۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۹-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۶۶۲۲
انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۹-۰۲-۱۳۹۴

از شعبان جعفری تا شعبان بی مخ

وی زورخانه دار و باستانی کار ایرانی بود که بیشتر به خاطر حضورش درحرکات سیاسی به خصوص در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲شهرت داشت.
عصر ایران- خطرات شعبان بی مخ در کتابی تحت عنوان "خاطرات شعبان جعفری"  به قلم هما سرشار در نشر ثالث منتشر شده است.

شعبان جعفری متولد 1300درتهران، درگذشت 28مرداد 1385 در سنتا مونیکا کالیفرنیا است. در میان مخالفانش مشهور به شعبون بی‌مخ یکی از نام‌های جنجالی تاریخ معاصر ایران و از بازیگران اصلی کودتای28مرداد بود. وی زورخانه دار و باستانی کار ایرانی بود که بیشتر به خاطر حضورش درحرکات سیاسی به خصوص در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲شهرت داشت. وی از اوباش بنامِ تهران بود.




وقتی در جوانی با هیکل ۱۵۰کیلویی‌ اش شروع به چرخیدن می‌کرد، لحظه به لحظه سرعت چرخش خود را بیشتر و بیشتر می‌کرد؛ چنان‌ که تشخیص اعضای صورتش سخت می‌شد. او رفته‌رفته که معروف‌ تر می‌شد، بیشتر مورد توجه سیاسیون قرار می‌گرفت و در دوران پرالتهاب ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ مورد توجه گروه‌ های مختلف قرار گرفت. او از شنیدن پسوند «بی‌مخ» لذت وافر می‌برد و این لقب را با قدرت و شجاعت همسنگ و معادل می‌دید.

این کتاب در 484 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان در نشر ثالث به چاپ مجدد رسیده است.

ارسال به دوستان
احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟