۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۳۳۶۹
انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸-۱۰-۱۳۹۳

کسب‌وکارهای اینترنتی؛ محور اصلی موفق‌های زیر 30 سال

Evan Spiegel و شریکش Bobby Murphy برنامه snapchat را برای ارتباطات آنلاین موبایلی طراحی کرده اند که ارزش آن 10 میلیارد دلار برآورد شده است. آنها سال گذشته، پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیس بوک را برای فروش نرم افزارشان رد کردند.

 

نشریه معتبر "فوربز"، اخیراً لیستی از موفق های زیر 30 سال دنیا را منتشر کرده است که توانسته اند در زمینه کاری خود ، موفقیت های مهمی را به دست بیاورند. این افراد در 15 حوزه مختلف گروه بندی شده اند، از جمله: فناوری، سرگرمی ،بازاریابی و تبلیغات، رسانه، صنایع غذایی، هنر، آموزش، انرژی و ... .

بررسی این فهرست نکته جالب توجهی را عیان می سازد و آن این که بسیاری از موفق های زیر 30 سال دنیا، موفقیت های خود را رهین بهره گیری خلاقانه از فضای اینترنت هستند.
به عنوان مثال، در حوزه بازاریابی و تبلیغات، Brain Wong توانست با ارائه طرحی نو در تبلیغات اپلیکیشن ها در طول سه سال اخیر 15 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

یا Evan Spiegel و شریکش Bobby Murphy برنامه snapchat را برای ارتباطات آنلاین موبایلی طراحی کرده اند که ارزش آن 10 میلیارد دلار برآورد شده است. آنها سال گذشته، پیشنهاد 3 میلیارد دلاری فیس بوک را برای فروش نرم افزارشان رد کردند.

Nic Borg هم با راه اندازی یک شبکه اجتماعی-آموزشی 57 میلیون دلار پول به دست آورده است.

Nate Levine بیست و دو ساله نیز که در رشته حقوق کار می کند، با راه اندازی سیستمی برای ذخیره سازی اطلاعات، 7 میلیون دلار درآمد داشته است یا فرد دیگری به نام Borahm Cho با تأسیس یک سایت آشپزی که در آن مردم می توانند آشپز مورد نظرشان را برای طبخ غذا در مهمانی هایشان انتخاب کنند، توانسته است 15 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

همه این ها نشان می دهد که نه "آینده ی کسب و کار"، که "اکنونِ کسب و کار" در فضای مجازی رقم می خورد و کسانی که اولاً قابلیت های فناوری اطلاعات را بدانند و ثانیاً دارای ایده های خلاقانه باشند، می توانند با کمترین سرمایه گذاری مالی، بیشترین درآمد را داشته باشند.

اگر تا قبل از این، کسب سود فراوان، مستلزم سرمایه گذاری های هنگفت بود و مثلاً باید فروشگاهی بزرگ در گران ترین نقطه شهر خریداری می شد، اینک با راه اندازی فروشگاه اینترنتی که هزینه اش کمتر از ساخت تابلوهای فروشگاه های بزرگ است، می توان درآمد زایی خوبی داشت.

مهم این است که افراد بتوانند با تفکر و خلاقیت، ایده های جذاب ارائه دهند و آن را در فضای مجازی عملیاتی کنند. حتی لازم نیست افراد متخصص IT هم باشند بلکه می توانند ایده های خود را مطرح و خواستار اجرای آن توسط متخصصان مربوطه باشند. البته بدیهی است که تسلط فنی صاحب ایده، کار را سریع تر و مطمئن تر پیش می برد.

بنابراین، گسترش آموزش های مرتبط با رایانه و اینترنت ، می تواند یکی از مهم ترین سیاست های کارآفرینی دولت ها باشد.
گذشته از این، مردم و مشخصاً جوانان می توانند با به کار گیری خلاقیت های خود، ایده های جدید خلق کنند و به جای کارجویی ، خود تبدیل به کارآفرینان و ثروت آفرینان بزرگ شوند.

ارسال به دوستان