۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۴۷۱۹
تعداد نظرات: ۱۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۳
کد ۳۸۴۷۱۹
انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹-۱۲-۱۳۹۳
سخنی با آیت الله علم الهدی

اگر در رویگردانی جوانان از دین سهیم باشید، چه پاسخی برای آخرت تان دارید؟

سال های درازی است که ایران از ساختار ملوک الطوایفی دور شده است و این گونه نیست که هر کسی در هر گوشه ای از کشور، قوانین و مقررات خاص خودش را داشته باشد.
عصرایران - ابتدا این خبر را بخوانید:
 
« امام جمعه مشهد گفت: کنسرت موسیقی، مطرب بازی است و چون تمام شهر مشهد حرم امام رضا (ع) است لذا برگزاری کنسرت در مشهد، مطرب بازی در حرم آن حضرت است.
 
به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) افزود: پیامبر اکرم (ص) با بیان عبارت 'بین الجبلین روضه من ریاض الجنه' حدود حرم حضرت امام رضا (ع) را بین دو کوه تعیین کردند لذا محدوده حرم تنها زیر گنبد حرم مطهر رضوی و سقف رواقها و مساجد آن نیست.
 
وی اظهار کرد: این که می گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود از باب اعمال قدرت و دستور نیست بلکه حرف طلبگی من است چون ما با موسیقی مساله ای نداریم و در این زمینه هم هر کس پیرو مرجع تقلید خود است، اما کنسرت، مطرب بازی است.
 
امام جمعه مشهد افزود: در حمایت از این ناهنجاری خبرگزاری 'دویچه وله' آلمان اعلام کرد که برخی مسوولان محلی وابسته به رهبری ایران با آزادی هنر مخالفت می کنند که اگر مقصود آنها، من هستم به نظر من این بی بند و باری و مطرب بازی است.
 
آیت الله علم الهدی ادامه داد: کسانی که به دنبال برگزاری کنسرت هستند بدانند که حامی و طرفدار آنان آلمانی است که به صدام، تجهیزات شیمیایی داد تا رزمندگان ما را بکشد، و اکنون همان آلمان از برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد حمایت می کند.
 
وی اظهار کرد: این که در گوشه ای از مشهد کنسرت موسیقی برگزار بشود یا نشود، چه ربطی به آلمان دارد.
 
وی افزود: ما نمی خواهیم برخی عزیزان را بدنام کنیم و بگوییم با آن طرف آب در ارتباطند اما انجام این کارها ناخواسته دست آنها را در دست دشمنی قرار می دهد که حاضر است با سلاح شیمیایی ما را خفه کند. »
 
  درباره سخنان آیت الله علم الهدی، نکات زیر قابل تأمل است:
 
1 - در این که ایشان دغدغه دین دارد و از این منظر مانع از برگزاری کنسرت در شهر مشهد می شود، تردیدی نیست. این نکته هم قابل ستایش است که آیت الله علم الهدی، بی پرده و صریح سخن می گوید و دیدگاه هایش را به معرض نقد می گذارد.
 
2 - طبیعتاً آیت الله علم الهدی، تنها فردی نیست که دغدغه دین دارد. اکثر ما، هر کدام در مرتبه ای از دغدغه مندی برای دینی هستیم که از آن پیروی می کنیم. 
بنابراین، دین و دغدغه داشتن برای آن، در انحصار کسی نیست و حتماً جناب ایشان هم با این سخن موافق اند.

لذا از سر دغدغه مندی برای دین، به تصریح و تأکید خدمت ایشان و سایر عزیزانی که مانند ایشان فکر می کنند، عرض می کنیم که دین را ، نه برگزاری یک کنسرت موسیقی در یک سالن در گوشه ای از یک شهر در یک ساعت مشخص، که "سخت گرفتن بر مردم به نام دین" ، به خطر می اندازد.
 
ای کاش می شد دریافت که چند نفر با برگزار نشدن کنسرت در مشهد، ایمان شان قوی تر شده و چند نفر پس از مواجهه با قرائت سخت گیرانه از دین، بدان بدبین شده اند.
 
حضرت آیت الله!
قسم به همان پیامبری که ما و شما افتخار پیروی اش را داریم، مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان، نیاز به تفریح دارند و یکی از این تفریحات نیز موسیقی و کنسرت است و وقتی می بینند شما به نام دین، مانع شان می شوید، نه فقط از شما که لباس دین پوشیده اید ، که از اصل دین ، دور می شوند.
همه که آن قدر قدرت تمیز و تفکیک ندارند که بتوانند خطای احتمالی منادیان دین را از اصل دین، تفکیک کنند.
 
امام جمعه محترم مشهد!
چندی پیش حضرت آیت الله وحید خراسانی که از مراجع تقلید بنام در قم هستند، با اشاره به این که "کلیساهای خانگی" غوغا می کنند، هشدار دادند که جوانان مسلمان در حال گرویدن به مسیحیت هستند و حتی خبر دادند که در شهر قم نیز جوانانی از اسلام عدول کرده و مسیحی شده اند و تصریح کردند که آمار این ها را در اختیار دارند(+).
 
حتی اگر سخن ما را نپذیرید، سخن این مرجع تقلید شیعه را که باید بپذیرید.
فکر می کنید چه چیزی باعث این وضعیت شده است که حتی در شهری مانند قم که مهد تشیع و مرکز حوزه های علمیه شیعیان است، جوانانی از دین اسلام و مذهب شیعه رویگردان شده و مسیحی شده اند؛ حال بماند بهائیت و بی دینی مطلق و ... که این ها حکایت خاص خودشان را دارند.

درست است که پای مبلغان مسیحی در میان است، اما مگر در طول تاریخ مبلغان مسیحی فعال نبوده اند؟ آیا جز این است که برخی سوء عملکردها ، تنگ نظری ها و تفسیرهای سختگیرانه از اسلام و عرصه را به نام دین بر جوانان تنگ کردن، باعث این وضعیت اسفناک شده است؟

همه جوانان که مانند حضرتعالی، مستظهر به آموزه های متقن دینی و ایمان قوی نیستند.
 
با خود اندیشه کنید که اگر بخشی از کارها و تصمیمات و سخنان شما، در رویگردانی برخی جوانان از دین مؤثر بوده باشد، چه پاسخی برای آن دنیای تان دارید؟  

شما به عنوان یک عالم دینی که نگران دین مردم هستید، حتماً نگران آخرت خودتان هم هستید.  
پیشنهاد جدی این است که در این باره به نظر متخصصان جامعه شناسی مراجعه کنید و از آنها بخواهید تحقیقی در این زمینه انجام دهند که سختگیری های صورت گرفته چه اثری بر دینداری مردم و مشخصاً جوانان دارد ؟ و بر همان اساس عمل کنید.  
 
3 - در این کشور، نظام یکپارچه جمهوری اسلامی برپا شده است که تحت نظر رهبری و طبق قوانین مصوب ، اداره می شود. سال های درازی است که ایران از ساختار ملوک الطوایفی دور شده است و این گونه نیست که هر کسی در هر گوشه ای از کشور، قوانین و مقررات خاص خودش را داشته باشد.
 
طبق قوانین جمهوری اسلامی که به فتوای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب تقید به آنها واجب شرعی نیز هست، گروه های هنری مجاز، می توانند با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در چارچوب مقررات موضوعه، در همه شهرهای ایران برنامه های هنری ، از جمله کنسرت برگزار کنند. نیروی انتظامی نیز موظف به تأمین امنیت آنهاست.

بنابراین، نمی توان مردم شهر بزرگ و هنردوستی مانند مشهد را از یکی از مظاهر هنر محروم کرد که تحمیل چنین محرومیتی بر یک جمعیت 3 میلیون و 200 هزار نفری خلاف قوانین لازم الاجرای نظام جمهوری اسلامی است.
گیریم که عده ای از این جمعیت میلیونی، کنسرت دوست نداشته باشند ؛ می توانند نروند.
اگر قرار باشد که در هر شهری، هر مقامی نظر خود را تحمیل کند که سنگ روی سنگ بند نمی شود.
 
«من به بسياري از شما علاقه دارم و ميل دارم كه همه به قانون عمل كنند و همه در جاي خود باشند و چنانچه اين‌طور نباشد،‌ مسئله طور ديگر خواهد شد.(صحيفه امام جلد ۱۴ صفحه ۴۱۵)»
 
4 - این که جناب آقای علم الهدی ، کنسرت را مترادف با بی بند و باری و مطرب بازی دانسته ، بی تردید اهانت به هنرمندان این عرصه است که با حفظ همه اصول شرعی و قانونی، هنر موسیقی را در کشور زنده نگه داشته اند و کنسرت برگزار می کنند.
همچنین اتهام سنگینی است به مسوولان کشور در شهرهای مختلف که کنسرت برگزار می کنند. آیا به نظر ایشان، در سایر شهرهای کشور، نظام جمهوری اسلامی مرتکب بی بندباری می شود؟! بله ، می توان در کنسرتی مرتکب بی بند و باری شد کما این که در نظام بانکی و رانندگی و ورزش و ... هم همین طور است و حتی می توان در سخن گفتن هم مرتکب چنین فعلی شد. ولی آیا می توان همه این ها را موصوف به بندوباری کرد؟!
 
توجه جناب ایشان را به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره موسیقی و مشخصاً کنسرت جلب می نماییم تا در جایگاه نمایندگی رهبری در استان، خلاف دیدگاه های ایشان سخن نگویند:
"هیچ ویژگی غرب ، مرا مبهوت و مجذوب نمی کند . در عین حال ، ویژگی های مثبت غرب را از روی محاسبه ، تأیید می کنم. یکی از آن ویژگی ها ، مقوله موسیقی است . درست است که در غرب ، موسیقی های منحط وجود دارد . اما در همان نقطه از جهان ، از دیر باز موسیقی های آموزنده و معنا دار هم بوده است ؛ موسیقی ای که برای گوش سپردن به آن ، انسان عارف واقف خردمند ، می تواند بلیت تهیه کند ، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی ، از آن لذت ببرد . در غرب موسیقی هایی که گاهی یک ملت را نجات داده و گاهی یک مجموعه فکری را به سمت صحیح هدایت کرده ، کم نبوده است . غرب برخوردار از چنین ویژگی ای نیز بوده و هست." (رهبر معظم انقلاب در بازدید از صدا و سیما و در جمع اهالی موسیقی - 9 مرداد 1375)
 
5 -  قاعده طلایی «حلال محمد حلال الی یوم القیامة و حرامه حرام الی یوم القیامة» چیزی نیست که با نظرات شخصی و حتی به تعبیر امام جمعه محترم مشهد، با دیدگاه های "طلبگی" ، تغییر کند.
موسیقی و کنسرت، فی نفسه حرام نیست مگر این که از حدود شرعی تجاوز کند ، درست مانند این که رانندگی، امری قانونی است مگر این که از سرعت مجاز تجاوز شود.
 
این سخن رهبری را بخوانید: آن چیزی که در اسلام حرام است ، غناست نه موسیقی . موسیقی هر آهنگ و صدایی است که از حنجره یا از وسیله ای ، به یک شکل حساب شده بیرون می آید. (سخنان رهبری پس از اجرای برنامه سرود خوانی در استانداری شیراز - 7 آذر 1366)  
 این سخن رهبری را هم بخوانید: غنا که در شرع اسلام حرام است ، اشاره به شکل ندارد ؛ بلکه اشاره به محتوا می کند . اصلاً وقتی می خواهید دنبال غنا بگردید ، آن آهنگ را از لحاظ شکل مطالعه نکنید تا بگویید حرام است یا حلال است ؛ بلکه آهنگ را به لحاظ محتوا مطالعه کنید . یعنی غنا یک امر محتوایی است ، نه یک امر قالبی. (در دیدار اعضای واحد فرهنگی روزنامه جمهوری اسلامی - 26 بهمن 1360).
 
اگر موسیقی و کنسرت حرام است و نظر ولی فقیه نیز بر حرام بودن شان است، باید در کل کشور به طور کامل ممنوع شود نه در یک شهر خاص. در صدا و سیما نیز باید پخش موسیقی متوقف شود زیرا همان افرادی که کنسرت برگزار می کنند در صدا و سیما نیز می خوانند!
اما اگر حرام نیست، نه آیت الله علم الهدی و نه هیچ مقام دیگری، حق قانونی و شرعی برای حرام کردن "حلال محمد(ص)" ندارد کما این که کسی حق حلال کردن حرام را ندارد.
 
6 - آیت الله علم الهدی ممنوع کردن برگزاری کنسرت را مستند می کند به روایتی درباره مشهد که  "بین الجبلین روضه من ریاض الجنه" و نتیجه می گیرد که  حدود حرم حضرت امام رضا (ع) کل شهر مشهد است نه فقط زیر گنبد حرم مطهر رضوی و سقف رواقها و مساجد آن.
این که این روایت چقدر سندیت دارد، امری تخصصی است که متخصصان باید درباره اش توضیح دهند. اما این که از این روایت نتیجه گرفته شده که نباید در مشهر کنسرت برگزار شود، از عجائب است!
استدلال امام جمعه محترم مشهد، بر دو پایه استوار است:  
- کل مشهد حرم امام رضا(ع) است  
- کنسرت یعنی بی بند و باری
و نتیجه گرفته که در حرم که نباید مرتکب بی بند و باری شد!
 
در این باره می توان گفت که اگر کل مشهد، حرم مطهر فرض شود، نباید کلی کارهای دیگر نیز در مشهد انجام داد و باید کلی جاها تعطیل شود و کنسرت فقط یکی شان است: از اماکن ورزشی مانند زمین های فوتبال و استخرها گرفته تا دستشویی و حمام های خانگی و عمومی؛ حتی کسی نباید در صدا و سیمای خراسان رضوی نیز موسیقی ضبط کند چرا که -طبق اظهار نظر امام جمعه- داخل حرم است!
چنین استدلالی ، عقلاً مطرود است.
گذشته از این، کنسرت، همان طور که پیشتر نیز گفتیم، بی بند و باری نیست و این فرض نیز مانند فرض قبلی، نادرست است.
 
بنابراین، اتفاق افتادن امری مشروع و قانونی در شهری که مردمانش مانند همه مردم دنیا، نیاز به موسیقی دارند، نه تنها هیچ حرمتی را هتک نمی کند بلکه به مردم و جوانان این اجازه را می دهد که در مجاورت حرم مطهر، خواسته هایشان را تحقق بخشند و لذت مشروع ببرند.
 
با این اوصاف از ایشان انتظار می رود به خاطر دین هم که شده، اندکی با خود خلوت کنند و ببینند که این سخت گیری بر جوانان مشهدی، آن هم به اسم دین و حرم و امام رضا(ع)، آیا آنان را به دین و حرم و امام رضا(ع) نردیک تر می کند یا دورتر؟!
 
7 - متهم کردن کسانی که خواهان تحقق یک حق قانونی و شرعی در شهرشان هستند به همدستی با دشمنان و مشخصاً به همدستی با آلمان، رویکردی غیرمنصفانه است که از امام جمعه ای که باید متصف به وصف "عدالت" باشد بعید است.  
 البته که برگزاری کنسرت در "گوشه ای از مشهد" ، ربطی به آلمان ندارد ولی آیا برگزاری کنسرت در "گوشه ای از مشهد" به مردم این شهر نیز ربطی ندارد که آقایان بر اساس سلائق خاص خودشان درباره شان تصمیم می گیرند و مردم را از حق قانونی و شرعی شان محروم می کنند؟
   
بعد از تحریر:
تصور کنید که اگر پیامبر اعظم حضرت محمد(ص)، می خواستند اسلام را با سخت گیری بر مردم عرضه کنند ؛ آیا در چنان فرضی دین اسلام از محدوده مکه خارج می شد؟! 
برچسب ها: علم الهدی ، موسیقی ، کنسرت
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۳۰۱
غیر قابل انتشار: ۳۵۵
مجيد
Germany
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
43
1598
عالي
حرف حق جواب نداره
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
اگر در رویگردانی جوانان از دین سهیم باشید، چه پاسخی برای آخرت تان دارید؟


"" خیلی جالب بود . من یک جوان ایرانی هستم . و میگویم طوری نکنید که انقدر سختگیری های بیش از حد برای جوانان در اجتماع درست نمایید که جوانان و نوجوانان به سمت های دیگر و دین های دیگر بروند و در طولانی مدت نتیجه برعکس آن هدف ما باشد .
تعادل در هر چیز از واجبات است .
طوری نکنید که طوری شود ملت فکر کنند طوری شده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
از ایشان بپرسید کجای اسلام و طبق کدام روایت وام 35 میلیونی بانک را باید 97 ملیون پس داد بجای این ایرادهای بیخود ربا خواری را ریشه کن کنید تا فقر مادی و فرهنگی هم ریشه کن شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
فراموش نکنیم ایشات دستور دادند که نقاشی های شاهنامه از دیوارهای اطراف میدان فردوسی که ظرف یکسال کشیده شده بود ظرف یک شب با رنگ سفید پوشیده شود.
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
20
1056
چیزی که الان خیلی باید به آن توجه کرد این است که :
دین را ، نه برگزاری یک کنسرت موسیقی در یک سالن در گوشه ای از یک شهر در یک ساعت مشخص، که "سخت گرفتن بر مردم به نام دین" ، به خطر می اندازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
یعنی عالی بود این جمله
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
15
971
درود بر این نویسنده با این متن زیبا و منطقی
آقای علم الهدی شما چرا مدعی ولایتمداری هستی ولی در عمل خلاف انرا عمل می کنی؟ تا کی مردم را از دین گریزان و بدبین می کنی؟
بهتر نیست بجای اظهار نظر در خصوص حجاب و موسیقی و ... به خطر دروغ ریاکاری، دزدی و فساد اشاره کنی؟ آیا جامعه ما از اینها رنج می برد یا از موسیقی؟!!
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
احسنت .
عبدلی
United States of America
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
33
829
وظیفه اصلی شما این است که کشتی خودت را سالم به ساحل اخرت برسانی جوانان امروز هم اطلاعات دینی
ومذهبیشان از شما بیشتر است وهم اطلاعات علمی .نیازی به قیم ندارند.والسلام نامه تمام
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
برادر جو نده دیگه. اطلاعات دینی ما جوانان از یک آیت الله که بیشتر نیست اما تلقی ایشان از دین را ممکن است ما نپسندیم. اگر ایشان را سخت گیر می دانیم خودمان هم جو گیر نباشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
16
687
جای هیچ بحثی رو نذاشتی .... جدیدا زیاد حرف دل مردمو میزنی ....بازم ممنون
ناشناس
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
14
589
احسنت به نویسنده توانا
دکتر ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
13
706
اقای علم الهدی شما باعث دوری من از دین شدید. چه پاسخی دارید؟
طالبان و داعش صدها هزار نفر را از دین بری کردند شما دیگر این کار را نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
و همین طور باعث دوری من.
البته تنها هم نیستید... خیلیها که مثل شما فکر میکنند و مثل شما عمل میکنند، مرا که اتفاقا نماز خوان و قران خوان هم هستم، دلزده میکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
8
496
خدا قوت عصر ایران. واقعا درمانده ایم از پاسخ به این مسائل به ظاهر کم اهمیت
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
11
402
طیب الله عصرایران
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
14
539
ممنون از عصر ایران عزیز
من یک مشهدی هستم و هیچ علاقه ای به ایشان و تفکراتشان ندارم.
به نظر من مردم باید در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کنند.
عدم شرکت مردم نتیجه اش به این شکل خواهد شد.
جالب اینجاست که صدا و سیما و رسانه های حکومتی در مورد انتخابات مجلس خبرگان زیاد اطلاع رسانی نمی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
370
عالی بود عصر ایران ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
347
احسنت عصر ايران مثل هميشه عالي بود
مهران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
6
533
نمیدانم حاج آقا در موارد دیگه چرا اینقدر سخت گیری نمی کند و فریاد وا اسلاما سر نمیدهد مثل اختلاسها مثل بیکاری مثل دروغ مثل ریاکاری مثل خودفروشی برای لقمه ای نان مثل حراج ناموس شیعه در دبی و ......
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
400
مستدل و منطقی ! گر چه من خودم که یک صاحب نظر حوزوی هستم هیچ نوع موسیقی را گوش نمیدهم ؛ ولی این یک امر شخصی است و با امور اجتماعی که فلسفه خاص خودش را دارد متفاوت است.
حامد مشهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
12
488
جناب آقاي اعلم الهدا ، من بچه هياتي مشهدي بودم و جبهه و جنگي و مجروح جنگ كه در 13 سالگي به جنگ رفتم و از 11 سالگي بسيجي بودم و در كوچه ها تا صبح نگهباني ميدادم . آگر بگويم شما و هم فكران شما باعث شديد من نسبت به دين و باورهاي ديني و انقلاب سست شوم جوابش را شما و همفكرانتان ميدهيد؟
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
375
عصر ایران جان،دلت خوشه ،به نظرت ایشون اصلا از درد دل و مشکلات جوانان خبر دارن؟؟؟؟؟؟
ایمان از مشهد
Netherlands
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
9
380
سلام، من بچه شیعه ام و اعتقادات مذهبی دارم و زیاد هم اهل کنسرت نیستم ولی فکر کنم اگر کنسرت ها تو مشهد برگزار بشه و نه تو چناران و گلبهار که رفت و آمدش برام سخته, سالی یک بار برم کنسرت ولی الان هر بار که صحبت کنسرت میشه ذهنیت کاملا منفی و از آقای علم الهدی پیدا می کنم. این در مورد سایر دوستانم هم صدق میکنه. بابت نوشته شما هم که حرف دل اکثر مردم مشهد هست متشکرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
6
269
عالی
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
6
325
دخالت دراموري دران تخصص نداريم سر منشا تمامي مشكلات جامعه ميباشد مگر دراين كشور اسلامي كه ولايت فقيه دارد وناظر بر سياست هاي كلي نظام هستند فتوا درامور موسيقي بر عهده امام جمعه ميباشد مگر وزارت ارشاد زير نظر سياستهاي نظام نميباشد دخالت افراد درامور غير تخصصي ولو ازروي دلسوزي باعث تداخل در امور كشور شده است قبول كنيم دين گريزي جوان امروزي به علت تند روي افراد غير متخصص وغير مسول ميباشد وعدم رعايت تخصص درامور كشوري باعث ضربات جبران ناپذيري بر پيكره كشور ونظام وارد كرده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
254
دست مریزاد. الحق که درست گفتین . ای کاش ...
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
314
اینجوری که ایشون میگن تمام بانک ها هم باید تو مشهد تعطیل شه دیگه چون ربا خورن..... خدایا ببین تو سال 93 تو قرن 21داریم درباره چیا حرف میزنیم هه
ناصر هشترودی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
303
شما به اخرت ما کاری نداشته باشید این دنیای ما درست کنید دیگر جهنم و بهشت دست شما نیست بلکه دست خداست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
6
240
آفرین بر قلم توانای نویسنده
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
227
چه تحلیل جالبی .عجیبه که نهادهای رسیدگی به رفتاروگفتارامامان جمعه ترتیبی نمیدهندکه شغل برازنده ایشان رابرایشان بدهند.چون به نظرنمیرسدکه چنین برخوردهاجزو سیاستهای نهادسیاستگذاری امامان جمعه باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
222
احسنت... به قدري جامع و محكم نوشتيد كه چيزي براي اضاقه كردن ندارم.... فقط اينكه ايشان خود بهتر ميدانند ولي سياست چيز ديگريست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
404
20
برگزار نشدن کنسرت کافی نیست.باید فعالین موسیقی و افرادی که موسیقی گوش میدهند محاکمه شوند.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
داعش و طالبان هم نظری مثل شما دارند احیانا شما هم از اون دارو دسته هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
چطوري داعشي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
549
12
هر کس از دین دور میشه از کشور خارج بشه.اینجا جای موسیقی گوش کردن و کنسرت رفتن نیست...
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
شما امکاناتش رو فراهم کن ما هم میریم
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
شماعقایدتون مثل داعشه.عزیز من اینجا ایرانه.مهد فرهتگ و تمدن. شما با فرهنگ مخالفید میتونید برید عضو داعش بشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
برادر جان شما هم می توانید به داعش ملحق شوید چون ایران جای افراطی بازی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
اخه اینجوری نیست که هرچیزی که با عقاید شما اقلیت افراطی سازگار نیست بسطش میدین به کل ایران اگه اینجوریه که شما اول باید ازین کشور برین چون در اقلیتین اقایون موسیقی ستیز - جالبه هرچیزی که با اصل روحیه بشری سازگاره شماها باهاش مخالفین خیلی جالبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
تو كي هستي كه براي مردم ايران تصميم گيري مي كني اجنبي؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
548
15
ما انقلاب کردیم که موسیقی حذف بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
کوچولو! شما چند سالته؟؟ انقلاب کردیم که موسیقی حذف بشه!! احتمالا زمان انقلاب هنوز بدنیا نیامده بودی و شعارها و خواستها انقلاب رو نمی دونی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
مگه مملکت ارث باباته؟ شما خارج شین ما میخوایم موسیقی گوش کنیم
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
ما هم رای دادیم که افراطی گری حذف شه !!!!
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
200
چه پاسخى براى اخرت تان داريد وقتى جوانان را از تفريح محروم مى كنيم و بانى اعتياد جمع كثيرى از انها مى شويم
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
259
جناب علم الهدی بمب های المانی بامیگ های روسی بر سر رزمندگان ما فرود می امد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
آفرين، مثل اينكه يادشون رفته كه 90% سلاح هاي عراقي ها سلاح هاي شوروي سابق و سلاح هاي روس بود و 90% سلاح هاي ايران سلاح هاي آمريكايي... امان از دست سياست و بازي هاي سياسي.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
122
نظر روانشناسان و جامعه شناسان در رابطه با شادی و کنسرت چیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
160
روانشناسان میگویند در کشور شادی کم است
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
427
12
سلام علیکم...بیش از نیمی از حرف های شما مغالطه بود که اگر موافقت خود را اعلام کنید بنده به عنوان کارشناس دینی و استاد دانشگاه به آنها در متنی مجزا خواهم پرداخت...به شرط اینکه قول دهید مطلب را تحت عنوان خبری مجزا در سایت منتشر کنید...نویسنده عزیز باور کنید مرگ و قیامت و حسابرسی اعمال حق است...التماس دعا
عصر ایران سلام
زیر همین متن ارسال فرمایید تا منتشر شود. حتماً از تضارب آرا استقبال می کنیم و اگر مطلب درخوری باشد ، در یک پست مستقل ، منتشر می کنیم.
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
آقاي كارشناس عزيز.ما مرگ،قيامت،حسابرسي اعمال و خيلي چيزهاي ديگر رو قبول داريم اما چرااصرار داريد كه حتما بايد شما رو باور كنيم .بهتر نيست مقداري هم شما بقيه رو باور كنيد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
شما نویسنده گرامی و کارشناس دینی مطمئنی به خودت درباره اعمالت دروغ نگفتی و هیچ ایرادی در کارت نداری که فقط نگران موسیقی هستی و به عنوان مسول درحوزه دین مسائل دیگری مثل نهادینه شدن دروغ و غیبت و .... درجامعه حل شدن و فقط موسیقی مونده
یک کنسرت سرجمع در دو یا سه نوبت اجرا میشه 12000 نفر میبینن در تلویزیون و کلا رسانه یک مسول یا مجری دروغ میگه و میلیون ها ایرانی اون رو میبینن و از این مقدار حداقل 1میلیون نفر پی به دروغ می برن و به راحتی تبلیغ دروغ گویی میشه شما تاحالا رفتی جلوی یک رسانه و تحصن کنی برای دروغ گوییش و یا مصلحت حکم میکنه اونها رونادیده بگیریم و دنبال موارد ساده تر بگردیم اصلا شما نمیخواد مقاله ارائه کنی گناهان کببره رو ذکر کن همین و در ادامه اش بگو چه کارهایی برای جلوگیری از انجام این اعمال ارائه کردی و انجام دادی که حالا دارید نظریه پردازی میکنید و خواب و خوراک ندارید چون موسیقی پخش و کنسرت اجرا می شود
غیرکارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
جناب آقای کارشناس:
طبق کدام روایت وام 35 میلیونی بانک را باید 97 میلیون پس داد (نه در مشهد که در کل ایران)
فقر مالی را حل کنید، فقر معنوی حذف خواهد شد
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
6
241
سلام
يكي از ايشون بپرسه كه آيا نقاره خانه حرم هم جزء حرم حساب ميشه يا نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
7
176
همه كه مثل شما شغل ندارن حقوق داشته باشن اوني كه كنسرت مي زاره هم نياز به پول داره اونم خرج داره اونم ادمه يه لقمه نون ميخواد از ديوار مردم بره بالا؟ همه كه مثل شما نيستن كنسرت يه اشتغاله يه هنره مطربي نيست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
151
چرا بعضی فکر می کنند همه چیز را بهتر از دیگران می دانند.
چرا عادت داریم درباره همه چیز نظر دهیم . چون به شما اچازه داده شده سخنرانی کنید دلیل بر این نمی شود در مورد هر چیزی که می دانید و نمی دانید سخن بگویید. شما اگر کنسرت دوست ندارید می توانید نروید ولی اینطور نیست که چون شما دوست ندارید هیچ کس نباید برود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
365
15
جالبه مسئله امر به معروف و نهی از منکر و حجاب که ارکان اخلاقی جامعه هستن مطرح میشه مدام عده ای میگن عاغا شغل و اقتصاد رو رها کردید به این مسائل پیش پا افتاده رسیدید ؟؟؟؟
خوب خطاب به همون اشخاص :
کنسرت چه دردی از ملت دوا می کنه اصلا قشر ضعیف جامعه پول رفتن به کنسرت رو دارن عایا ؟؟؟؟؟
حالا مشکل شغل و اخلاقیات جامعه حل شده که کنسرت حل نشه واویلا بشه والاااااا کنسرت هم میری با مطرب خانه واقعا تفاوتی نداره با وجود اون اشخاص ضایع و حال .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
معلومه که شما با استفاده از کلمات "عاغا" و "عایا" در کامنتتون جزء چیپ چت ها هستید. برای اظهار نظر در یک مقوله جدی باید رسمی‌تر نوشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
خوب تو نرو كنسرت مگه اجبارت كردن، يه عده دوست دارن برن، تو با بقيه چيكار داري، خوبه ما نذاريم تو بري مسجد عايا؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
5
107
همه متن عالی بود. بند 6 فوق العاده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
152
حاج اقا نظرات افراطي حضرتعالي باعث دوري جوانان از دين مي شود حاج اقا خطر ناك بخدا خطرناك اصلا شما كمتر حرف بزنيد و مصاحبه كنيد به نفع اسلام باور بفرماييد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
89
اگر حوزویان با موسیقی و اجرای زنده ی آن با حفظ شئون لازم، هم چون شعر و شاعری یامثلا نمایش(در قالب تعزیه ، تئاتر و حتی فیلم) آشنایی دیرینه می داشتند،دیگر بسیاری از این حساسیت ها و بد بینی ها شکل واقعی تر ی می یافت.چون همه در زمره ی هنر هستند وبس. مگر در شعر و شاعری، تعزیه،تئاتر و فیلم همه درستی و راستی است و همه هدایت گرانه است؟ بنابراین مشکل درجایی دیگر ریشه دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
389
10
من هم به عنوان يك شهروند ايراني با اقاي علم الهدا موافقم كه هر انساني كه به مشهد مي ايد ارزوهايي دارد كه به مراتب بالاتر از ديدن و شنيدن يك كنسرت موسيقي ان هم از نوع تقليدي است . که براي اجراي ان هم در ديگر مناطق كشور محدوديتي ندارد .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
خود مردم مشهد چه گناهی کردند عزیز؟
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
من که ساکن مشهد هستم. به نظر شما برای شنیدن کنسرت موسیقی باید به استان های همجوار مراجعه فرمایم؟ اگه شما برای زیارت اینجا تشریف می آورید. باید برای رسیدن شما به آرزو هاتون من از این اشتان بیرون برم برای شنیدن موسیقی؟ ممنون
محمدی
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
قربان شما وقدمتان برروی چشم ما مشهدی ها.خوب شما که درشهرخودتان کنسرتتونو می بینید وبرای زیارت به شهرما می آیید این 3ملیون نفر هم حتما بیان شهرشما موسیقی گوش کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
خب این در مورد زائرها درست است ولی خود مشهدی ها چه گناهی دارند که باید از موسیقی که برای کل کشور آزاد است محروم شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
شما با هدف زیارتی می روید اما ساکنین مشهد مگه ادم نیستن انها هم نیاز به تفریح و شنیدن موسیقی دارن ، موسیقی از بدو پیدایش بشر در دل طبیعت ودرو جود انسان از طرف خدا به ودیعه گذاشته و اگر بد بود خداوند این توانایی را که از دل نی و چوب و حنجره انسان آواهای مختلف استخراج بشه و روح ادمی رو تازه کنه نمی آفرید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
این کنسرت ها برای زوار نیست اخوی. برای خود مشهدی هاست که بنظرم اکثرشون فرصت نمیکنن سالی یکبار برن حرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
تعداد منفي هاتو بشمار برادر، بعدش از اين به بعد به اندازه راي خودت نظر بده و به جاي مردم حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
موسیقی علیرضا قربانی تقلیدیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
301
10
یعنی یک نظر مخالف عقاید خودتون رو هم تایید نمی کنین.
متظاهر به دموکراسی
عامل به دیکتاتوری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
تایید نمی کنیم ولی احترام میذاریم و بهش رای منفی می دیم فقط بر خلاف نظر مردم در آخر اونی که دیکتاتوری عمل می کنه همون اقلیت بسیار کوچک شمااست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
3
118
علت دوري و زده شدن جوانان را چرا از خودشان نميپرسيد
همه ميگن بخاطر عملكرد فلان شخص و فلان آقا و...كه خودشون بنام دين مععرفي ميكند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
26
137
خمینی کبیربارها ازاندیشه حجتیه اعلام خطرنموده بودند متاسفانه مروجین همین اندیشه بانفوذ به مراکزتصمیم گیری وبا عملکردناصواب ووارونه جلوه دادن اسلام ضربات عظیمی به اعتقادات ملت بخصوص جوانان واردنمودند نمونه اش هشت سال صدارت دولت مدعی بصیرت وپاکی بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
دوست گرامی به نظرم بعضیا نظرتو نگرفتن اما حق باشماست اما در این مورد بارها هشدار دادن و حالا متاسفانه .....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
92
آفرین با این تحلیل ثابت کردید عصر ایران از کارشناسان مجرب و باسوادی برخوردار است.
حقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
3
73
72 نظر غیر قابل انتشار!!! میدونین علت چیه؟...
خواجه حافظ شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
2
55
چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم
.......که دل به دست کمان ابروییست کافرکیش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
79
چندماه پیش که با چند نفر ازدوستان عازم مشهد مقدس بودیم برای دیدن ارامگاه خیام به نیشابور رفته بودیم بایکی ازهمدانشگاهی های دوره تحصیل مواجه شدیم بعداز احوالپرسی
پرسی سخن ازهردری ادامه داشت ازسایردوستان نیزحرفهائی بمیان امد دوست نیشابوری ما گفت انها سفره خودرا ازما جداکرده اند تعدای به مسیحیت وتعدادی هم بطرف زردشت رفته اند گویا زردشتی ها قبول نکرده اند دنبال مشربهای هندویسم بودند دیگر خبرندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
2
83
برادر عزیز جوانهای مشهد هم نیاز به تفریح دارند قرار نیست شما کنسرتت را توی شهر خودت ببینی وزیارت را بیایی مشهد وبفرمایی نه مشهد نباید کنسرت باشد.
حسين رضائي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
107
سلام حضرت آقاي علم الهدي فكر ميكنند كه هر كسي به اين كنسرت ها ميرود . افراد بي نماز هستند. و يا بايد در تدينشان شك كرد ! نخير برادر ديني اين افراد بچه هاي اين مملكت هستند كه بواسطه مديريت و درايت ماها هيچ تفريحي ندارند. و در طول شايد سال يك چند ساعتي شاد ميشوند. آيا اين مطرب بازي است اين گناه است . يا كه با رانت سرمايه اين مملكت در هشت سال غارت شد و شماها سكوت اختيار كرديد. برادر در جهت قضاوت حرفهاي بنده و حضرتعالي قيامتي است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
90
منطق ایشان یه جورایی مرا به یاد منطق عده ای انداخت که می گویند "ما همه در این دنیا مسافریم پس می توانیم نماز خود را شکسته بخوانیم" !
یک جوون مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
98
سلام
منم یک جوون مشهدی هستم،وقتی مبینم کنسرت ها در شهرهای مجاور مشهد مثل سرخس،نیشابور،قوچان و ... برگزار میشه فقط تاسف میخورم.
عصر ایران حرف دل همه ما جوونای مشهد رو زدی،
به قول یکی از عزیزان ببین تو قرن 21 داریم سر چه مسائلی با هم بحث و گفتگو میکینم بعد توقع داریم پیشرفتی هم داشته باشیم.
کاش این مطلب به گوش اون کسی که باید برسه واقعا برسه و یک تجدیدنظری تو گفتارش داشته باشه.
بخدا ما هم جوونیم،ما هم امام رضا و حرمشو دوست داریم،ولی از قدیم و ندیم گفتن هرچیزی سرجای خودش باید باشه تا ارزش و قرب داشته باشه.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
98
پس با تفاسیر ایشان، پیش درآمدهای ماهور، شور و اصفهان هم حتما ریشه در اروپا دارند. با تفسیرات ایشان می ترسم تا چند وقت دیگر در آوردن هرگونه صدا از خود، جرم محسوب شود.
:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
79
خیلی خوب و عالی نویسنده نوشته دست درد نکند عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
87
نا شناس 12:29 این که نشد جواب که "هر کس از دین دور میشه از کشور خارج بشه.اینجا جای موسیقی گوش کردن و کنسرت رفتن نیست..." این شد صورت مسئله را پاک کردن!!! بهتر بود حساسیت ایشان و شما در زمان احمدی نژاد گل میکرد تا میلیاردها تومان پول و ثروت این مردم به تاراج نمی رفت!!! اقتصاد ویران پایه های یک کشور را مثل خوره میخورد و الا برکزاری کنسرت و رفتن تعدادی افراد به این برنامه ها و کنسرتها هیچ ضرری را متوجه هیچ شخص و کشور نمی کند!!!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
94
اگر آن حديثي كه خوانديد درست باشد در مشهد هزاران كار خلاف مثل تن فروشي دزدي ربا خواري و... انجام مي شود بايد جلوي آنها گرفته بشه نه يك كنسرتي چند نفر مي خواهند اوقات فراغت خيش را پر كنند كه هيچ مفسدي در ان نيست
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
100
متاسفانه این که هرچیزی را به هرچیز دیگری ربط بدن و مانعش بشن بدجوری باب شده تو کشور!

مطمئنا چون دیدن نمیتونن موسیقی رو به فتنه 88 ربط بدن، وصلش کردن به آلمان و جنگ و سلاح شیمیایی و ...!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
94
جناب علم الهدی ..خیرالامور اوسطها .... زیاده روی درهرموردی نتیجه معکوس دارد.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
2
90
برای اینکه ببینید این سخت گیری ها چه نتیجه ای رو مردم و بخصوص جوانان مشهد داشته، کافیه چندتا دوست مشهدی داشته باشید و نظراتشون رو بشنوید!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
72
عالي بود
حیدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
297
10
تا زمانی که امثال شما رسانه ها میخوان برای هویت و نوع نگرش در مشهد تصمیم گیری کننن ما رسانه های خراسان رضوی اجازه برگزاری کنسرت در این شهر رو نخواهیم داد خواه بخواین خواه نخواین
پاسخ ها
همه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
شما عددی نیستی که بخوای کار کنی عمو جوون
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
یاد اون جکه افتادم که میگه: "ما سه تا رو کجا میبرین؟!!!"

باباااااا... قَدَر قدرت! اینکاره!
مصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
من به عنوان یه مشهدی به شما رسانه ای مشهدی میگیم "لازم نیس از جانب 3 میلیون نفر آدم حرف بزنی"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
65
اون جواب شماره 5 یه چیز دیگه بود دمتون گرم!!!
پشیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
94
رویکرد شما و امثالهم باعث زدگی جوانان شده است روز قیامت چه جواب خدا را می دهید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
4
108
همیشه گفته شده میزان رای ملت است درسته؟؟؟
پس مخالفین کنسرت که مشخصا همه از یک جهت فکری خاص هستن زیاد شور نزنن دوره شما زود تر از اونچه فکر میکنین داره تموم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
223
17
آیت الله درست گفته ! شما حرف نزنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
267
10
"نیاز به تفریح دارند و یکی از این تفریحات نیز موسیقی و کنسرت است"
هیمن جمله ی شما مصداق بارز بی دینی است! آقای نویسنده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
چه ربطی به دین و بی دینی داره؟ یکبار دیگه مقاله رو بخون لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
65
56
این جمله واقعا دیگه محشره:
"کسانی که به دنبال برگزاری کنسرت هستند بدانند که حامی و طرفدار آنان آلمانی است که به صدام، تجهیزات شیمیایی داد تا رزمندگان ما را بکشد، و اکنون همان آلمان از برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد حمایت می کند. "
حسین
Germany
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
3
55
سلام بنز آلمان که اشکال نداره!!!!؟ ضمنا عراقیها اون بمبهای شیمیایی را با هواپیماهای سوخو برادر کمونیست بعضیها به سر مردم مظلوم ایران میریخت، راستی زمان جنگ ایشان کجا بودن؟
یعقوب
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
93
9
موسیقی با تفکر عقلانی سازگار نیست.اما نباید بر مردم سخت گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
3
47
عصر ایران عالی بود
ضمنا پیشنهاد می کنم آقای امام جمعه محترم مشهد و سایر ائمه جمعه بیشتر در جامعه بگردند و جامعه را فقط دور و بر خودشان تصور نکنند و حتما و حتما و حتما با جوانان بیشتر حشر و نشر داشته باشند .
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
3
52
همه هنرمندان محترم ایران بایستی علیه اظهارات این آقا شکایت کنند. مگر نه این که ایشان همه را بی بند و بار می نامند. آیا تهمت به دیگران جرم نیست؟ اگه که نیست من دیگه حرفی ندارم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
125
11
عصری خجالت بکش بصیرت داشته باش از انقلاب داری نون میخوری نمکدان میشکنی
مرتضی
Japan
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
48
باسلام. همه ی متن را تائیدواز آن حمایت می کنم. به عنوان یک معلم موضوع گرایش نوجوانان وجوانان را به مسیحیت راازنزدیک شاهدم. آقایان برای یافتن خطاکار راه دور نروید! درون خود رابنگرید! همین افکارخطرناک است که خالق پدیده هایی چون داعش است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
4
26
همه که آن قدر قدرت تمیز و تفکیک ندارند که بتوانند خطای احتمالی منادیان دین را از اصل دین، تفکیک کنند.
احسنت
کیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
2
50
با سلام به نویسنده ازاد اندیش و درود به هموطنانی که نظر دادند روی سخن من با اقای علم الهدی است جناب استاد ایا بی بند و باری فقط موسیقی است ؟ دزدی و چپاول بیت المال بی بندباری نیست ؟راستی چند نهاد و ... در شهر شما وجود دارد که قربت الی الله مالیات نمیدهند ؟ اینها بی بند وباری نیست ؟ من نمی دانم چه خاصیتی در شادی جوانان وجود دارد که تا صحبتی از گرفتن مالیات و .. پیش می اید سریعا به ان گیر میدهند؟ استاد اهل دغدغه دیگر زمان ان گذشته که شما متکلم وحده باشید مردم دارای قدرت تحلیل هستند ...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
106
10
درود بر عصر ایران که نظر مخالف رو انتشار نمیده
آخه آقایون خوبه که آیت الله گفته ما با موسیقی مشکل نداریم بعد میری نظر رهبری رو نسبت به موسیقی به عنوان سند میاری
ولی خدایی آقایون شما که کنسرت میرین البته نه همه کنسرت ها بی بندباری نیست دختر پسر با هم قاطی نمیزنن .
این که شما میگی جوون ها تفریح میخوان مگه آیت الله گفته ما با تفریح مخالفیم منظور ایشون صرفا جهت اطلاع تفریح نبوده بی بندباری بوده
ناشناس
United States of America
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
3
62
اگر کل مشهد، حرم مطهر فرض شود، نباید کلی کارهای دیگر نیز در مشهد انجام داد و باید کلی جاها تعطیل شود و کنسرت فقط یکی شان است: از اماکن ورزشی مانند زمین های فوتبال و استخرها گرفته تا دستشویی و حمام های خانگی و عمومی
احسنت
فرزاد
United States of America
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
143
8
سلام / نظرات ایت الله علم الهدی بسیار از سر دلسوزی است. من ارادت خاصی به ایشان دارم و به عنوان یک شهروند مشهدی دارای اصالت با نظر ایشان برای اجرا نشدن کنسرت در شهر مقدس مشهد بسیار موافقم. چون این تجربه ثابت شده که ابتدا با یک کنسرت معمولی شروع میشه، بعدش میشه خوانندگی زنان و بعدش رقص زنان که در تهران شاهدش هستیم، در پایتخت معنوی ایران نباید شاهد چنین مسایلی باشیم / اما از یک طرف باید به فکر تفریح جوانان و ایجاد نشاط اجتماعی بود که متاسفانه مسولین امر در این دولت فقط به فکر ترویج موسیقی و گاهی اوقات فحشا هستن. نه تفریحات سالم / ببخشید، یا علی
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
6
56
سلام آقا احسنت با این متنت حرف دل همه مشهدی ها رو زدی حتی خادمی امام رضا
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
40
29
با سلام و تشکر برای مطلب منطقی و عاقلانه.اصلاً نه تنها مشهد بلکه تمام عالم محضر خداست وگناه در آن جایز نیست
بحران سیاسی کره جنوبی ؛ کار رئیس‌جمهور موقت هم به استیضاح کشید حضور صدها بابانوئل در مترو مسکو (فیلم) فرمانده سپاه بوشهر : دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی، زنان را هدف قرار داده است دستور پخت یک شام اسپانیایی خوشمزه با 6 عدد ران مرغ (فیلم) ورود بانوان به ورزشگاه دوباره ممنوع شد! کاهش دوباره نرخ بهره در بانک های ترکیه یادداشت عراقچی در روزنامه چینی: فصل جدیدی از همکاری راهبردی بین ایران و چین آغاز می‌شود لحظه وقوع تصادف عجیب؛ خودروی سواری از کنترل خارج شد (فیلم) انفجار خانه‌ در یزد با سه کشته و ۶ مجروح ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس)