۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۲۸۸۲
انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۳

راه اندازی طرح چکاوک در استان کرمان

سامانه مبادله الکترونیک چک (چکاوک) که در چندین استان عملیاتی شده بود، در استان کرمان نیز راه اندازی شد.
  طرح چکاوک، طرحی است که تمامی مبادلات مربوط به چکهای بانکی، بین شعب تمامی بانک ها به روش سیستمی صورت گرفته و زمان واریز وجوه به حساب مشتریان را به کمتر از 24 ساعت کاهش می دهد.
 
به گزارش روابط عمومی بانک ملی، 19 استان شامل استانهای زنجان، قم، البرز، قزوین، سمنان، همدان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، مرکزی، گلستان، مازندران، تهران، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کرمان به طرح مبادله چک به صورت الکترونیکی پیوسته اند.
 
 استاندارد نمودن و یکپارچگی در صدور دسته چک و پردازش الکترونیکی چکها از طریق فناوری تصویربرداری، عدم نیاز به گردش لاشه چک، افزایش سرعت پردازش و نقدشوندگی چک ها و انسجام و یکپارچگی با سایر سامانه های ملی پرداخت نظیر ساتنا و پایا از جمله مزایای سامانه چکاوک است.
 
 در سامانه چکاوک به دلیل اینکه چک ها به صورت الکترونیکی مبادله می شوند، اسناد دیگر بانک ها به راحتی تشخیص داده می شود و امکان سوء استفاده کاهش می یابد.
ارسال به دوستان
کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است! رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: هیچ مدرسه ای در تهران در لیست ساختمان های ناایمن بحرانی قرار ندارد برنامه جامعة المصطفی در تایلند جدیدترین پهپاد انتحاری ایران / عبور «شاهد ۱۳۶B» از جلوی چشم پزشکیان (عکس) سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / ابراهیم عقیل، تحت تعقیب امریکا بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها حقایق زیست محیطی غیرمنتظره‌ ای که شما را شگفت‌زده و نگران خواهند کرد نگاهی متفاوت به چربی شکمی از دانشگاه میشیگان اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است! (+فیلم و عکس)