۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۲-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۵۵۴۴
انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۲-۰۴-۱۳۹۴

ثبت «قلب پلوتو» در واضح‌ترین تصویر ناسا

این تصویر در فاصله کمتر از هشت میلیون کیلومتری پلوتو ثبت شده و به نمایش یک ویژگی بزرگ قلب مانند با وسعت 2000 کیلومتر در سطح سیاره پرداخته است.

ناسا در جدیدترین تصویر ارسالی از کاوشگر نیوهورایزنز، به نمایش یک ویژگی قلب شکل در سطح سیاره پلوتو پرداخته که دقیق‌ترین تصویر ثبت‌شده تاکنون محسوب می‌شود.

ثبت «قلب پلوتو» در واضح‌ترین تصویر ناسا

در ساعات اولیه روز چهارشنبه (17 تیر) دانشمندان ماموریت نیوهورایزنز ناسا واضحترین تصویر از سیاره کوتوله قهوه‌ای رنگ پلوتو را دریافت کردند که توسط دوربین LORRI بر روی این کاوشگر ثبت شده بود.

این تصویر در فاصله کمتر از هشت میلیون کیلومتری پلوتو ثبت شده و به نمایش یک ویژگی بزرگ قلب مانند با وسعت 2000 کیلومتر در سطح سیاره پرداخته است.

در سمت چپ پلوتو یک لکه تیره 3000 کیلومتری در کنار استوای سیاره قرار دارد که دانشمندان آن را «وال» نامیده‌اند. در بالای این ویژگی‌ها یک منطقه قطبی است که روشنایی متوسطی دارد.

این منظره تقریبا در مرکز ناحیه‌ای قرار دارد که در نزدیکترین رویارویی کاوشگر نیوهورایزنز در روز 14 ژوئیه (23 تیر) مشاهده خواهد شد. این سمت پلوتو تحت سلطه سه منطقه گسترده با درخشش‌های متفاوت قرار دارد.

جف مور از مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا اظهار کرد: دفعه بعدی که این بخش از پلوتو را در فاصله نزدیک ببینیم، بخشی از این منطقه با وضوح 500 برابر بیشتر از امروز به تصویر کشیده خواهد شد.

نزدیکترین رویایی نیوهورایزنز با پلوتو در هفته آینده زمانی رخ می‌دهد که این کاوشگر از فاصله 10 هزار کیلومتری سطح سیاره با سرعت 43 هزار کیلومتر در ساعت عبور خواهد کرد.

کاوشگر نیوهورایزنز پس از یک سفر 9 ساله در فاصله نزدیک به 4.8 میلیارد کیلومتر از زمین قرار دارد که از این فاصله، سیگنال‌های رادیویی حتی با سرعتی نزدیک به نور به 4.5 ساعت نیاز دارند که به زمین برسند.

منبع: ایسنا

ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم