۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۶۶۱۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۵-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۶۶۱۷
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۵-۱۰-۱۳۹۳

روزنامه نگار آمریکایی: اگر در روزهای آتی هیاتی از ایران به کاخ سفید بیاید تعجب نکنید!

ظریف به خوبی می داند همه زحمتی که او باید بکشد گذاشتن یک امضا پای یک توافق هسته ای جامع با آمریکا است. حتی اگر ایرانی ها ملزم نباشند چارچوب توافق جدید را رعایت کنند و با این توافق آمریکا مجبور است تحریم های ایران را کاهش دهد.
یک روزنامه نگار آمریکایی منتقد دولت اوباما در مقاله ای می نویسد ، دولت اوباما و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به شدت برای دست یابی به یک توافق هسته ای با ایران پیش از اقدام احتمالی کنگره علیه توافق هسته ای، عجله دارند و این مساله را ایرانی ها به خوبی می دانند.روزنامه نگار آمریکایی: اگر در روزهای آتی هیاتی از ایران به کاخ سفید بیاید تعجب نکنید!

به گزارش عصر ایران " تاد وود " روزنامه نگار آمریکایی که در نشریات نیویورک پست و مسکو تایمز مطلب می نویسد با اشاره به دیدار روز گذشته جان کری و محمد جواد ظریف وزرای امور خارجه آمریکا و ایران در ژنو، در مطلبی در وب سایت " وسترن ژورنالیسم" می نویسد: نگرانی من از این است که ایران از عجله آمریکا برای رسیدن به یک توافق هسته ای استفاده کند. دولت اوباما به هر قیمتی می خواهد به یک توافق هسته ای با ایران دست یابد.

این روزنامه نگار آمریکایی می نویسد :" فقط کافی است به عکس ها و فیلم دیدار ظریف و کری در ژنو نگاه کنید. کری چهره گیجی داشت در حالی که ظریف لبخند بر لب داشت."

او می افزاید:"البته که باید ظریف لبخند می زد چون او به خوبی می داند ایران از اوباما عبور کرده است و دولت آمریکا به هر قیمتی می خواهد حتی پیش از نطق سالانه اوباما در کنگره به یک توافق هسته ای با ایران دست یابد."

روزنامه نگار آمریکایی: اگر در روزهای آتی هیاتی از ایران به کاخ سفید بیاید تعجب نکنید!

وود می افزاید:" ظریف به خوبی می داند همه زحمتی که او باید بکشد گذاشتن یک امضا پای یک توافق هسته ای جامع با آمریکا است. حتی اگر ایرانی ها ملزم نباشند چارچوب توافق جدید را رعایت کنند و با این توافق آمریکا مجبور است تحریم های ایران را کاهش دهد، چون این چیزی است که به نظر می رسد دولت اوباما به آن نیاز دارد.

وود می افزاید:" مشکل اصلی اوباما و کری کنگره جدید آمریکا تحت تسلط جمهوریخواهان است... کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان می خواهد با تصویب یک قانون تحریم های جدیدی علیه ایران در صورت نقض اصول توافق جامع هسته ای با آمریکا تصویب کند  در حالی که اوباما تنها به اعلام یک توافق هسته ای با ایران به هر قیمتی نیاز دارد. کاخ سفید و  کنگره جدید بر سر امضای زودتر توافق یا تصویب هر چه سریع تر طرح تحریم ایران مسابقه گذاشته اند و دولت آمریکا معتقد است تصویب هر نوع طرح تحریمی جدید بر خلاف سیاست دولت آمریکا در مذاکرات است.... کاخ سفید می خواهد زودتر از آن که کنگره دست به کار شود توافق جامع با ایران حاصل شود... سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در سخنانی حتی کنگره را تهدید کرد در صورت تصویب طرح جدید تحریم ایران این اقدام بر خلاف طرح اقدام مشترک (توافقنامه مقدماتی ژنو = نوامبر 2013) است و ممکن است ایران را از مسیر عمل به تعهداتش در چارچوب توافق مقدماتی ژنو بازدارد.

تاد وود در خاتمه می نویسد:" با این وصف می توانیم همین روزها انتظار دعوت از هیاتی ایرانی از سوی اوباما و کری به کاخ سفید برای اعلام توافق جامع هسته ای با ایران را داشته باشیم.





ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۸۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
982
29
پا گذاشتن به کاخ شیطان یعنی خیانت به آرمانهای ایرانی اسلامی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
7
416
اینها بدجنسی "دلواپسان"اون ور اب است برای گمراه کردن و به انحراف کشاندن مذاکرات.نمیشود گفت کور خوانده اند چون دفعه قبل توسط عربستان موفق شدند.خدا کند این دفعه کارها به خوبی پیش برود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
522
28
از دولت کلید بعید نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
24
443
اين جان كري چقدر دوست داشتنيه ظريفم كه جاي خودش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
7
328
انشالله
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
6
433
انشالله

خدا کنه ببینیم همه با هم دوستیم و اقتصادمون بالا بره الکی واسه یه پراید 20 تومن پول ندیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
11
356
ظریف مرد بزرگیست دمشگرم ازروزی که سبکان کشتی وزارت خارجه رو دست گرفته اب رفته تاحدی به جوی برگشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
"سکان" درست هستش
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
11
227
دم ایران گرم که تا داخل کاخ سفید نفوذ کردیم!
خدا یاورتان باد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
15
295
به امید حل تمام اختلافات و بازگشایی سفارت امریکا در ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
11
205
ایشالله !
مبارکه
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
14
225
احسنتتتت به هردو طرف
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
19
109
شما نگران نباش عمو جان!
اینقدر تو ایران دلواپس هست که سنگ بندازن که پای امثال شیشصد نسل بع داز ظریف به کاخ سفید نکشه
حمید
United States of America
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
9
131
دلواپسا لایکارو هم نگاه می کنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
6
96
انشالله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
52
65
اینگونه تحلیلها که فلانی اینجوری خندید یا اونجوری خندید پس ..... تحلیل آبکی هستش چه نویسنده اینور آب باشه یا اونور آب.
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم