۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۰۶۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۰۶۸۴
انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۳

بانک مرکزی: بانک‌ها چک‌های 3 بانک را نپذیرند (+بخشنامه)

در این ابلاغیه تاکید شده که نباید چک های با ارزش بیش از "یک میلیارد ریال" اعم از چک عادی، رمزدار و بین بانکی این سه بانک جهت واگذاری در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی دریافت شود.
با دستور اخیر بانک مرکزی، چک های بالای 100 میلیون تومان سه بانک نزد بانک‌های دیگر پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، با بخشنامه ای که بانک مرکزی به تازگی به بانک‌ها ابلاغ کرد نشان داد نه تنها وضعیت متعادل و مناسبی در بین بانکها و موسسات بدون مجوز وجود ندارد، بلکه پایه های تمامی بانکهای تحت نظارت این بانک هم چندان محکم نیست و در مواردی در معرض تزلزل قرار دارند.

براین اساس به مدیران عامل بانکها اعلام شده که به مجموعه بانکی تحت مدیریت خود دستور دهند تا از نهم بهمن ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی از پذیرفتن چکهای با ارزش بیش از 100 میلیون تومان دو بانک تحت نظارت و یک بانک خارج از نظارت بانک مرکزی خوداری کنند.

در این ابلاغیه تاکید شده که نباید چک های با ارزش بیش از "یک میلیارد ریال" اعم از چک عادی، رمزدار و بین بانکی این سه بانک جهت واگذاری در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی دریافت شود.

بانک مرکزی به بانکها اخطار داده که در صورت تخطی از این دستور ضمن اینکه هیچ ضمانتی درمقابل عواقب آن ندارد، در صورت مشاهده از طریق سامانه چکاوک و پایش گزارش های دریافتی از اتاق پایاپای اسناد بانکی نسبت به برخورد انضباطی نیز اقدام می کند.

اما با قرار گرفتن نام دو بانک مجوز دار بانک مرکزی در لیست این تنبه و تذکر، پیگیری موضوع از برخی مدیران بانکی حاکی از آن بود که در کنار بانک بدون مجوزی که دارای تخلفاتی بوده و از استانداردهای کافی برخوردار نیست دو بانک دیگر هم به دلیل شرایط نه چندان مناسب سرمایه و عدم برخورداری از برخی از حداقل ها مورد توجه این دستور بانک مرکزی قرار گرفته اند.
بانک‌ها مکلف به پس زدن چک‌های 3 بانک شدند
برچسب ها: بانک مرکزی ، موسسات
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
1
334
اين چه طرز اطلاع رسانيه .مردم بايد بدانند چه چكهايي رو نميتونن از ديگران بگيرن .اگه نميتونين اسم بيارين چرا اصلا خبر رو كار ميكنين
این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟