۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۷۱۲۰
انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۳

نامزد کابینه افغانستان در فهرست تحت تعقیب پلیس بین‌الملل

دفتر ریاست جمهوری افغانستان تحقیقاتی را درباره یکی از وزیران پیشنهادی این کشور آغاز کرده است که نامش در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل، اینترپل، قرار دارد.
 
به گزارش بی بی سی، محمد یعقوب حیدری، نامزد پیشنهادی رئیس جمهوری افغانستان برای مقام وزارت کشاورزی است و اینترپل می گوید نام این فرد به دلیل فرار مالیاتی گسترده در سال ۲۰۰۳ از سوی استونی در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته است.

آقای حیدری تایید کرده که نامش در فهرست اینترپل قرار دارد

نامزد کابینه افغانستان در فهرست تحت تعقیب پلیس بین‌الملل
 
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان درباره مشکل حقوقی آقای حیدری ابراز بی‌اطلاعی کرده اما گفته که تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده است.
 
آقای حیدری تایید کرده که نامش در فهرست اینترپل قرار دارد اما خود را قربانی توطئه سیاسی دانسته است.
 
این وزیر پیشنهادی در افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته: "وقتی وارد دنیای اقتصاد و سیاست می شوید چنین اتفاقاتی می افتد."
 
به گفته آقای حیدری، بدهی مالیاتی وجود داشته است اما نه از سوی او، بلکه این بدهی متعلق به فردی است که یک شرکت ثبت شده او در استونی را پیشتر خریداری کرد.
 
نام آقای حیدری برای سال ها در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل وجود داشته اما این موضوع به شکل گسترده در افغانستان مطرح نشده بود.
 
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان سه ماه پس از برگزاری مراسم تحلیف، فهرست وزیران پیشنهادی خود را اعلام کرده و قرار است آنها را روز سه شنبه رسما به مجلس معرفی کند.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته