۲۸ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۵-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۴۷۹۰
انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۵-۱۰-۱۳۹۳

فیلم برگزیده انجمن ملی منتقدان آمریکا مشخص شد

انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۱۴ را به فیلم خداحافظی با زبان، ساخته و نوشته ژان لوک گدار فیلمساز فرانسوی داد.
 
به گزارش بی بی سی، داستان اولین فیلم سه‌بعدی این کارگردان نامدار ۸۴ ساله درباره سگی است که در مرکز رابطه یک مرد مجرد و یک زن متاهل قرار می‌گیرد.
 
خداحافظی با زبان، پیش از این جایزه هیئت داروان جشنواره کن ۲۰۱۴ را به صورت مشترک با یک فیلم دیگر به دست آورده بود.
 
ریچارد لینک‌لیتر، کارگردان فیلم تحسین‌شده پسربچگی در چهل و نهمین مراسم اهدای جوایز انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا توانست جایزه بهترین کارگردان را کسب کند .
 
جایزه بهترین فیلمنامه در این مراسم به وس اندرسون به خاطر نوشتن فیلمنامه هتل بزرگ بوداپست رسید.
 
تیموتی اسپال برای نقش‌آفرینی در فیلم آقای ترنر به عنوان بهترین بازیگر مرد معرفی شد و ماریون کوتیار برای بازی در فیلم بلژیکی دو روز، یک شب ساخته برادران داردن برنده بهترین بازیگر زن انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا شد.

جوایز بهترین نقش مکمل زن و مرد هم به ترتیب به پاتریشیا آرکوئت برای بازی در پسربچگی و جی‌کی سیمونز برای ایفای نقش یک معلم سختگیر موسیقی در فیلم ویپلش رسید.
 
فیلم شهروند چهار که داستان ادوارد اسنودن و رسوایی شنود و تجسس آژانس امنیت ملی آمریکا را روایت می‌کند، جایزه بهترین فیلم غیر داستانی انجمن ملی منتقدان آمریکا را گرفت.
 
این انجمن از ۵۹ نفر از منتقدان رسانه‌های عمده در سرتاسر آمریکا تشکیل شده و از جمله انجمن‌های سینمایی است که جوایز آن به عنوان پیش‌درآمدی برای اسکار (آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا) در نظر گرفته می‌شود.
 
مراسم اهدای جوایز اسکار امسال روز ۲۲ فوریه (سوم اسفند) برگزار می‌شود.
ارسال به دوستان
ایران: ارتباطی با پهپادی که اقامتگاه نتانیاهو را هدف قرار داد نداریم زنگ خطر افزایش مصرف سیگار و قلیان در ایران؛ ۵۰ هزار مرگ سالانه نمایش سنگ‌ نوشته باستانی ۳۰۰۰ ساله در تاق‌بستان کیفرخواست علیه قاتلی که به‌خاطر وام دست به جنایت فجیع زد بلیت بازی استقلال و النصر گران‌تر از هر بازی داخلی؛ رکوردشکنی در دبی وزیر دفاع آمریکا: به کمک به اسرائیل ادامه می‌دهیم بارش برف و کاهش محسوس دما در راه است سازمان ملل: ۲۰ هزار فلسطینی دیگر ناچار به فرار از شمال غزه شدند آذربایجان غربی در آغوش باران و برف پاییزی؛ هشدار کاهش دما مهر: شهادت یک زن ایرانی در بیروت کره جنوبی: کره شمالی بار دیگر بالن‌های زباله برای ما فرستاد شب درخشان ایرانی‌ها در امارات؛ اتحاد کلبا با درخشش قایدی به پیروزی رسید آشتی حسینی و استقلال؛ خیال آبی‌پوشان راحت شد دستگیری عاملان تیراندازی به مدرسه در راسک سیستان و بلوچستان نتانیاهو: کسانی که قصد جان من را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند