تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۴-۱۱-۱۳۹۳
انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۴-۱۱-۱۳۹۳

تصویر متفاوتی از اجرام آسمانی

از میان تصاویر برتر آسمانی می توان به تصویر متفاوتی از اجرام آسمانی و همینطور رکورد جرقه پرتو ایکس از سیاهچاله ای غول آسا در کهکشان راه شیری اشاره کرد.

تصاویر قابل توجهی از دنیای ستارگان و کهکشان ها منتشر می شوند که گاها غیر قابل تصور اما جذاب و قابل توجه هستند.

* تصویر خارق العاده ای که در آسمان ظاهر شد

تصویر کیهانی متفاوتی در آسمان ظاهر شده که ناشی از انفجار یک ستاره بوده و ابر عظیمی از مواد خارج شده از آن را به نمایش گذاشته که با کمک تلسکوپ قدرتمند VLT در 28 ژانویه دیده شده است. ذراتی که پس از انفجار متصاعد می شوند با میدان های مغناطیسی اطراف و همینطور پرتوهای انرژی ایکس شکل یک دست را به نمایش می گذارند.

* کشف جرقه قدرتمند پرتو ایکس از سیاه چاله ای در کهکهشان راه شیری

سیاه چاله ای غول آسا در کهکشان راه شیری بزرگترین جرقه پرتو ایکس ثبت شده را به خود اختصاص داد تا رکورد جدیدی در دنیای ستارگان به ثبت برسد. چنین جرقه های قدرتمندی برای کارشناسان فضایی و ستاره شناسان قابل توجه هستند زیرا می تواند حل معماهای بسیاری را با خود به همراه داشته باشند. این جرقه قدرتمند و غول آسا در رصد خانه چانداری ناسا مشاهده شد تا بتواند رکورد جرقه پیشین که در سال 2012 میلادی به ثبت رسیده بود را تغییر دهد. این جرقه در زمانی کشف شد که ستاره شناسان در حال بررسی سیاه چاله و همچنین عبور یک ابرگازی مشهور به G2 از کنار آن بودند.

منبع: مهر