۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۲۵۷۳
انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۴

کودکان به مهمانی شاهنامه دعوت شدند

جشنوارۀ کودک و شاهنامه با تلاش جمعی از نهادهای فعال حوزۀ کودک و نوجوان و حمایت سازمان میراث فرهنگی روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در کاخ موزۀ نیاوران برگزار می‌شود.
جشنوارۀ کودک و شاهنامه با تلاش جمعی از نهادهای فعال حوزۀ کودک و نوجوان و حمایت سازمان میراث فرهنگی روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در کاخ موزۀ نیاوران برگزار می‌شود.

سیدعلی کاشفی خوانساری، در گفتگو با مهر، از برگزاری جشنواره«کودک و شاهنامه» همزمان با روز شعر و ادب پارسی خبر داد و افزود: در این دوره از جشنواره که به همت مهد کودک باغ ستاره‌ها و با همراهی مؤسسۀ پژوهشی کودکان دنیا و نشریه شهرزاد صورت گرفته، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، با محوریت موضوع خانواده در شاهنامه  فردوسی، برای کودکان پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرمسئول نشریه شهرزاد، در این جشنواره، کارگاه هایی مانند قصه گویی، گرافیتی، نقاشی، بازی، عروسک سازی، کاردستی، نقالی، دوخت و دوز، نمایش، ورزش و غیره برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

کاشفی در پاسخ به این‌که چرا دومین دوره از جشنواره با تاخیری چند ساله(از سال ۱۳۸۷ تاکنون) برگزار می‌شود گفت: دوره اول را نشریه شهرزاد برگزار کرد و بعد به دلیل مسایل مالی نتوانستیم چنین جشنواره‌ای را برگزار کنیم. دور دوم به همت مهد کودک باغ ستاره‌ها برگزار می‌شود و جز ارتباط موضوعی، ربط چندانی میان این دو دوره وجود ندارد.

به گفته او شاهنامه به خاطر وجود داستان‌های اسطوره‌ای و پهلوانی برای کودکان خواندنی و جذاب است و بچه‌ها می‌توانند قصه بگویند و داستان‌‌های شاهنامه را بشنوند.

دومین جشنوارۀ کودک و شاهنامه بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در مجموعۀ فرهنگی - تاریخی نیاوران واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) برپا خواهد شد.  نخستین دوره این جشنواره سال ۱۳۸۷ برگزار شد.
ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت