۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۷۹۹۳۳
انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳-۱۱-۱۳۹۳

سازمان نوسازی: 270 هزار ملک در تهران فرسوده است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در دومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی شهر و شهروند و رسانه با اشاره به گستردگی معضلات ناشی از بافت فرسوده گفت: مولفه‌هایی ریزدانگی، نفوذناپذیری و عدم استحکام فنی از سوی شورای شهر تصویب شده است و در محلاتی که بیش از 50 درصد شامل این سه مولفه باشد بافت فرسوده به آن اطلاق می‌شود.

به گزارش ایسنا، فتح اللهی ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع ملی، مدیریت شهری تنها از نوسازی بافت‌هایی با این سه مولفه پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان این که دولت، شهرداری و مقامات محلی باید بستر نوسازی را در این محدوده فراهم کند، تصریح کرد: سه هزار و 768هکتار در تهران که شامل 270هزار قطعه ملکی می‌شود با مسیله بافت فرسوده در گیر هستند و شهرداری تهران برای نوسازی بسیج شده است.

فتح اللهی با تاکید بر این که شهرهایی که با روند طبیعی پدید و گسترش می یابند فرسودگی طبیعی دارند، گفت: بافتهای فرسوده در شهرتهران هیچکدام در یک روند طبیعی و استاندارد پدید نیامده است و معلول مهاجرت دسته جمعی، تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرقانونی و شبانه است.

ارسال به دوستان
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود