۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۹۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۷۹۱۱۶
انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۳

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

نیسان طی نمایشگاه خودرو دیترویت 2015 از نسل جدید وانت تایتان رونمایی کرد. نیسان تایتان 2016 برای نخستین بار به پیشرانه 5 لیتری کامینز توربو دیزل مجهز شده است. این پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توانایی تولید 310 اسب بخار نیرو و 555 پوندفوت گشتاور را دارد.

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - نیسان اخیرا اطلاعات بیشتری را درباره توربوشارژر دو مرحله ای که در پیشرانه جدید تایتان XD کامینز به کار گرفته خواهد شد را منتشر کرده است. این سیستم از یک آرایش ترتیبی (سکوئنشال) با یک توربوشارژر کوچک‌تر بهینه سازی شده برای جریان هوای کم و یک کمپرسور بزرگ‌تر برای جریان خروجی اگزوز بیشتر استفاده می کند. 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، با اینرسی پایین‌تر، واحد کوچکتر می تواند سریع‌تر کار کرده و به میزان قابل توجهی زمان تاخیر در پیشرانه های توربوشارژدار را کاهش دهد. در همین حال، کمپرسور بزرگ‌تر به حداکثر رساندن نیرو در دورهای موتور بالا را موجب می شود.

سیستم M2 از شرکت کامینز توربو تکنولوژیز به عنوان واحد کنترل جریان هوا بین دو توربوشارژر عمل می کند. یک دریچه چرخشی دارای پتنت گازهای خروجی را به سوی کمپرسورها یا بخش های بای‌پس هدایت می کند. 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

نیسان طی نمایشگاه خودرو دیترویت 2015 از نسل جدید وانت تایتان رونمایی کرد. نیسان تایتان 2016 برای نخستین بار به پیشرانه 5 لیتری کامینز توربو دیزل مجهز شده است. این پیشرانه هشت سیلندر خورجینی توانایی تولید 310 اسب بخار نیرو و 555 پوندفوت گشتاور را دارد. پیشرانه مذکور تنها در مدل تایتان XD به کار گرفته می شود. 

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

پیشرانه توربو دیزل تایتان XD از بلوک سیلندر گرافیت آهن فشرده، میل لنگ فولادی ریخته گری شده، و پوشش دریچه کامپوزیتی برای دستیابی به مجموعه ای بادوام و سبک وزن سود می برد. توربوشارژر دو مرحله ای کامینز M2 برای عملکرد خوب و دقیق در سرعت های کم و زیاد پیشرانه پیکربندی شده است.

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

توربوشارژر دومرحله‌ای پیشرانه جدید نیسان تایتان

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه علم و فناوری به اینجا مراجعه کنید. 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
1
به نصفه پراید (وانت پراید) نمی رسه .
بنظر من سایپا باید اسمشو میزاشت پرایدو
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ