کشیک کشیدند.
دادستان کل مکزیک اعلام کرد که 43 دانشجوی رشته معلمی که از 4 مهر در ایالت جنوبی 'گررو' ناپدید شدند، کشته شدند و اجساد آنها نیز سوزانده شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، 'خسوس موریو کرم ' در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که با دستگیری چندین نفر که با ناپدید شدن دانشجویان ارتباط داشتند و اعتراف این افراد، مشخص شد دانشجویان به یک زباله دان منتقل شده و در آنجا پس از به قتل رسیدن ، به آتش کشیده شدند تا که آثاری از آنها باقی نماند .

بر اساس این گزارش، دانشجویان یادشده در روز 4 مهر ، در اعتراض به کشته شدن سه دانشجوی دیگر تظاهرات کرده بودند اما پلیس شهر 'ایگوالا' ، پس از شلیک به سوی آنها ، برخی را کشت، تعدادی را مجروح و برخی دیگر را دستگیر کرد و همه آنها را به دست باند تبهکار 'مبارزان متحد' سپرد.

دادستان مکزیک بر اساس اعتراف دستگیر شدگان تصریح کرد: باند تبهکار دانشجویانی که زنده مانده بودند را مورد بازجویی قرار داد تا که بداند که چه کسی هستند و چرا برای اعتراض به شهر ایگوالا آمده بودند و پس از بازجویی ها، دانشجویان مجروح و غیر مجروح را به قتل رساندند و اجساد آنها را به یک زباله دانی در خارج از شهر انتقال داده و در آنجا این اجساد را به آتش کشیدند .

تبهکاران دستگیر شده همچنین به دادستان اعتراف کردند که برای سوزاندن اجساد از بنزین، گازوییل، لاستیک، هیزم و پلاستیک استفاده کردند و برای اینکه از خاکستر شدن آنها اطمینان یابند، در طول 14 ساعت و همزمان با ریختن بنزین و مواد آتش زای دیگر ، کشیک کشیدند.

دادستان به نقل از تبهکاران افزود: شخصی به نام 'ال ترکو' به آنها دستور داد که برای اینکه معلوم نشود که اجسادی در آتش سوخته ا ند، استخوان های آنها را قطعه قطعه کنند و پس از ریختن آنها در کیسه های زباله، بقایای مذکور را به داخل رودخانه بریزند .

موریو یادآورشد که ماموران پلیس از یک هفته قبل در حال کار در این زباله دانی هستند و غواصان دو کیسه زباله حاوی بقایای اجساد دانشجویان را در آبهای رودخانه پیدا کردند اما این بقایا تا حدی خاکستر شده ا ند که نمی شود هویت کسی را با آن مشخص کرد.

دادستان مکزیک گفت: بقایای پیدا شده برای آزمایشات و تشخیص احتمالی به شهر اینسبروک اتریش فرستاده شدند.
برچسب ها: مکزیک ، دانشجو
ارسال به دوستان
۵ اپلیکیشن برای بهبود تمرکز؛ دیگر کارهایتان را به‌تعویق نیندازید خط و نشان نیروهای مسلح ایران برای اسرائیل : ۲۱ موشک بالستیک به نمایش درآمد رشد نهال‌های در سایه با آینه‌کاری کف جنگل! دیدنی های امروز؛ از آغاز عرضه جهانی آیفون 16 تا تشدید تنش در شمال فلسطین اشغالی محسن رضایی : ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان ، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند / بار دیگر جنگ حق علیه باطل در پیش است روز جهانی صلح؛ مجالی برای درنگ بر ۶ مفهوم آن/ صلح با خویشتن یا در مقابل سلاح؟ پیام عراقچی به سیدحسن نصرالله در پی شهادت ابراهیم عقیل ویزیت مجازی با پزشک در اندازه واقعی! نماینده ادوار مجلس : دولت می‌تواند راه دخالت نمایندگان در انتصاب دولت را ببندد وضعیت جاده ها در آخرین روز از سفر‌های تابستانی / کدام جاده‌ها امروز یک‌طرفه می‌شوند؟ رگبار باران در ۵ استان کشور زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس)