۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۰۰۲۰
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۰۰۲۰
انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۴

بخشنامه جدید درباره "چراغی که به منزل رواست..."

بالأخره بعد از سال ها، مطالبه عمومی مردم ارج نهاده شد تا آن طور که مردم همواره می خواستند و می خواهند، کمک هایشان به فقرا ، فقط و فقط در داخل کشور صرف شود.
عصر ایران - ایرانیان، بی هیچ تعارفی مردمی خیّر هستند و تا جایی که برایشان میسر است از کمک به مستمندان دریغ نمی کنند. در همین ماه های اخیر تنها در فضای اینترنت، مشکل نیازمندان بسیاری با کمک هموطنان انساندوست حل شده است و این روحیه و روند، همچنان پابرجاست.

در این میان، یک باور در میان اکثر مردم ایران رواج دارد که اولویت کمک رسانی به نیازمندان، با ایرانیان مستمند است و در شرایطی که کشورمان پر است از فقرایی که گاه نان شب هم ندارند، نباید منابع کشور را صرف فقر زدایی در خارج کشور کرد.

این باور، البته جدای از منطق ملی، پشتوانه دینی هم دارد چرا که در آموزه های مذهبی نیز تأکید شده است فقرزدایی با مکانیزم هایی مانند زکات بهتر است که از نزدیکان شروع شود.

یکی از انتقادات جدی مردم ایران به وسیع ترین شبکه امدادرسانی اجتماعی کشور، یعنی کمیته امداد امام خمینی، همواره این بوده است که این کمیته، اولویت ها را از یاد برده است و به جای تمرکز بر روی داخل کشور، منابع مالی این نهاد را در شعب خود در خارج از کشور هزینه و به فقرای کشورهایی مانند افغانستان، عراق،لبنان، کومور و... می بخشد.

این انتقاد، البته کاملاً بجا بود و اتفاقاً یکی از علل کاهش اعتماد مردم به کمیته امداد در سال های گذشته، عدم توجه مدیران کمیته امداد به این انتقاد فراگیر مردمی بوده است.

مردم می گفتند که پول خود را در صندوق های صدقه می اندازند یا از طریق سیستم بانکی به حساب کمیته امداد واریز می کنند تا صرف رسیدگی به امور فقرای داخلی شود و راضی نیستند این پول ها در خارج از کشور صرف شود.
 
فروردین امسال، رییس کمیته امداد تغییر کرد و با خروج مؤتلفه ای ها از این نهاد -که به طور سنتی در آن بودند- پرویز فتاح ریاستش را عهده دار شد.
اکنون خبر می رسد که فتاح بخشنامه ای را صادر کرده که پاسخ به مطالبه عمومی درباره فعالیت های کمیته امداد در خارج از کشور است.

طبق این بخشنامه، دو اتفاق مهم در شرف رخ دادن است: اول آن که تمام کارمندان ایرانی شاغل در شعبه های خارجی کمیته امداد باید به کشور بازگردند. حضور این کارمندان در خارج کشور ، مسلتزم هزینه ای فراوانی برای کمیته امداد است چرا که هم حقوق خود را به ارز خارجی دریافت می کنند و هم خدمتی که ارائه می کنند متوجه خارجی هاست.

دومین مورد نیز به قطع جریان نقدینگی از ایران به سمت شعب خارجی کمیته امداد مربوط می شود. طبق دستور فتاح، اگر کشوری می خواهد کمیته امداد در آن فعالیت کند، نباید چشم انتطار ورود پول از ایران باشد بلکه ساختار ایجاد شده توسط کمیته امداد در خارج از کشور، صرفاً با پول جمع آوری شده در همان کشورها نیازمندان آن کشور را پوشش خواهد داد.

طبق برخی آمارها، سال گذشته، تنها در لبنان، معادل 25 میلیون دلار از مردم لبنان برای کمک به فقرا توسط کمیته امداد جمع آوری شده است. بر اساس دستور جدید، ریالی بیش از آنچه خود مردم آن کشورها کمک می کنند، به آن کشورها ارسال نخواهد شد و تمام بودجه کمیته امداد و کمک های مردمی ایرانیان، فقط و فقط صرف فقرای داخل کشور خواهد شد.

این رویکرد از سه منظر قابل ارزیابی است. اول آن که شکل شرعی کار رعایت شده است زیرا صرف صدقه در جایی خارج از نیت صدقه دهنده جایز نیست.
دوم این که منافع تصمیم جدید به جیب مستمندان ایرانی می رسد و سومین وجه کار این است که بالأخره بعد از سال ها، مطالبه عمومی مردم ارج نهاده شد تا آن طور که مردم همواره می خواستند و می خواهند، کمک هایشان به فقرا ، فقط و فقط در داخل کشور صرف شود چرا که چراغی که به منزل رواست، به مسجد حرام است، چه رسد به کومور و لبنان و جاهای دیگر؟!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۱۳۴
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
6
477
خدا رو شکر بالاخره یکی به خواسته مردم توجه کرد
پاسخ ها
هدهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
چه تضمین قانونی وجود داره که این بخشنامه اجرایی بشه؟ چه کسی کنترل و نظارت می کنه؟ آیا به مردم گزارش داده می شود؟ چگونه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
379
این تغییر در سازمان تامین اجتماعی هم باید رخ دهد.... مردم می خواهند پولی که به بیمه می دهند صرف خودشان شود ، بیمارستان ساخته شود و ... نه اینکه شرکتهای مالی عریض و طویل تحت نام شستا که خدا فقط می داند که چند شرکت است ساخته شود
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
205
به خدا هر وقت که به نظر و رای مردم احترام گذاشته شده آثار پر خیر و برکت آن خیلی سریعتر از اونی که تصور بشه خودشو نشون داده.کاش همیشه به نظر مردم ارزش بذارن.من خودم یکی از افرادی بودم که طی چندین سال گذشته به همین دلایلی که گفتید یک ریال هم به صندوق صدقات نمیریختم چون واقعا بهم برمیخورد که ببینم تو کشور خودمون این همه مستمند داریم بعد کمیته امداد پول مردم رو ببره بده به مردم افغانستان و عراق و سایر جاها.ولی با این رویکرد مسولین کمیته امداد دیگه با خیال آسوده صدقات خودمو به صندوقهای این کمیته میریزم.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
268
43
با درود بي‌كران

اگرچه مطلبي كه نوشته بوديد به جا و منطقي است و شكي نيست كه منظور و نيت صدقه دهنده بايد رعايت شود، با اين حال سخن من با آن دسته از خيريني است كه به مستمندان ديگر كشورها به ديده بيگانگي و غربت مي‌نگرند.
عزيزاني كه بعضا مبالغ زيادي را براي امور خير هزينه مي‌كنند اما با شرط و شروط فراوان، عملا نيت پاك خود را به مقاصد دنيوي آلوده مي‌كنند. متاسفانه در سالهاي اخير، ضديت با مردم ديگر كشورها رواج فراواني يافته است كه البته بي شك سياست‌هاي ما نيز در اين ميان دخيل بوده است. با اين حال سوال من از دوستان خير و نيكوكار آن است كه آيا ما در انتخاب محل تولد خويش نقشي داريم؟ آيا به هنگام تولد مورد نظر سنجي قرار مي‌گيريم كه دوست داريم متولد عراق و افغانستان باشيم يا ايلات متحده و اروپا؟ پس چرا ميان مردمان تفاوت قايل مي‌شويم؟ چرا فراموش مي‌كنيم كه بني آدم اعضاي يك پيكرند؟ چرا فراموش مي‌كنيم كه "لا تبطلوا صداقتكم بالمن و الاذا"؟؟؟
دوست محترم نگارنده، به عنوان كسي كه بارها در حد توان به مستمندان و نيازمندان كمك كرده ام و البته از اين بابت، خدا را شاكرم كه امكان درك لذت كمك به همنوع را هرچند مختصر و محدود برايم فراهم كرده است، لازم است به اطلاعتان برسانم كه از آنكه كمك من به دست ناتوان يا مستمندي در هر جاي جهان برسد، نه تنها ناراحت نخواهم شد، كه از شادي در پوست خود نخواهم گنجيد. اما آنچه كه اعتماد مرا خدشه دار مي‌سازد، رسيدن كمك‌هاي من به دست گروه‌هاي سياسي خاصي است كه نه مستمندند و نه منفعتي براي من دارند.
اميدوارم كه اين نظر را منتشر كنيد (كه البته بر اساس سياست سانسور، بعيد است)، اما من و بسياري ديگر از هموطنانم از اينكه در جايي از دنيا مشكل نيازمندي با كمك ما حل نشود، نه دلخور و نه بي‌اعتماد نخواهيم شد. لبنان، غزه، عراق، افغانستان، كومور يا هرجاي ديگري، محل زندگي انسان‌ها است و تفاوتي ميان انسان ها نيست. نارضايتي از آن است كه كمك‌ها خرج گروه هاي سياسي در ديگر كشورها و يا گروه‌هاي شبه نظامي شود و به نحوي، انگيزه خير خيّرين، بازيچه مناسبات سياسي شود. لطفا اگر به نارضايتي مردم مي‌پردازيد، بدانيد كه علت اصلي نحوه هزينه‌كرد كمك‌ها است، نه محل هزينه كردن آنها...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
محل هم واسه ما مهمه. فقط داخل کشور .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اگه ما خود کشور کاملا بهره مندی بودیم حرفتون درسته! اما خود من نیازمندان زیادی را میشناسم که وضعشان بهتر از بدترینهای مردم افغانستان یا....نیست.انشاا... روزی که فقر رادر کشور ثروتمند خودمان ریشه کن کنیم به فقرای دیگر کشورهای دنیا با اشتیاق کمک میکنیم.
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
حرفتون در مورد سوء استفاده برای مقاصد سیاسی درسته. در مورد کمک به همه ی مردم دنیا، تا به حال فکر کرده اید که چرا به مردم کومور کمک میشه، ولی مثلا به مردم هند کمک نمیشه؟ نکته ی این کمک ها، دیدگاه سیاسیه. ضمن اینکه بهتر نیست اول به وضعیت جامعه ای که توش زندگی میکنید رسیدگی بشه تا من و شما و خانواده مون از وضع خراب همین جامعه مون صدمه نبینیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
جناب بهزاد دولتهای آن کشورها و مردمشان برای فقرای کشور ما چه کردند ؟ من فکر میکنم هر حکومت باید اول در فکر مردم سرزمین خودش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ضرب المثل چراغی که در خانه رواست در مسجد حرام است برآمده از قران و احادیث معصومین است. در قران به صراحت امر به کمک به فقرا و در درجه اول به بستگان فقیر و بعد به سایرین داده است. بلکه در صورتیکه در داخل کشور فقیر نداشته باشیم و یا میزان کمکها از میزان مورد نیاز فقرای کشور بیشتر بود کمک به سایر کشورها ایرادی ندارد. حتی در مورد زکات فطره نیز موکدا تاکید میشود که صرف فقرای همان شهر شود و در صورت نبود فقیر به شهرهای همجوار داده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ما ایرانی هستیم. شما رو نمیدونم اهل کجایید که سنگ دیگران رو به سینه میزنید ما در طول تاریخ حامل فرهنگی ایرانی بودیم که گفته چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
آراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
5
155
آی گل گفتی، من که خودم سالهاست که به کمیته امداد کمک نمیکنم و کمک های البته ناچیزی را برای موسسه محک واریز میکنم، شاید با این تغییر رویکرد در آینده در صورت اثبات روش مناسب کمک رسانی کمیته امداد قابل اعتماد تر باشه، به امید روزی که در هیچ جای دنیا فقر نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
"در صورت اثبات" رو خوب گفتی آراد عزیز
آرمين
Spain
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
96
درود وكاش درباره ساير موارد هم اينگونه مي انديشيدند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
بزرگانمان بی حکمت نگفته اند که (چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است )
سید از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
165
آره والله! یک روز با همین پول ها به مردم چچن کمک کردیم و حالا تروریست های چچنی در سوریه و عراق دارند شیعیان رو ذبح میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
81
عالی عالی عالی عالی
مستضعف ژنتيكي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
106
اعتماد ازدست رفته مثل اب ريخته شده است كه مشكل ميشه جمش كرد
ساسان غرقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
73
موافق صد در صد با نظریه اقای فتاح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
53
درسته . دستش درد نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
127
19
انسان انسان است هر کجا که باشد و با هر مسلک و دینی که باشد از این منظر تفاوتی بین انسان ها نیست. ابوالحسن خرقانی باغی داشته و از درآمد آن خانه ای داشت که بر بالای آن نوشته بودند که هر کس به این خانه در آید نانش دهید و از ایمانش نپرسید که هر کس به نزد خداوند به جانی ارزد به نزد ما به نانی ارزد. امیدوارم منابع ما و دیگر کشور ها به جای جنگ افروزی و نفرت صرف صلح و دوستی و یاری و احترام به عقاید دیگران با هر ملیت و اعتقدی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
بله درسته انسان انسان است. بشرطی که هموطن تو برهنه نباشد. به شهرهای مرزی و روستاهای کرمان و لرستان سر بزن. اونوقت از خودت بدت میاد.
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
بهتره اول به جامعه ای که توش زندگی میکنیم و تاثیر مستقیم روی زندگی ما داره رسیدگی کنیم، بعد بریم سراغ بقیه
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ظاهرا بد متوجه مطلب شده اید کسی نگفته انسان انسان نیست بحث اینه که شما وقتی همسایت داره از گرسنگی میمیره اول به داد اون برس بعد دو تا کوچه بالاتر دیگه از این ساده تر نمیشه گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
کلمه حق، یرادبهاالباطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
منم با نظر خرقانی موافقم یعنی اگر کسی دست نیاز به طرفمان دراز کرد ردش نکنیم ولی اگر همزمان چند دست به طرفمان دراز شد و ما امکان کمک به همه آنها را نداشته باشیم عقلا و منطقا و شرعا باید به نزدیکترین فرد از نظر نسبی و یا دینی و یا قومی و سرزمینی کمک کنیم.
احمد
United States of America
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
102
ما که صدقه خود را در یک صندوق در خانه مان می اندازیم و به فقرایی که می شناسیم می دهیم و خیالمان از همه بابت راحت است
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
بهترین کار را میکنید موفق و سلامت باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
55
اگر این کار واقعاً صورت بگیرد کمک و تحولی بزرگ در کمیته امداد در جهت خدمت به محرومان کشور صورت خواهد گرفت. انشاالله. با آرزوی موفقیت برای دکتر فتاح در این سمت.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ایشون مهندسه نه دکتر
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
52
درود بر شرف این مرد بزرگ.کمیت امداد نیاز ب تغییر کلی اهداف و وظایف دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
39
دستش درد نكنه
ُسيد حسين
United States of America
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
71
نه رويگرداني مردم از صندوقهاي آبي رنگ و نه تلاش آقاي فتاح بر هيچکس پوشيده نيست ولي با نهايت عذر خواهي اگر دوباره و چند باره به مردم دروغ گفته شد و يا پس از جذب نظر مردم و بازيابي خيرات آنها باز همان آش بود و کاسه چه ميشود
چرا مردمي که خيرات ميدهند نبايد بدانند دقيقا چه مقدار از اين صندوقها برداشت ميشود و به کجا ارسال ميگردد
حد اقل توقع يک شهروند اين است که اينگونه نهادها حد اقل ماهيانه گزارشي را رسما در سايت خود بياورند که اگر چه راستي آزمايي آن ممکن باشد يا نه ولي به روايت آمار بدانند بر سر پولهايشان چه ميآيد
و حتما آن روز با کمک مردم به بسياري از هموطنان کمک خير خواهد شد
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
اگر همه چیز شفاف باشد اعتماد مردم باز گردانده خواهد شد و مشارکت هم بیشتر میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
خدا نکنه همچین معامله ای با مردم بشه!
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
37
امیداوار در بقیه مسائل نیز منافع داخلی و ایرانیان به دیگران ارج دانسته شود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
57
شخصا با توجه به سیطره موتلفه بر این نهاد وهزینه آن در خارج از ایران تا بحال حتی یک ریال در صندوقهای کمیته امداد نریخته ام وتا اعتماد سازی نشه از جانب کمیته امداد امام که پول صدقه ما نمیره برای تعدادی گردن کلفت در لبنان وعراق وهر کشور بی نام ونشان حاضر نخواهم بود کمکی کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
4
52
الکیه، خوب که خودتون میگید بخشنامه.
کدوم بخشنامه رعایت شده که این رعایت بشه.
مگه کارایی که میکنن مردم خبردار می شن.؟نه.
من به شخصه از موقعی که اینو متوجه شدم هیچ پولی تو صندوق صدقه ننداختم ، همه هم از این کار منصرف می کنم.
بندگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
27
احسنت متشکریم
بالأخره بعد از سال ها، به مطالبه عمومی مردم و خیرین محترم ارج نهاده شد. مدیریت درست بخش مهمی از مشکلات را می تواند حل کند .امید داریم در سایر بخشها نیز به مردم صبور ایران احترام گذاشته شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
89
6
یه چیز برام جالبه و آن این جمله است :
"مطالبه عمومی مردم ارج نهاده شد تا آن طور که مردم همواره می خواستند و می خواهند، کمک هایشان به فقرا ، فقط و فقط در داخل کشور صرف شود چرا که چراغی که به منزل رواست، به مسجد حرام است، چه رسد به کومور و لبنان و جاهای دیگر؟"
شما چگونه به این جمع بندی رسیدی و چه زمانی نظر سنجی انجام دادید؟
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
میتونید از صحبتهای خود مسئولین کمیته ی امداد در مورد کاهش پولهای خروجی از صندوقهای صدقات مراجعه کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
لازم نیست عصر ایران به این نتیجه رسیده باشه. بخشنامه ی آقای فتاح یعنی همین معنی. یعنی که اشتباه بوده تا حالا هر چی این کار رو کردیم و لا غیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
همین منفی ها که گرفتی خودش نظر سنجیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
شما یا توی مردم نیستید یا خودتو به نشنیدن زدی! آره این حرف مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
همین الان با شمردن مثبت و منفی شما به این جمع بندی رسیدیم
سید ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
31
سلام که نام خداست
خیلی هم عالی،خیلی هم خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
29
خیلی عالی نوشتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
46
در کل کمیته باید در بهزیستی ادغام گردد تا بتواند بهتر ارائه خدمت کند
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
کاملا درست نوشتی دمت گرم
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
41
من باور نمیکنم. توی اون پیامی که چند هفته پیش گفته بودید بنویسم و به دست اقای فتاح میرسونید هم نوشتم حتی برای راحت شدن از شر پول خورد تو جیب هم حاضر نیستم به صندوق صدقات بریزم چه برسد به کمک کردن.
خودم یه موسسه خیریه مطمئن پیدا کردم و چیزی که میخوام کمک کنم را خودم جمع میکنم و هر چند وقت یک بار به اون موسسه تحویل میدم. چون هیچ وقت آرم کمیته امداد روی بسته های کمکی که برای مردم X رفته بود را نمیتونم فراموش کنم.
ظلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
22
تشکر و خدا قوت به جناب اقای فتاح بابت تصمیم خدا پسندانه ایشان از خداوند برای ایشان و همکاران زحمتکش
ارزوی توفیق خواهانم
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
24
جناب فتاح همینطور داره رفتارهای خوب و قابل قبول در کمیته ی امداد انجام میده. امیدوارم موفق باشه.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
21
احسنت بر آقای فتاح.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
41
اعتماد ما سوخت چه جوری دوباره اعتماد کنیم در خانه ما و بیشتر فامیل صندوق صدقات تعطیل شد و رفت پی کارش ..حالا خودمان دستی به مراکز خیریه خصوصی و یا فقیر اشنا کمک می کنیم نهاد ها رو جمع کنید کلا فساد آور شده اند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
موافقم درست گفتید
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
26
کارخوب وپسندیده ای است بشرط آنکه واقعا عملی شود واز نوع آمارهای ارائه شده از سوی مقامات مسئول نباشد.
مملی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
41
من از بچگی تحت پوشش کمیته امداد بزرگ شدم. اوائل کمیته امداد خیلی به ما میرسید کمبودهامون رو جبران میکرد و ... ولی الان نه
بچه که بودم کارمندای کمیته امداد موتور سازمانی داشتند. موتور هندا بود. هروقت هرکدومشون منو تو راه مدرسه میدیدند سوار میکردند. اما الان همشون ماشین سوار شدن از حال پیاده ها خبر ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
23
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
39
آره بنشینید تا همونجور که میخواید خرج شه .. از این بخشنامه ها زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
25
این خبر خوشحال کننده هس
در ایران اشخاضی هستند که واقعا به این پول نیازمندن
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
65
3
با مطلبتون کاملا موافقم.همونطور که گفتید در انفاق اولویت با نزدیکان است. ولی یک سوال هم دارم این که ضرب المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" ریشه اش کجاست و از کجا اومده؟
آخه طبق این ضرب المثل " ایثار کردن" حرام است!!!
میشه جواب بفرمایید؟
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
کی گفته ایثار حرامه؟ خیلی مواقع هست که شما ایثار میکنید که خونواده یا جامعه تون سالم بمونه! چه جوری نتیجه گرفتید از این ضرب المثل؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ایثار کردن یعنی اینکه از سهم و حق خودت ببخشی نه از سهم و حق دیگران. مرد نان آور یک خانواده می تواند در راه منزل نان سهم خودش را به یک فقیر ببخشد نه اینکه دست خالی به منزل برود و به زن و بچه اش بگوید که نان سهم شما را ایثار کردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
برادر مرتضی این ضرب المثل به معنی اولویت دادن است نه حرام بودن. عزیز دل برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
این معنی را از کجا آورده ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
ریشه این ضرب المثل در قران کریم است. آنجا که به مومنین فرمان میدهد که به پدر و مادر و بستگان و یتیمان و مستمندان احسان کنید. سوره بقره آیه 83
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
9
آقای فتاح مرسی
روژین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
2
16
به حضرت محمد عرض کردند اگر دو همسایه ی تهی دست داشته باشیم کدام یک برای احسان و انفاق در اولویت هستند حضرت در جواب فرمودند: همسایه ای که فاصله ی کم تری با منزل شما داشته باشد. سپاس عصر ایران سپاس.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
15
من افرادي را مي شناسم كه واقعا به نان شب محتاج هستند اين در حالي است كه كميته امداد به مددجويان تحت پوشش خود ماهانه فقط به اندازه خريد شايد به عنوان مثال يك مرغ كمك ميكند آخه شما خودتان انصافا قضاوت كنيد چرا بايد با وجود اين همه افراد مستحق و نيازمند بايد كمكهاي اين مردم به كشورهاي ديگه فرستاده بشود. به خدا اين مسئولين بايد در اون دنيا جوابگو باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
9
کار کمیته امداد در کشورهای خارجی بسیار کمرنگ و ناچیز است و اصلاً وجود خارجی ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. همان بهتر که از اساس برداشته شده است. کمک ها باید در اختیار ایرانی ها قرار داده شود.
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
8
خدا پدرشو بیامرزه!
اگه همینجوری بمونن من کمکهای نقدی ای رو که ب جاهای دیگه میکردم از این ب بعد به کمیته امداد میکنم ، نیت کمکه! حالا جایی باشه که بهتر خرج بشه خیلی عالیه!
سلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
9
اینم حاصل دادن کار به ادم فهمیده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
11
یعنی واقعا لطف فرمودند یه چیز به این واضحی رو بخشنامه کردند، و وای بر رییس قبلی که یه چیز به این واضحی رو بهش حتی توجه هم نکرده بود!
وافعا چه کشور جالبناکی هستیم ما !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
12
اگر من نوعي پول به صندوق صدقات ميريزم نيتم كمك به مردم فقير كشور خودمه . تا زمانيكه ما خودمون اينهمه نيازمند داريم ، چرا بايد كمكهاي خداپسندانه مردم به كشورهاي ديگه برده بشه و خيلي از خود اين مردم از جمله من دل چركين بشين و ديگه حاضر نباشند كه پول در اين صندوقها بريزن. و همه روي اوردن به گرفتن قلك از خيريه هايي كه ميشناسن و صدقاتشون رو توي اون ميريزن و ميدونند كه اين پولها به چه كساني داده ميشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
18
دست آقای فتاح درد نکنه آخه مردم افغانستان و لبنان به ما چه ربطی داره مگر آنها برای ما از این فداکاریها میکنند ؟
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
22
پول نفت مون هم صرف نیازمندان داخل بشه .چراغی که بخانه رواست ......
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
13
هر کس در شهر و روستایی که زندگی میکنه،کافیه دقت کنه تا انسانهای شریف و نیازمند را ببینه.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
15
این آقای فتاح زمان دولت محمود خان هم آدم خوبی بود. خداوکیلی برعکس رئیسش محمود خان، آدم قابل اعتمادی است.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
17
بنده زورم به خودم ميرسد لذا مدتها است پول به صندوق كميته امداد نمي ريختم و مدتها ست به بيماري هاي خاص و از اين دست واريز مي كنم مانند دادن فطريه به كهريزك باشد كه به هموطنان خودمان برسد امام صادق مي فرمايد اول فاميل دوم دوستان سوم ديگران درون اين مرز]]]]
همشهری
Germany
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
19
6
با مطالب شما موافق هستم. برای کامل شدن این طرح و تامین نظر هموطنانی که تمایل به کمک به مردم سوریه، یمن و... رادارند نیز پیشنهاد میدهم کمیته امداد شماره حساب های مجزا اعلام نماید تا هم نظر این دسته تامین شود و هم نظر اکثریت که شما مطرح نمودید. باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
3
19
فتاح، ظریف، دکتر هاشمی... انتخاب منه
تصاویر دیده نشده از بیماری کبد از کبد چرب تا کبد فیبروز (فیلم) انتقاد کاظم صدیقی از فضای مجازی ؛ امروز اسلحه دشمن با وجود شبکه های مجازی، جنگ نرم است تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند گفتند فیلمت را بدون حجاب بساز تا از جشنواره برلین جایزه بگیری (فیلم) محمد الجولانی زیر کت و شلوارش سلاح پنهان می‌کند (فیلم) اسحاق جهانگیری : روزهای سختی در پیش است، راهی جز مذاکره نداریم/ من هم مثل مردم، نگرانم امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد