۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۹۰۷۸۹
انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۱-۰۱-۱۳۹۴

سناتور آمریکایی: باید ۳ روزه تاسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کنیم


تام کاتن سناتور تندروی آمریکایی مدعی شد که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند توانایی هسته‌ای این کشور را فلج کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از یو اس ای تودی، تام کاتن سناتور جمهوریخواه و تندروی آمریکایی که بانی نامه به مقامات ایران نیز است در اظهاراتی گفت که حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای به گونه‌ای که باعث یک جنگ گسترده نشود می‌تواند در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای موثر باشد.

سناتور ایالت آرکانزاس به یو اس ای تودی گفت: تواناییهای نظامی آمریکا حیرت آور است. حملات هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای سوریه و عراق و اظهارات خود باراک اوباما راجع به گزینه نظامی نشان می‌دهد که بمباران تاسیسات هسته ای ایران می‌تواند کاملا موثر باشد.

کاتن از مخالفان اصلی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 است و مدعی است که آمریکا امتیازات زیاد و خطرناکی به طرف ایرانی واگذار کرده است.

موضعیگیریهای اخیر تام کاتن از جمله نامه اخیر وی به ایران که در آن گفته شده رئیس جمهوری بعدی آمریکا توافق احتمالی هسته‌ای را لغو خواهد کرد با واکنش تند مقامات کاخ سفید و همتایان وی در کنگره مواجه شده بود.

نماینده جمهوی‌خواه مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه نیز بیان اینکه بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران چند روز وقت می‌گیرد گفت جنگ با ایران شبیه جنگ عراق نخواهد بود.

کاتن به برنامه رادیویی «واشنگتن‌واچ» گفته بود اقدام نظامی علیه ایران مانند جنگ سال 2003 عراق نخواهد بود و در عوض مشابه بمباران چهار روزه عراق در سال 1999 خواهد بود که به دستور «بیل کلینتون» انجام شد.
برچسب ها: آمریکا ، سناتور
ارسال به دوستان
حادثه معدن طبس/ پزشکی قانونی: هویت ۲ نفر به دلیل سوختگی نامعلوم است رقابت ستاره‌ها بر روی آب؛ قایق‌های لوکس ورزشکاران مشهور حضور در یکی از هنرستان‌های تهران ؛ اقدام جالب وزیر ارشاد در روز اول مهر هلال احمر: ۱۷ کارگر معدن همچنان محبوس هستند اجساد متوفیان حادثه معدن طبس به زادگاه‌شان منتقل می‌شود هشدار جدی گاریدو؛ افشای ترکیب پرسپولیس خط قرمز سرمربی تهران تا سه‌شنبه گرم؛ آخر هفته کاهش دما دارد سقوط آزاد حسینی؛ کابوس آبی‌ها در دروازه راه حلی برای والدین ؛ اگر فرزند شما هم از مدرسه فراری است تمامیت‌خواهی نکونام؛ استقلال را به ورطه بحران کشاند بازنده این قصه جنایی - معمایی کیست؟ رئیس کل بانک مرکزی: رمزارز و هوش مصنوعی در دستور کار بانک مرکزی است فرزند رئیس جمهور سفرش به نیویورک را تکذیب کرد حادثه تلخ در اولین روز مدرسه / ریزش سقف کلاس در ارومیه / مصدومیت 2 دانش‌آموز لیونل مسی به دنیای سینما قدم گذاشت؛ راه‌اندازی کمپانی تولید فیلم