۰۳ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد ۳۷۰۹۱۳
انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۴-۰۹-۱۳۹۳

ناسا تهدید سیارکی زمین را رد کرد (+عکس)

سیارک 2014UR116 هر سه سال یکبار از فاصله ایمن از کنار زمین عبور می‌کند و بررسی اخیر حرکت مداری آن نشان می‌دهد که دست‌کم تا 150 سال آینده این سیارک هیچ خطری برای زمین ایجاد نخواهد کرد.
ایسنا: ناسا ادعای محققان روس درخصوص تهدید سیاره زمین توسط سیارک 2014UR116 را رد کرد.

سیارک 400 متری 2014UR116 اواخر ماه نوامبر توسط رصدخانه MASER-II روسیه شناسایی شد و محققان این کشور اعلام کردند که این سیارک غول‌پیکر در ابعاد یک کوه می‌تواند در آینده نزدیک سیاره زمین را تهدید کرده و انفجاری بزرگتر از انفجار شهاب‌سنگ بر فراز شهر چلیابینسک روسیه ایجاد کند.

اما محققان آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL)‌ ناسا و مرکز سیاره‌ای مینور در ماساچوست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، سیارک 2014UR116 به هیچ‌عنوان خطری برای زمین ایجاد نخواهد کرد.

برخلاف ادعای محققان روس، این سیارک نخستین‌بار شش سال قبل شناسایی شد.

سیارک 2014UR116 هر سه سال یکبار از فاصله ایمن از کنار زمین عبور می‌کند و بررسی اخیر حرکت مداری آن نشان می‌دهد که دست‌کم تا 150 سال آینده این سیارک هیچ خطری برای زمین ایجاد نخواهد کرد.

ناسا در برنامه اجرام نزدیک به زمین (NEOs) بیش از 90 درصد سیارک‌هایی با قطر بیش از یک کیلومتر را شناسایی کرده است و قصد دارد در یک مأموریت رباتیک در دهه 2020، مدار یک سیارک را بسمت مدار ماه تغییر دهد.

ناسا تهدید سیارکی زمین را رد کرد (+عکس)
برچسب ها: ناسا ، تهدید سیارکی
ارسال به دوستان
آیفون ۱۶ پرو چه تفاوت‌هایی با آیفون ۱۴ پرو دارد؟ باستان‌شناسان یادداشت ۲۰۰ ساله یک «باستان‌شناس» را کشف کردند! (+عکس) بازی عجیب سابوتئو؛ ترکیبی از فوتبال، شطرنج و اسنوکر (+عکس) معماری استثنایی یک ویلای «نیمه‌مرئی» در شیب کوهستان (+عکس) قهرمانان ملی در زمان هخامنشیان (+عکس) علت عصبانیت بی دلیل چیست و چگونه پرخاشگری را تشخیص دهیم؟ نکات طلایی درباره زندگی که اغلب خیلی دیر متوجه آنها می شویم پیش از اختراع صابون، مردم چگونه خود را تمیز می‌کردند؟ کشف گونه جدید پتروسور با بال‌های ۵ متری در اردن، راز پرواز پرندگان باستانی را فاش می‌کند(+عکس) استرس در دوران کودکی می‌تواند منجر به این ۲۰ نوع بیماری‌ در بزرگسالی شود! کشف شمشیر برنزی رامسس دوم فرعون مصر باستان در ۳۳۰۰ سال قبل(+عکس) سفر به تهران قدیم؛ آسفالت‌کردن خیابان آزادی، ۶۰ سال پیش (+عکس) تفرجگاه‌های روی آب، راهکاری نوین برای همزیستی با طبیعت (+عکس) خواص درمانی سنگ صفراوی گاو ؛ از طلا گرانتر است! عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس)