۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۵-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۸۲۹۱
انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۵-۰۵-۱۳۹۴

برگزاری کنسرت‌های موسیقی در اماکن تاریخی مشروط است

ما هیچ مشکلی برای برگزاری کنسرت‌ها در اماکن تاریخی فرهنگی نداریم، اما این برنامه‌ها هم باید از وزارت ارشاد مجوز داشته باشند و هم کارشناسان سازمان.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد اگر کارشناسان این نهاد تایید کنند و وزارت ارشاد هم مجوز بدهد، گروه‌های موسیقی می‌توانند در اماکن تاریخی کنسرت بدهند.

مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با مهر درباره امکان و چگونگی برگزاری کنسرت‌های موسیقی در اماکن تاریخی کشور که اهالی موسیقی علاقمند به انجام آن هستند، توضیح داد: اصولا شرایط و نحوه برگزاری کنسرت ها در کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود و اگر کنسرتی با مجوز این نهاد باشد به طور حتم برگزاری آن بنا به درخواست گروه اجرایی در اماکن تاریخی نیز مانعی ندارد.

وی درباره برپایی کنسرت در اماکن تاریخی مهمی چون تخت جمشید که طی سال‌های گذشته محل بحث فراوانی میان کارشناسان مسائل فرهنگی بوده است، بیان کرد: به طور حتم اگر کارشناسان میراث به این نتیجه برسند که اجرای کنسرت در این مکان تاریخی و اماکنی از این دست آن هم در بخش هایی از آن مشکلی ندارد و صدمه ای هم به این آثار نمی زند ما مخالفتی برای برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی نداریم.

معاون رییس جمهور در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد: ما هیچ مشکلی برای برگزاری کنسرت‌ها در اماکن تاریخی فرهنگی نداریم، اما این برنامه‌ها هم باید از وزارت ارشاد مجوز داشته باشند و هم کارشناسان سازمان باید تاییدیه برگزاری کنسرت در مکان های تاریخی را صادر کنند. در صورت تایید این موارد، ما این آمادگی را داریم که کنسرت ها را در اماکن تاریخی میزبانی کنیم

ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم