۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۹۲۰۲
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۷۹۲۰۲
انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۳
درباره انتقام خونین ایران از اسرائیل

پیام سیاسی عملیات "شبعا"

نوع پاسخ هم مهم بود: نه باید آنقدر بی مقدار می بود که مضحک به نظر آید (مانند شلیک بی هدف چند خمپاره به سمت تپه های شمال اسرائیل) و نه باید آنقدر باید بزرگ می بود که واکنش گسترده اسرائیل را به دنبال داشته باشد (مانند حملات پرحجم موشکی به تل آویو).
عصرایران - روز گذشته چند فروند گلوله ضدتانک از جنوب لبنان به سمت مزارع شبعا در خط مرزی اسرائیل شلیک شد و ظرف چند ثانیه، کاروان خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به آتش و دود و خاکستر مبدل ساخت(+). حزب الله لبنان، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و آن را انتقام شهدای "قنیطره" دانست.

در این حمله، شماری از نظامیان اسرائیلی کشته و مجروح شدند که تعداد کشته ها از 2 تا 17 نفر ذکر شده است اما دستکم دو کشته، آماری است که خود ارتش اسرائیل، رسماً تأیید کرده است.

پیام سیاسی عملیات

فارغ از این که چند نظامی اسرائیلی در این حمله کشته شدند، باید گفت که اصل این حمله بسیار مهم و معنی دار بوده است به گونه ای که باید آن را فراتر از یک تقابل نظامی، دارای بار سیاسی ویژه دانست.

اواخر دی امسال، هلی کوپترهای اسرائیلی با ورود به آسمان سوریه در منطقه "قنیطره"، خودروهای حامل چند نظامی حزب الله لبنان که در میان آنها سردار الله دادی از فرماندهان سپاه ایران نیز حضور داشت را مورد حمله قرار دادند(+).

بعد از این که سردار ایرانی به شهادت رسید، فرماندهان نظامی ایران به صراحت اسرائیل را تهدید به انتقام کردند(+).

بعد از آن، اسرائیل برای آرام کردن فضا اعلام کرد که نمی دانست سردار ایرانی در این کاروان حضور دارد(+).
چند روز بعد، وزیر دفاع روسیه به ایران آمد و آن طور که رسانه های اسرائیلی اعلام کردند، پیامی هم از جانب اسرائیل آورده بود که طی آن تل آویو به ایران و حزب الله لبنان اطمینان داده بود اسرائیل تمایلی به بحرانی کردن اوضاع ندارد(+).

 پاسخ ایران این بود: اسرائیل از خط قرمز ایران عبور کرده است.

در چنین فضایی، همه منتظر بودند ببینند پاسخ حمله "قنیطره" چه خواهد بود. اگر پاسخی داده نمی شد، این دیدگاه به وجود می آمد که اسرائیل سردار ایرانی را کشت و ایران هم جز حرافی، پاسخی نداشت! بنابراین می شود این "رویداد" را تبدیل به یک "رویه" کرد.

نوع پاسخ هم مهم بود: نه باید آنقدر بی مقدار می بود که مضحک به نظر آید (مانند شلیک بی هدف چند خمپاره به سمت تپه های شمال اسرائیل) و نه باید آنقدر باید بزرگ می بود که واکنش گسترده اسرائیل را به دنبال داشته باشد (مانند حملات پرحجم موشکی به تل آویو).
آنچه در عملیات مزارع شبعا رخ داد، پاسخی کاملاً حساب شده بود، هم از حیث "اصل پاسخ" و هم از نظر "نوع پاسخ".

تا کنون آنچه رخ می داد، تقابل هایی بود بین اسرائیل و حزب الله یا اسرائیل و حماس، ولی این بار اسرائیل، با عبور از "خطوط قرمز ایران" یک سردار ایرانی را هدف قرار داد و به شهادت رساند.

بنابراین اگر پاسخ مناسب داده نمی شد، ایرانی کشی برای صهیونست ها، امری بی هزینه تلقی می شد. اما با حمله موشکی به کاروان خودروهای نظامی اسرائیل که در منطقه تحت اشغال صهونیست ها صورت گرفت، این پیام از تهران به تل آویو منتقل شد که ورود به خطوط قرمز ایران، عواقبی خواهد داشت که قطعاً به نفع اسرائیل نخواهد بود.

اسرائیل، حمله نظامی انجام داد و سردار ایرانی را به شهادت رساند و بعد، پیام دیپلماتیک فرستاد که اشتباه شده(!)، ایران مقابله به مثل نکند.
 ایران ، هر دو پاسخ را داد: اقدام نظامی "قنیطره" را با اقدام نظامی در "شبعا" به وسیله حزب الله لبنان و پیام سیاسی را با این پیام سیاسی که از خط قرمز عبور شده است و نباید موازنه به نفع اسرائیل تغییر کند.

در واقع عملیات "شبعا" مانع از شکل گیری رویه جدیدی در مناسبات تقابلی ایران و اسرائیل شد و اهمیت راهبردی موضوع، همین است.
برچسب ها: ایران ، اسرائیل ، شبعا
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۹۷
غیر قابل انتشار: ۱۵
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
31
717
نمیدونم چه نظری داشته باشم ولی خوب عوض عوض داره گله نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
این تلافی ه به نظرتون؟
به نظر من بسیار ضعیف عمل شد. ما توقع تهدیدات خیلی بیشتری رو داشتیم نه کشته شدن 2 مرزبان اسرائیل....
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
منهدم شدن سه چهار خودرو زرهی یعنی کشته شدن حداقل 15تا 20 نفر . قابل توجه ناشناس 10:39
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
ناشناس 10:39! لطفاً احساسی اظهارنظر نکن. کشته‌های اسرائیلی براشون هزینه زیادی داره، اونها به شدت از مردن واهمه دارن. ضمن اینکه انعکاس این حمله به گمان شما ضعیف، در جامعه اسرائیل بسیار قویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
ناشناس10:39 اون اعتراف خود اسرائیل باید به توان لرسونی تا تعداد تلفات اصلی مشخص بشه!فکر کنم توان4کافی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
اتفاقا اين حمله از اونجايي که به صورت هدفمند انجام شده و به صورت خمپاره اندازي کور نبود، و درست در زماني که اسرائيل تدابير امنيتيشو شديدا افزايش داده بود نشونه از قدرت واقعي حزب الله داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
39
398
آفرین.موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
به نظرم این عملیات فقط باید ازجانب لبنان حساب بشه و ایران باید جداگانه اقدامی انجام دهد.
bahman
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
49
452
تحلیل خوبی بود ممنون
با اینکه با موضع گیری های سیاسی سپاه موافق نیستم ولی احسنت بر دلاوران سپاه پاسخ مناسبی به اسرائیل دادند
ماکان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
33
378
خیلی قشنگ گفتی ! اگه جواب نمیدادن عادت میشد براشون... خوبه خط قرمز هنوز ابهتش رو داره
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
201
184
نخیر برادر من، "سردار در مقابل سردار" یعنی پاسخ مناسب.
تازه در صورتی که در نظر نگیریم سردار ما در خاک کشور سوم به شهادت رسیده، یعنی مهمان اون کشور بوده.
در این صورت وقتی مساوی میشیم که یه سردار اسرائیلی رو تو خاک کشور سوم به هلاکت برسونیم
پاسخ ها
سیدکاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
اتفاقا مهم این بود که بدونند ما میتونیم تو خاک خودشون بلای جونشون بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
شما نفست از جای گرم در میاد برادر...
حسین
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
صهیونیستهادر مزارع شبعا که خاک لبنان است بهلاکت رسیدند خاک کشور سوم
ناشناس
| Italy |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
مگه فوتباله، گل زده در خانه حریف دوتا حساب بشه؟؟؟
اهورا
Germany
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
30
230
خدا وکیل دمتون گرم ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
37
160
مثل همیشه تحلیلهات بی نظیره عصر ایران
ناشناس
Netherlands
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
45
148
سایت عصر ایران هم اصولگراست هم اصلاح طلب که = اعتدالگرا بودن
بهترین سایت عصر ایران
پاسخ ها
عمو عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
عصر ایران وقتی بهترین سایت میشود که کلیه -کلیه- نظرات مخاطبانش را بررسی کند. نه اینکه همیشه نظرات«در انتظار بررسی» بیشتر و چند برابر (گاهی چند 10برابر) مجموع نظرات «منتشر شده» و «غیرقابل انتشار» باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
عمو عبداله خیلی باهات موافقم!
با اینکه تقریبا هر روز به سایت وزین عصر ایران سر میزنم و تحلیل هاشو میخونم و زیرشون نظرم رو مینویسم؛ ولی من هم این انتقاد رو به عصر ایران دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
درست گفتي عمو عبدا... ،اتفاقاآ من در جند مورد نظر دادم ولي متاسفانه به مزاج دوستان ظاهراً خوش نيومد ومنتشر نشد .
حالا احتمالا اين نظرم رو منتشر ميكنند كه بگن نه اينطور نيست .در ضمن هيچ توهيني هم در نظراتم نبود كه بهانه داشته باشند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
البته باید درک کنیم که انتشار کامنت ها در شرایط سیاسی امروز ایران می تونه برای یه سایت خیلی خطرناک باشه + شاید تعداد کامنت ها اونقدر زیاد باشه که نشه همشونرو منتشر کرد، البته دقیقا نمی دونم چقدر کامنت داره
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
من سه تا سایت سرمیزنم که یکیش عصر ایرانه اما خواهشم از شما اینه که در موضوعاتی که نظر کسانی مخالف نظر شما بود هم بدون واهمه ای منتشرکنید
هادي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
15
90
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
15
132
كلوخ انداز را پاداش سنگ است
مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
13
67
تحليلي مختصر و زيبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
159
67
یک سئوال مطرح است که اصولا اسرائیل می دانشته سدار ما انجا است ؟ و چرا باید انجا باشد؟
مگر تقابل ایران و اسرائیل علنی شده است ؟
در مرز ایران هم نبوده است ؟پس عملا به نظر من تقابل و جنگ علنی نشده است که صحبت انتقام ایران به میان اید ؟ تبعات این تحلیل برای ما شاید خطر افذین باشد و بهتر است احساسی برخورد نکنیم ؟
ما با اسرائیلی طرف هستیم که بی محابا در غزه کودکان را به خاک و خون کشید ؟ بهتر است وارد جزئیاتی نشویم که فردا افسوس بخوریم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
ترسو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
یه کم هم صفحه کلید رو نگاه کنی بد نیست!
یعنی باید دست رو دست میذاشتیم و اسراییل هرکاری دلش بخواد بکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
با این تحلیل که ما کلا باید وا بدیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
دوست گرامی! اگه یه روزی هم خدایی ناکرده تقابلی پیش بیاد، بازنده اصلی اسرائیله
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
دوست عزیز من نگرانی تورو درک میکنم ولی باید بدونی درسته خارج خاک ایران بوده ولی اسراییل باید بدونه تک تک مردم ایران با ارزشند حالا هرجاهم باشه حق تعرض به اونارو نداره ما که کشورای منطقه نیستیم صدامون درنیاد
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
65
123
هرچي بيشتر مي گذره، بيشتر معناي اين سخن سيد حسن نصرالله را درك مي كنم كه: "اسرائيل، سست تر از لانه ي عنكبوت هست."
کرمعلی کریمی
Spain
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
27
118
سایرکشورهای عربی بیعرضه طرفدار اسرائیل از بچه های حزب الله مقاومت را یاد بگیرند .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
12
62
تحلیل خوبی بود.. ازین زاویه ندیده بودم...
سید کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
25
98
بقول سردار سلیمانی .مازاینهم نزدیکتر میتونیم بشیم
مقداد
Germany
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
18
91
این بحث ایرانی لبنانی را نمی فهم!! اگر سردار ایرانی شهید نمیشد آیا حزب الله نباید پاسخ میداد!! درست است که این عملیات توسط سلاحهای ایرانی انجام گرفته ولی شیر بچه های حزب الله انجامش داده اند و دمشان گرم.
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
34
68
به نظر من کار درست و خوبی بوده. اسراییل باید واقعا نابود بشه. تمام نا امنی های منطقه و ... از همین اسراییل و متحداش سرچشمه میگیره. این همه آدم و سرباز و ... داره تو عراق و سوریه کشته میشه. پس حرکت حرکت درستی بوده.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
44
81
دست مریزاد برادران.اسرائیل غده سرطانی است وباید نابود شود .امام ره
آقا کرم
Spain
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
25
66
من با حمله بچه های حزب الله کاملا موافقم . خداوند یار و یاورشان باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
30
53
به نظر من این فقط تلافی حزب الله بوده. که چند تا از نفراتش کشته شدن و اون هم چند تا سرباز و یه فرمانده ی گردان اسراییل رو کشته.
اما هرگز این حمله نمیتونه به اندازه ی خون سردار سر لشکر ایرانی بزرگ باشه و به نظر من علاوه بر این تلافی حزب الله سپاه هم باید جداگانه تلافی کنه اونم به اندازه ی دشمن و یه سرلشکرشون رو بکشه نه فقط یه فرمانده گردان کوچیک چند نفره...
این حمله واکنش خوبی برای حزب الله بود اما نه برای خون سردار سرلشکر ایرانی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
البته ایشون سرتیپ دوم بودن. شما چند بار از لفظ سرلشکر استفاده کردید. شادی روحش صلوات
علی بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
سلام
منم باهات موافقم جواب ایران جوری دیگه است
ان شا الله و به حول و قوه الهی کرانه باختری هم توسط ایران به خاطر جواب این کارشون مسلح میشه که نه یک ژنرال اسرائیلی بلکه همیشه همه اسرائیلیها خواب راحت نداشته باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
من هم قبول دارم

اما یک "اما"ی مهم این وسط هست!

نباید آنچه می‌توان کرد را یکباره انجام داد. به هر حال باید کمی با صبر پیش رفت... امید که با همین حد درس بگیرند اگر نگرفتند ان وقت باید کرد آنچه را که در توان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
21
39
بسیار بجا و بموقع بود این پاسخ، بنظرم اگر شامل مرور زمان میشد ممکن بود اتفاقی توسط خود اسرائیل بصورت ساختگی درست میشد و مسئولیتشو می انداختن بعهده ایران، بنابراین با این پاسخ بهنگام عملا این فرصت از بین رفت و یا لااقل برای انجامش بیشتر باید برنامه ریزی کنند،‌ مثل جریانات (یازده سپتامبر، نشریه شارلی و ...)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
22
57
دمشون گرم لازم بود
ناشناس
Germany
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
1
2
اهمیت راهبردی موضوع یعنی چی
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
2
12
سلام. این تحلیل عالی بود. حزب الله هم باهوش بود كه تو مزارع شبعا دست به چنين كاري زد. عصر ايران دمت گرم. نه مضحك نه خيلي بزرگ
ناشناس
China
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
2
10
این حمله در رسانه های غربی یا بایکوت بود و یا غیر از صفحه اول منکعس شد. این یعنی موفقیت استراتژی ما .
اما در سطح تاکتیک ما باید یک مقام عالی رتبه را میزدیم و نه فقط دو یا چهارتا سرباز.
آنها سردار ایرانی یعنی بالاترین درجه سپاه و فرزند معاون حزب الله را زدند این پاسخ مساوی نبود
جواد رشنوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
1
15
نباید بذاریم خون ایرانی به راحتی پایمال بشه..........
زنده باد ایران و ایرانی
یونس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
1
10
رنجه مکن در کوفتن کس انگشت
تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
7
تحلیل خوبی بود وبه نظرم درشرایط فعلی در همین حد کافی بود
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
2
9
با خوندن این مطلب یه چیزی از تو دلم گذشت؛ اونم اینه که این وسط تنها چیزی که برای هیچکس اهمیت نداره جون بنده های خداست...
البته بعدش که با عقل خودم چک کردم دیدم حق با نویسندس!!
اما من حرف دلم و بیشتر دوست دارم...
خدا خودش کمک کنه.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
9
هرکه باد بکارد طوفان درو میکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
14
با اینکه هوا توی اهواز بسیار بده ولی با این خبر حالم سرجاش اومد. دست درازی به ایران نتیجش معلومه!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
1
14
با سلام به دوستان به نظر شما گلوله های ضد تانک بخوره به دو ماشین نظامی که سبکتر از تانک هستش فقط دو کشته داده.. شما خوب تصویر رو ببینید شدت ضربه به ماشینها ونه تانکها!!!!!!! خیلی زیاد بوده
نتیجه: پس خیالتون راحت باشه برادران شجاع حزب الله خیلی از بزدلها رو به درک واصل کردن..... ولی اسراییل سانسور کرده.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
1
18
آره جون عمت دونفر مردن ،یعنی تو این ماشینا جز راننده کسی نبوده .فکر کردن ماهم مثل مردم اسراییل بز تشریف داریم دور ازجون.
ناشناس
Canada
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
4
12
اینجور که معلومه حزب الله هر وقت که دلش بخواهد اسرائیل را میتواند بزند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
8
این تقابل براساس قانون عمل وعکس العمل بوده است.زدی ضربتی ضربتی نوش کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
4
13
بهتر اسرائیل بدونه که ایران با کسی شوخی نداره. اسرائیل یادش می مونه که معنای تقابل چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
6
17
یک قطره خون سردار ما و افراد حزب اله به همه صهیونیستها سره - ایران نباید رضایتش را از این عملیات اعلام کنه - غلط کردند یه ایرانی را اون هم در کشور دیگه شهید کردند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
4
33
یادمون نره اونا مارو غافلگیر کردن
ولی ما تو آماده باش صد در صد اونها بهشون حمله کردیم
ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس) وقتی کپسول گاز تبدیل به موشک می‌شود (فیلم) ۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست داستان مار و ارّه ؛ آیا این قصه برایتان آشنا نیست؟ (فیلم) درباره ظاهر فرزندان تان (فیلم) ژاله علو؛ شمایل زنی با صلابت نه مستبد/ وقار نه وقاحت نشانه‌های هشداردهنده سرطان‌های ارثی را بشناسید (فیلم) رئیس دادگاه زندان صیدنایا در سوریه دستگیر شد دستور پوتین درباره بیت کوین: در معاملات خارجی استفاده شود