۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۸-۱۲-۱۳۹۳
کد ۳۸۴۵۹۹
انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۸-۱۲-۱۳۹۳

دو میلیون ایرانی در معرض خطر شکستگی استخوان

مشاور ارشد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 5.5 میلیون نفر از جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند.
مشاور ارشد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دو میلیون نفر در ایران در معرض خطر شکستگی استخوان قرار دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر "اقبال طاهری" در حاشیه دومین همایش مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات بهداشتی ما درکشور کمبود ویتامین D و کلسیم است و این درحالیست که متاسفانه شیر در کشور ما گرانقیمت است.

وی بیان کرد: بیماری‌های غیرواگیر شامل دیابت، سرطان، قلب و عروق و ... از اولویت‌های دنیا به شمار می‌روند و درحال حاضر 52 درصد بار بیماری‌های منطقه را شامل می‌شوند، علاوه بر آنکه هزینه‌های درمانی زیادی نیز دارند.

مشاور ارشد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 5.5 میلیون نفر از جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند.

طاهری با اشاره به اهمیت بیماری‌هایی همچون دیابت و پوکی استخوان در میان بیماری‌های غیرواگیردار گفت: جمعیت ما رو به پیری می‌رود و در نتیجه با افزایش پوکی استخوان و دیابت مواجه هستیم.

مشاور ارشد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بروز بیماری پوکی استخوان عنوان کرد: میزان ابتلا به پوکی استخوان با توجه به افزایش سن جمعیتی ایران در حال افزایش است.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته