۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۳-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۱۷۴۴
انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۳-۱۱-۱۳۹۳

سازمان جهانی جهانگردی: درهای ایران به روی گردشگران باز شده است

ریفاعی اضافه کرد: ایران نیز در فرآیند جذب گردشگر خارجی با رشد دو برابری روبرو بوده است و یک میلیارد و 300 میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده است.
دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی گفت: برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران به معنای گشودن درهای این کشور به روی گردشگران است.

به گزارش ایسنا، طالب ریفاعی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران که با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین فعالان صنعت گردشگری همراه بود، با ابراز خشنودی از سفرش به ایران پس از حدود پنج سال گفت: ایران کشوری با فرهنگ متنوع و میراث تاریخی بسیار اهمیتی است که ظرفیت زیادی در صنعت گردشگری دارد. ایران صاحب 17 سایت تاریخی جهانی است و از فرهنگ متنوعی بهره می‌برد و جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که می‌تواند میلیون‌ها گردشگر را جذب کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برخی چالش‌های گردشگری ایران از جمله فرایند گرفتن ویزا و سیاست‌های مربوط به صدور آن بیان کرد: لغو و تسهیل ویزای ایران با خیلی از کشورها باعث جذب گردشگران بیشتری می‌شود.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ادامه داد: گردشگری ایران در سال گذشته رشد داشته و این یک فرصت اقتصادی برای این کشور است. این فرصت می‌تواند چهره بین‌المللی ایران را بهتر به دنیا معرفی کند و فرصت جدیدی برای اقتصاد جوامع محلی بوجود آورد.

او با اعتقاد بر اینکه گردشگری می‌تواند به فهم متقابل و حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی منجر شود به روند رشد گردشگری در سال 2014 اشاره کرد و افزود: دو هفته پیش سازمان جهانی جهانگردی اعلام کرد در سال 2014 سفر یک میلیارد و 138 میلیون نفر در جهان پیش‌بینی شده است که این یک انقلاب در گردشگری دنیا به حساب می‌آید. گردشگری در سال گذشته 4.7 افزایش داشته که این رکورد جدیدی محسوب می‌شود. این رشد در منطقه آسیای پاسفیک که ایران در آن واقع شده پنج درصد رشد داشته است.

ریفاعی اضافه کرد: ایران نیز در فرآیند جذب گردشگر خارجی با رشد دو برابری روبرو بوده است و یک میلیارد و 300 میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده است.
برچسب ها: جهانگردی ، گردشگران
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!