۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۰۶۴۵
انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۴

لاریجانی: اختلافاتمان را به نزاع و دشمنی نکشیم

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاهدیم که برخی کشورها به دنبال فرقه فرقه کردن و کشتار مسلمانان بوده و هستند اما امام خمینی (ره) تنها دنبال وحدت مسلمین بودند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت یکی از مولفه های اقتدار ملت ایران در دنیا محسوب می شود، گفت: ما باید قدر وحدت داخلی را بدانیم و گاهی بر سر هر موضوعی اختلافاتمان را به نزاع و دشمنی نکشیم.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر شنبه در آیین سالگرد شهدای 26 خرداد حزب موتلفه اسلامی با برشمردن مولفه های اقتدار ایران پرداخت و یکی از آنها را وحدت ملی دانست.

وی ادامه داد: وحدت ملی در داخل کشور و وحدت اسلامی برای کلیت مسلمانان مهم و حائز اهمیت است و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز بر آن تاکید داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاهدیم که برخی کشورها به دنبال فرقه فرقه کردن و کشتار مسلمانان بوده و هستند اما امام خمینی (ره) تنها دنبال وحدت مسلمین بودند.

لاریجانی با بیان اینکه باید قدر وحدت داخلی را بدانیم گفت: در کشوری که دموکراسی است اختلاف نظر نیز وجود دارد اما اختلاف نظر نباید تبدیل به دشمنی شود؛ البته این به معنای آن نیست که ساده اندیش باشیم.

مهم آن است که افراد راه امام (ره)، رهبری و اسلام ناب را قبول داشته باشند، خوب البته شاید در موضوع دیگر تشخیص دیگر داشته باشند ولیکن ارکان ملت را قبول دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما ظرفیت وحدت درونی را کم نگیریم؛ همین امروز که بحث هسته ای مطرح است چرا می گویند ایران قدرت مهمی است؟ باید گفت چون ایران در داخل و درون کشور آرام است و آرامش امنیتی و روانی دارد.

لاریجانی تاکید کرد: باید قدر وحدت درونی را دانست و برای آن هزینه کرد؛ باید تحمل ها بیشتر شود و این موضوع در سطح امت اسلامی هم چنین است.

وی با اشاره به برخی حرف های بعضی از کشورها نسبت به اختلاف افکنی و فرقه فرقه کردن مسلمانان گفت: درست است که راجع به ملت ما حرف هایی زده می شود و بعضی از همین کشورها که خود را مسلمان می دانند هیچ کمکی در گذشته به مقاومت لبنان، جنگ غزه و سایر مظلومان نکردند اما شاهدیم که هدف همین ها فرقه فرقه کردن بوده است ولی نظر امام (ره) و نظام اسلامی همیشه بر وحدت اسلامی و مسلمانان استوار است.
برچسب ها: لاریجانی ، وحدت ملی
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است